Min møgcomputer går kold
Fra : Claus H. Skaarup

Dato : 06-01-04 20:45

Jeg har en 2 år gl. 1000MHz PC, som, desværre ret ofte, er begyndt at gå
kold. Den fryser simpelthen fuldstændig fast, og der er intet andet at gøre
end at genstarte. Jeg har tidligere fået det forslag, at det kunne være
fordi processoren blev for varm, og at jeg derfor skulle prøve at rense cpu
blæseren for støv. Det har jeg gjort og også ladet computeren være slukket i
en dags tid. Det havde bare ikke rigtig nogen effekt. Hele maskinen er nu
pinligt renset for støv og kabinettet står åbent, men problemet kommer
stadig.

Det har tilsyneladende intet at gøre med at den bliver overbelastet, for har
jeg computeren stående tændt natten over uden den er i gang med noget, så
kan jeg alligevel være næsten 100% sikker på, at den er gået død om
morgenen.

Det er en AMD Duron 1000 MHz processor på et Asus K7S5A bundkort med onboard
lyd og net. Desuden 1 256 MB ramblok og to harddiske på hhv. 20 og 60 GB -
vistnok IBM Deskstar. Den kører W2KPro.

Forslag?

mvh Claus

Fra : Per Jensen

Dato : 06-01-04 21:11

Har du alle de nyeste opdateringer til Win2K?

"Claus H. Skaarup" <skaarup75-fjern@noget-yahoo-tekst.dk> skrev i en
meddelelse news:FfEKb.68047$jf4.4380740@news000.worldonline.dk...

Fra : Claus H. Skaarup

Dato : 06-01-04 21:28

"Per Jensen" <elpede555@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Har du alle de nyeste opdateringer til Win2K?

Ja

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 06-01-04 21:21

In article <FfEKb.68047$jf4.4380740@news000.worldonline.dk>, skaarup75-
fjern@noget-yahoo-tekst.dk says...
> Forslag?

memtest86

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : Claus H. Skaarup

Dato : 06-01-04 21:28

"Jesper G. Poulsen" <ms2mogens@ingen> skrev i en meddelelse
> In article <FfEKb.68047$jf4.4380740@news000.worldonline.dk>, skaarup75-
> fjern@noget-yahoo-tekst.dk says...
>
> memtest86

Hentes hvor?

Fra : Ukendt

Dato : 06-01-04 22:02

Claus H. Skaarup wrote:
> "Jesper G. Poulsen" <ms2mogens@ingen> skrev i en meddelelse

> Hentes hvor?

Bruger du aldrig google?

http://memtest86.com/

Fra : Claus H. Skaarup

Dato : 06-01-04 22:13

"Jens C. Hansen [Odense]" <"[usenet]±[greylion]=[dk]"> skrev i en meddelelse

> Bruger du aldrig google?
>
> http://memtest86.com/

Sorry. Det var en tanketorsk! Tak for hjælpen

- Claus

Fra : Ukendt

Dato : 06-01-04 22:01

Claus H. Skaarup wrote:
> [...]
> lyd og net. Desuden 1 256 MB ramblok og to harddiske på hhv. 20 og 60 GB -

Ser en eller flere af kondensatorerne ud til at bule udad, som på dette
billede;

http://www.motherboardrepair.com/images/BadCaps3.jpg

Fra : Sander

Dato : 07-01-04 17:15

http://dk.europe.creative.com/support/forums/thread.asp?thre=24422

Ved ikke om det kan have noget med det at gøre.

Sander.

Fra : Claus H. Skaarup

Dato : 07-01-04 21:34

> Ser en eller flere af kondensatorerne ud til at bule udad, som på dette
> billede;
>
> http://www.motherboardrepair.com/images/BadCaps3.jpg

Det ser ud til, at der er et par stykker, der buler ud. Hvad så?

- Claus

Fra : Ukendt

Dato : 07-01-04 22:20

Claus H. Skaarup wrote:

> Det ser ud til, at der er et par stykker, der buler ud. Hvad så?

Realistisk set, så betyder det "nyt bundkort", med mindre du kender én
med specielt loddeudstyr, og som kan få tilsvarende kondensatorer
forholdsvist billigt gennem sin arbejdsplads eller lign.
Forresten, K7S5A er fra ECS og ikke Asus (som du skrev i første indlæg).

Overvej et Abit NF7 istedet, evt. sammen med en Barton 2500+.