Randers Havn??
Fra : 2Dare

Dato : 06-01-04 18:06

Hejsa

vi er to gutter fra Horsens, som har læst om det til tider hektiske
aborrefiskeri Randers Havn. Så vi har tænkt på en lille tur derop i løbet af
ugen. Ville bare lige høre om der var et par stykker herinde med lidt
lokalkendskab?? hvilke bassiner skal der fiskes i? hvilken agn osv. Skal man
løse fiskekort til havneområdet, da det jo er del af Gudenåen??

er den isfri netop nu?

ja mange spørgsmål, men håber på lidt svar... kunne være at vi kunne hjælpe
med vores lokalkendskab hernede!!

Vh

Marcel & Tore

Fra : Carsten Bjerg Mikkel~

Dato : 06-01-04 22:38

Jeg var forbi i Søndags, og da var der allerede is inde i nordhavnen. Der
går nok endnu nogle dage inden det er væk, så tjek det hellere af inden I
kører.

Det er gratis at fiske på havnen og den nederste del af Gudenåen. Jeg
forsøgte at fiske i åen i søndags, men der var meget skidt i vandet, så det
var ikke så optimalt.

Jeg var også deroppe i juleferien, og da fik jeg en del aborrer på op til
ca. 500 gr, så det var ret fornøjeligt, skønt det blæste en halv pelikan ind
fra nordvest.

Mvh.

Carsten

Fra : Kåre

Dato : 07-01-04 08:19

> [...]
man
> løse fiskekort til havneområdet, da det jo er del af Gudenåen??

Der har været is på det nordlige bassin, men mon ikke det snart er væk med
den regn der falder nu?

Personligt har jeg haft bedst held i det sydlige bassin (Gudenå udløbet), på
græsplænen lige efter cykelbroen. På denne side af bassinet er der en lidt
mere varieret skrænt (så aborrerne er lidt lettere at finde), i forhold til
den anden side, hvor det bare går lige ned.

Mht. agn, så er jig vældigt populære.
Personligt tager jeg aldrig afsted uden et glas orm. De er og bliver
suveræne, hvis de fiskes lidt aktivt.

Kåre

Fra : 2Dare

Dato : 07-01-04 16:59

mange tak for info til jer begge....

tror vi prøver de sortstribede fredag.

Vh

Marcel

Fra : Ledstrup

Dato : 11-01-04 14:34

Et godt sted ville være, ja faktisk så langt ud på havnen i kan komme.
jo lægere jo bedre. Det allerbedste ville være ude omkring DAKA, men det
kræver båd.
Et godt blink, så behøver i næsten ikke andet.
Jeg er ikke sikker på det med fiskekortene, men under alle
omstændigheder skal i jo ha fisketegn.
Af hvad jeg ved, så er der isfrit lige nu.

Håber det kunne hjælpe jer
Knæk & bræk.
-Ledstrup.

http://www.kandu.dk/