gprs2go
Fra : Martin Bisgaard Ande~

Dato : 06-01-04 19:53

Jeg har en Siemens S55 med Sonofon abonnement, og jeg har tilmeldt mig deres
gprs2go. Jeg har modtaget mobilopsætningen som sms og indlæst den, alligevel
får jeg beskeden "GPRS adgang nægtet" når jeg forsøger at downloade noget.
Skal man gøre yderligere for at aktivere gprs ?
Der står GPRS øverst i displayet når den bare er tændt.

På forhånd tak
Martin

Fra : Grillbiller DK

Dato : 07-01-04 08:06

Der kan gå op til 24 timer før at det bliver aktiveret fra sonofon af..

Fra : Martin Bisgaard Ande~

Dato : 06-01-04 23:56

> Der kan gå op til 24 timer før at det bliver aktiveret fra sonofon af..

Ja, undskyld det glemte jeg at skrive, men det er over en uge siden jeg
tilmeldte det.

Fra : Ukendt

Dato : 07-01-04 10:24

"Martin Bisgaard Andersen" <martin@mbatech.dk> skrev i en meddelelse
> Ja, undskyld det glemte jeg at skrive, men det er over en uge siden jeg
> tilmeldte det.

Har du husket at slukke og tænde telefonen en gang!?

Helmut Lotti

Fra : J Larsen

Dato : 07-01-04 16:38

På en simens s55 og m55 skal du indtaste instillingerne manuelt. du kan
finde dem på
Sonofons side.

J Larsen

Fra : Ukendt

Dato : 07-01-04 16:34

"J Larsen" <-fjernes-bob@krudt.dk> skrev i en meddelelse
> På en simens s55 og m55 skal du indtaste instillingerne manuelt. du kan
> finde dem på
> Sonofons side.

Det gælder kun fx MMS-indstillinger!
Siemens telefoner kan findt modtage WAP/GPRS indstillinger OTA!

Helmut Lotti

Fra : Martin Bisgaard Ande~

Dato : 07-01-04 17:38

> Det gælder kun fx MMS-indstillinger!
> Siemens telefoner kan findt modtage WAP/GPRS indstillinger OTA!

Jep en S55 kan sagtens modtage indstillingerne og opsætte dem manuelt.

Heldigvis havde en flink Sonofon medarbejder læst mit indlæg her i gruppen,
og fik løst problemet som åbenbart var hos dem. Så deres tilmelding via
deres hjemmeside har åbenbart ikke virket, men jeg kan se at de lige har
fået nyt layout på deres hjemmeside, så måske det er fordi de har været i
gang med en omlægning af hjemmesiden.

/Martin

Fra : Enforcer

Dato : 07-01-04 18:13

On Tue, 6 Jan 2004 19:53:06 +0100, "Martin Bisgaard Andersen"
<martin@mbatech.dk> wrote:

> [...]
>Skal man gøre yderligere for at aktivere gprs ?
>Der står GPRS øverst i displayet når den bare er tændt.

Pas på, GPRS2go hos Sonofon er svine dyrt at bruge. Mener det koster
mellem 40-60 kr. pr. mega. Så det løber hurtigt op.

Hvis du skal bruge det regelmæssigt skal du nok bruge alm. gprs hos
sonofon, evt. abonere på en mb-pakke. (eller skifte til en billigere
udbyder).

Mvh.

Enforcer

Fra : Johnny

Dato : 07-01-04 19:50

Enforcer wrote:

> [...]
>
> Hvis du skal bruge det regelmæssigt skal du nok bruge alm. gprs hos
> sonofon, evt. abonere på en mb-pakke. (eller skifte til en billigere

Hvilket er grunden til at prisen lige er blevet sat ned til kr. 25 pr.
MB. Så nu er det ikke så dyrt længere.

--
Mvh. Johnny
Telefoner: Siemens MC60/S55/M50

Grossman's Misquote: Complex problems have simple, easy to understand
wrong answers

Fra : Enforcer

Dato : 10-01-04 16:57

On Wed, 07 Jan 2004 19:49:57 +0100, Johnny
<johnny_fjern_alt_efter_navnet@inpulse.dk> wrote:

>Hvilket er grunden til at prisen lige er blevet sat ned til kr. 25 pr.
>MB. Så nu er det ikke så dyrt længere.

Okay, der kan man bare se.

Jeg havde nemlig lige fået en regning ind på 97 kr. for at ha tjekket
vejrudsigten og www.jp.dk, samt 2 tekstmails, mens jeg var på farten.

Det synes jeg sku var optrækkeri. Men det er nok derfor de har sat
prisen ned.

Sonofon er dog stadig forholdsvis dyre i.fht. f.eks. Telmore og CBB,
hvor det kun koster 10 kr. (dvs. x 2,5 hos sonofon).

Mvh.

Enforcer