ATM og netværk
Fra : Kas

Dato : 20-04-01 13:45

Hejsa

Jeg har tre ATM-netkort. Kan jeg proppe dem i hver sin computer og herefter
smide ledninger ind i en almindelig hub eller switch. Eller kræver ATM, at
jeg skal bruge en speciel ATM-hub/switch. Eller kan det slet ikke lade sig
gøre/betale sig at lave et netværk igennem ATM-netkort.

Kasper

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 20-04-01 14:34

"Kas" <nospam@to.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> jeg skal bruge en speciel ATM-hub/switch. Eller kan det slet ikke lade sig
> gøre/betale sig at lave et netværk igennem ATM-netkort.

Nej, ja, nej

--
Med Venlig Hilsen

Martin Højriis Kristensen
Svar bedes baseret på RFC1855

Fra : Jesper Skriver

Dato : 20-04-01 15:13

On Fri, 20 Apr 2001 14:44:57 +0200, Kas wrote:
>Hejsa
>
>Jeg har tre ATM-netkort. Kan jeg proppe dem i hver sin computer og herefter
>smide ledninger ind i en almindelig hub eller switch.

nej.

>Eller kræver ATM, at jeg skal bruge en speciel ATM-hub/switch.

Ja.

>Eller kan det slet ikke lade sig gøre/betale sig at lave et netværk
>igennem ATM-netkort.

Nu er ATM ikke bare ATM, men ATM Lan Emulation (LANE) virker som et ethernet,
men det er blot mange gange dyrere at lave, så glem alt om det, og køb 3 stk
ethernet kort, det er mange gange billigere.

--
Jesper Skriver, CCIE #5456
FreeBSD committer

Fra : Kas

Dato : 20-04-01 20:34

Som jeg skrev før _har_ jeg tre ATM-netkort. Men som jeg kan forstå, kræves
der en speciel ATM-hub/switch. Rigtigt? Og det er dette, der gør denne
løsning dyr?

Vil jeg opnå nogle fordele ved denne løsning? Her tænker jeg på stabilitet
og hastighed.

Kasper

Fra : Bent skohorn

Dato : 20-04-01 22:11

"Kas" <nospam@to.dk> wrote in message news:9bq2ti$ovs$1@news.inet.tele.dk...
> Som jeg skrev før _har_ jeg tre ATM-netkort. Men som jeg kan forstå,
kræves
> der en speciel ATM-hub/switch. Rigtigt? Og det er dette, der gør denne
> løsning dyr?

SOm du kan forstå.. :) hvordan ville du sætte tre enheder med et stik i hver
sammen.. med et Y kabel? heheh

Fra : Jesper Skriver

Dato : 20-04-01 23:38

On Fri, 20 Apr 2001 21:33:35 +0200, Kas wrote:
>Som jeg skrev før _har_ jeg tre ATM-netkort. Men som jeg kan forstå, kræves
>der en speciel ATM-hub/switch. Rigtigt?

Ja, og LANE support for de ATM kort til dit OS.

Nej.

--
Jesper Skriver, CCIE #5456
FreeBSD committer

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 21-04-01 00:23

On Fri, 20 Apr 2001 21:33:35 +0200, "Kas" <nospam@to.dk> wrote:

> Som jeg skrev før _har_ jeg tre ATM-netkort. Men som jeg kan forstå, kræves
> der en speciel ATM-hub/switch. Rigtigt? Og det er dette, der gør denne
> løsning dyr?

Ja. Ja.

> Vil jeg opnå nogle fordele ved denne løsning? Her tænker jeg på stabilitet
> og hastighed.

Nej.

-A
FAQ : http://www.net-faq.dk/