processor intel eller amd?
Fra : Erik Buch Jørgensen

Dato : 06-01-04 19:56

hej

Som nogen af jer ved er jeg ved at købe mig nogle dele til en nye computer
jeg er nu kommet i det
Problem at jeg ikke ved hvad for en pentium processor jeg skal have
Der nogen af mine venner der siger intel men jeg ved ikke hvad for en der er
best
Hvis i har fundet en som i tror vil være god til at køre spil og (over 2
gigaHz)
Hvis i finder noget på internettet vil i ikke så være sød at likke et link
til den

Med Venlig Hilsen

ERik B. Jørgensen

Fra : Mads M

Dato : 06-01-04 22:34

On Tue, 6 Jan 2004 19:56:12 +0100, "Erik Buch Jørgensen"
<erikbj96@tiscali.dk> wrote:

> [...]
>Problem at jeg ikke ved hvad for en pentium processor jeg skal have
>Der nogen af mine venner der siger intel men jeg ved ikke hvad for en der er

Dine begreber roder en anelse.
Pentium = Intel
AMD er et andet mærke CPU

Hvilken der er bedst er svært at svare på.
Intel er den dyreste, mens du får mere for
pengene med AMD.

Kik på www.edbpriser.dk
Der kan du se hvad de koster

mvh Mads

Fra : Brian Lund

Dato : 07-01-04 03:02

> [...]
> Problem at jeg ikke ved hvad for en pentium processor jeg skal have
> Der nogen af mine venner der siger intel men jeg ved ikke hvad for en der

Det ville være mærkellig hvis de sagde at du skulle have en AMD Pentium...
Det er Intel der laver Pentium og Celeron serierne :)

AMDs serier hedder Athlon, Duron og de nyeste kaldes Barton...

> [...]
> gigaHz)
> Hvis i finder noget på internettet vil i ikke så være sød at likke et link

Hvis du skal spille er AMD nok det rigtige valg, dels fordi AMD er hurtig
til mange "spil-ting" og så fordi den er billig ;)

Et forslag kunne være en Barton 2500+

Brian

Fra : Erik Buch Jørgensen

Dato : 07-01-04 17:01