Progressbar download tid med IEDownload
Fra : Monie Jacobsen

Dato : 06-01-04 18:47

Hej

Med Progressbar1.position := ulProgress; forsøger jeg, at få læst den tid
det tager, at download en fil.
Men Progressbar1.position := ulProgress; gør det for hurtigt, kan den
bringes til at tage lige så lang tid som
det real tager, at download, måseke en smule minde, for overhovede at nå at
se Progressbar i function.

procedure TfmOpdaterHistorir.IEDownload1Progress(Sender: TBSCB; ulProgress,
ulProgressMax, ulStatusCode: Cardinal; szStatusText: PWideChar;
ElapsedTime, Speed, EstimatedTime: string);
var
s: string;
begin
s := BindstatusText(ulStatusCode);
if ulStatusCode = BINDSTATUS_DOWNLOADINGDATA then
s := S + ' (' + InttoStr(ulProgress) + '/' + InttoStr(ulProgressMax) +
')';
memo1.lines.add(s);
Label1.Caption := 'Estimated time left: '+ EstimatedTime;
Progressbar1.position := ulProgress;
end;

Med venlig hilsen
Monie Jacobsen

Fra : Harald

Dato : 07-01-04 13:16

"Monie Jacobsen" <post@sunwind.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> ')';
> memo1.lines.add(s);
> Label1.Caption := 'Estimated time left: '+ EstimatedTime;

Hvad har du sat Progressbar1.Max til? Kender ikke komponenten men kan se at
der er noget der hedder ulProgressMax, den kam måske bruges til
Progressbar1.Max.

Mvh
HK

Fra : Monie Jacobsen

Dato : 08-01-04 06:42

+

> [...]
at
> der er noget der hedder ulProgressMax, den kam måske bruges til

Hej Harald

Med et tips fra dig, fandt jeg frem til en løsning ved, at skrive dette:
Kunne ikke finden det i Delphi hjælp.

ProgressBar1.Max := ulProgressMax;
Progressbar1.position := ulProgress;

Så nu virker det.

Kender du noget til komponenten IEDownload
Har fået den til, at download men mangler et eksempel på hvordan
modtage/send email som jeg kan arbejde med!
Det har du vel ikke en ide om?

Med venlig hilsen
Monie Jacobsen

Fra : Harald

Dato : 08-01-04 15:42

> "Harald" <news10@-REMOVE-THIS-kroning.dk> skrev i en meddelelse

<klip>

> [...]
> Har fået den til, at download men mangler et eksempel på hvordan
> modtage/send email som jeg kan arbejde med!

Nej jeg kender ikke noget til komponenten IEDownload.

Mvh
HK