Flytte Mozilla
Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 06-01-04 23:10

Greetings!

Hvordan flytter man Mozilla til en anden partition?

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 07-01-04 10:04

Jesper G. Poulsen skrev:

> Hvordan flytter man Mozilla til en anden partition?

Umiddelbart bud - afinstaller og installer på den nye placering.
Profilinformaitionerne lægges ikke sammen med installationen og
bibeholdes selv om man fjerner en installation.

Men de udvidelser du måtte have installeret globalt, skal
geninstalleres.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 07-01-04 12:00

In article <Xns9469665B8F074jcdmfdk@gyrosmod.dtext.news.tele.dk>,
jens@gyros.invalid says...
> Umiddelbart bud - afinstaller og installer på den nye placering.

Jeg kan godt flytte rundt på selve Mozilla, det giver ingen problemer.

> Profilinformaitionerne lægges ikke sammen med installationen og

Det er dem jeg helst vil flytte, men det kan jeg ikke få lov til. Alle
indstillinger og bookmarks er låst til det "forkerte" drev.

Fra : Jacob Riis

Dato : 07-01-04 13:00

> Det er dem jeg helst vil flytte, men det kan jeg ikke få lov til. Alle
> indstillinger og bookmarks er låst til det "forkerte" drev.

> [...]

Kan du ikke bare flytte profilen? Du skal gå ind på C:\Documents and
Settings\BRUGERNAVN\Application Data ( i hvert fald når du bruger Win XP) og
så flytte Mozilla mappen til din nye partition.

En anden løsning kunne være Mozilla Backup. Jeg har lige læst på
http://www.mozillazine.org at der er kommet en ny version af programmet. Du
kan undersøge programmet lidt nærmere her http://backup.jasnapaka.com/ der
er endda en dansk version af programmet

--
Jacob

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 07-01-04 19:17

In article <3ffbf4c1$0$17616$ba624c82@nntp01.dk.telia.net>,
contactingrouponly@noprivatemessages says...

> Kan du ikke bare flytte profilen? Du skal gå ind på C:\Documents and

Det har jeg prøvet, men Mozilla har derefter glemt _alt_ og opretter en
ny profil i stedet for den gamle.

> En anden løsning kunne være Mozilla Backup. Jeg har lige læst på

Den kigger jeg lige på

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 07-01-04 23:22

In article <MPG.1a666b769f0a83f698996f@dtext.news.tele.dk>,
ms2mogens@ingensteder.dk.invalid says...

> Den kigger jeg lige på

Jeg kan ikke restore den til en ny sti. Mozilla må ha' nogle
informationer om hvor de data "skal" ligge...

Fra : Torben Nielsen

Dato : 07-01-04 14:59

Jesper G. Poulsen wrote:
> [...]
>

> Det er dem jeg helst vil flytte, men det kan jeg ikke få lov til. Alle
> indstillinger og bookmarks er låst til det "forkerte" drev.

Jeg har med succes flyttet min Mozilla-profil over i Thunderbird
ved hjælp af informationerne på:

http://texturizer.net/thunderbird/faq.html#q2.2

Princippet for flytning burde jo være det samme (redigering af
prefs.js), men det kan da godt være at der også er noget i
registreringsdatabasen.

Held og lykke!

Mvh
Torben

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 07-01-04 19:18

In article <3ffc10a6$0$9773$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>,
tor_niel@fjernes.msn.com says...

> prefs.js), men det kan da godt være at der også er noget i
> registreringsdatabasen.

Der er ikke noget i regstreringsdatabasen for Mozilla-installationen er
ældre end Windows-installationen.
Ligger der noget i Mozilla's binære directory ?

Fra : Torben Nielsen

Dato : 07-01-04 19:43

Jesper G. Poulsen wrote:
> Ligger der noget i Mozilla's binære directory ?

Jeg har ikke fundet noget der, men har du prøvet med den metode
som jeg linkede til?

Mvh
Torben

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 07-01-04 23:25

In article <3ffc5321$0$9763$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>,
tor_niel@fjernes.msn.com says...

> Jeg har ikke fundet noget der, men har du prøvet med den metode
> som jeg linkede til?

Jeg kan ikke skabe forbindelse til stedet...

Desuden har jeg dårlige erfaringer med at editere prefs.js - jeg vil
hellere rode rundt i registry...

Fra : Torben Nielsen

Dato : 08-01-04 00:51

Jesper G. Poulsen wrote:

> Jeg kan ikke skabe forbindelse til stedet...
Jeg kan heller ikke, men det kommer jo nok op igen. Og så tror
jeg at det er måden at gøre det på :)

> Desuden har jeg dårlige erfaringer med at editere prefs.js - jeg vil
> hellere rode rundt i registry...
Der er ikke noget bedre end at være en pilfinger :) Men husk at
prefs.js kan kopieres ;) og nå det så går galt skal man bare
overskrive ulykkerne med kopien og man behøver ikke engang at
starte Windows op i fejlsikret tilstand når det går galt! :)

Mvh.
Torben

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 08-01-04 11:01

In article <3ffc9b66$0$9747$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>,
tor_niel@fjernes.msn.com says...

> Der er ikke noget bedre end at være en pilfinger :) Men husk at
> prefs.js kan kopieres ;) og nå det så går galt skal man bare

Det har jeg også benyttet mig af ofte, men jeg kan ikke finde rundt i
den fil.

> overskrive ulykkerne med kopien og man behøver ikke engang at
> starte Windows op i fejlsikret tilstand når det går galt! :)

Jeg har lavet l*rt i prefs.js mange gange, men aldrig i registry.