Glemmer sommetider grafikkortet ved opstar~
Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 06-01-04 15:48

Hej alle,
Min 4 år gamle pc har alle dage haft et underligt og lidt irriterende
problem - her på det sidste er det desværre begyndt at optræde oftere
Problemet består i at maskinen en gang imellem booter op i VGA mode -
640X480 og 8 farver, og min XP rapporterer så at den har fundet en ny device
(et grafikkort) som den ikke kan finde en driver til.
Problemet er hardwarerelateret, idet det optræder både i min kones w98ME og
i min XP (dualboot), og dengang jeg kørte w2000 var problemet der også.
Måden jeg kommer videre på, er at genstarte maskinen - næste gang booter den
så normalt op.
Jeg har som sagt leve med problemet i snart 4 år, idet det indtil nu kun har
optrådt ca. en gang om måneden, men nu sker det desværre ofte - op til et
par gange om dagen.
Maskinen er en Athlon 600 classic på et FIC SD11 bundkort - grafikkortet er
et TNT2 Ultra.

Er der nogen her der ved hvad der er galt ?

mvh

Andreas M. Hansen

Fra : Jack L.

Dato : 06-01-04 17:43

Andreas M. Hansen wrote:
> [...]
> Maskinen er en Athlon 600 classic på et FIC SD11 bundkort -
> grafikkortet er et TNT2 Ultra.
>
> Er der nogen her der ved hvad der er galt ?

Hej Andreas,
det lyder da bestemt som en hardwarefejl. Har du lokaliseret fejlens
opståen, eventuelt ved at udskifte grafikkortet samt afmonteret alle andre
periferienheder?

--
Mvh / Best regards,
Jack, Copenhagen

The email address is for real. :)

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 07-01-04 11:29

> Hej Andreas,
> det lyder da bestemt som en hardwarefejl. Har du lokaliseret fejlens
> opståen, eventuelt ved at udskifte grafikkortet samt afmonteret alle andre
> periferienheder?

Hej Jack,
Det er også det jeg hælder mest til, det eneste der er i maskinen er
grafikkortet og et netkort - netkortet er desuden blevet skiftet ud uden at
det har haft nogen indflydelse.
Det eneste der så er tilbage er jo så grafikkortet og bundkortet, så næste
skridt må jo så være at prøve at låne sig frem til et andet grafikkort.

mvh

Andreas M. Hansen

Fra : Paul Østerby Sørense~

Dato : 07-01-04 17:38

> [...]
> skridt må jo så være at prøve at låne sig frem til et andet grafikkort.

Hej Andreas
Prøv at tage grafikkortet ud og brug derefter et blækviskelæder til at rense
connectoren, der sker tit det at der dannes noget belægning på stikket så
forbindelsen er dårlig i stikket særlig udtalt i kold tilstand.
--
Med Venlig Hilsen
Paul Østerby Sørensen

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 07-01-04 22:02

> [...]
> connectoren, der sker tit det at der dannes noget belægning på stikket så
> forbindelsen er dårlig i stikket særlig udtalt i kold tilstand.

Hej Paul,
Det lyder som en rigtig god ide, som jeg helt klart vil afprøve! - jeg har
selv overvejet om det måske kunne være en kold lodning, og dir forslag går
jo lidt i samme retning, så det vil jeg prve

mvh

Andreas M. Hansen