MySQL : Danske tegn returneres forkert
Fra : Carsten Suurland

Dato : 06-01-04 15:12

Hej NG

Jeg har via mySQL prompten indsat nogle data i en tabel, som jeg så efterfølgende hiver ud via mySQL odbc driveren.
Mit problem er, at danske tegn (æ,ø og å) ser ud som de skal fra mySQL prompten, men bliver konverteret om til nogle underlige tegn
når jeg henter dem via odbc. Det er som om der bliver konverteret om til 7-bit...

Det er sikkert et spørgsmål om tegnsæt, men jeg er lidt på bar bund hér...
Nogen forslag?

--
/Carsten Suurland

---

Fra : pepss

Dato : 07-01-04 13:02

"Carsten Suurland" skrev
> [...]
7-bit...

> Det er sikkert et spørgsmål om tegnsæt, men jeg er lidt på bar bund hér...

det har jeg desværre ikke men jeg har samme problem men kun nogle gange så
jeg er også meget intraseret i at høre noget om det!

--
Pepss
Den ordblinde der prøver at blive webdesigner