overvågning af hjemmeside
Fra : Otto

Dato : 06-01-04 22:04

Hej
Jeg håber der er nogen der kan hjælpe mig med et lille projekt jeg er i gang
med.
Jeg vil gerne overvåge et tal med en bestemt pladsering på en hjemmeside.
Hvis man ser under "kilde" i internet explorer kan man se hvor taller er.
Hvordan gør jeg dette nemmest? Hvordan koder man til at hente og løbende
opdatere f.eks. en tekstfil med kildekode fra nettet?
Jeg vil derfra lave et lille program der tjekker om taller er over en vis
værdi og giver en besked

På forhånd Tak for hjælpen.

Fra : Bertel Brander

Dato : 06-01-04 22:42

Otto wrote:
> [...]
> opdatere f.eks. en tekstfil med kildekode fra nettet?
> Jeg vil derfra lave et lille program der tjekker om taller er over en vis

Der er en der har lavet et lille program der kan hente en hjemmeside
her:

http://www.eksperten.dk/spm/388812

Du skal så tilføje et lille stump kode der finder det tal du leder
efter.

/b

Fra : Bo Lorentsen

Dato : 07-01-04 09:55

Otto wrote:

> [...]
> opdatere f.eks. en tekstfil med kildekode fra nettet?
> Jeg vil derfra lave et lille program der tjekker om taller er over en vis
Hmm, python kan vist være en hjælp for dig, da den både kan hente data
og analyzerer det.

Men hvis du vil gøre det i C/C++ kan du jo kikke på libcurl og jeg er
sikker på at der også findes noget ligende til html decikering.

Men det lyder som en hyggelig lille script opgave for mig

/BL