Afprøvning af komponenter
Fra : Henning Madsen

Dato : 06-01-04 14:46

Har spurt før om det var mugligt at afprøve en komponent uden at
indstallerer den. Svaret var at det var nemmere at installere den og så
slette hvis den ikke var 'noget'.

Men i Delphi Programmering af Per Amdal Steffensen (som jeg varmt kan
anbefale) side 467 er der en forklareng om afprøvning af nye komponenter.
Jeg kan dog ikke få det til at virke (og det er nok ikke P.A.Steffensen's
skyld, så hvis der er en der vel fortælle mig hvad jeg gør fejl, helst på
begynder sprog?

unit KompM;

interface

uses
Windows, Messages, SysUtils, Classes, Graphics, Controls, Forms, Dialogs,
StdCtrls, jbStrGrd;

type
TForm1 = class(TForm)
Label1: TLabel;
procedure FormCreate(Sender: TObject);
private
{ Private declarations }
public
{ Public declarations }
jbStrGrd1 : TjbStrGrd; //Her får jeg fejl.
end;

var
Form1: TForm1;

implementation

{$R *.DFM}

procedure TForm1.FormCreate(Sender: TObject);
begin
jbStrGrd1 := TjbStrGrd.Create(Self);
jbStrGrd1.Parent := Self;
jbStrGrd1.Left := 50;
jbStrGrd1.Top := 50;
end;

end.
Bruger Delphi 4 og Win XP

På forhånd tak
MVH Henning.

Fra : Ukendt

Dato : 06-01-04 17:00

"Henning Madsen" <HKM@madsen.tdcadsl.dk> wrote in message
> jbStrGrd1 : TjbStrGrd; //Her får jeg fejl.

Og hvilken fejl er det så ?

Fra : Henning Madsen

Dato : 06-01-04 20:36

Fra : Ukendt

Dato : 07-01-04 08:35

> [...]

Kan du åbne unit jbStrGrd ved at højreklikke på den og vælge "Open file"
? Du skal evt. ind i opsætning af library path og tilføje stien til din
komponent.

hilsen
Uffe

Fra : Henning Madsen

Dato : 07-01-04 17:02

Hej Uffe tak for svaret, forstår ikke lige hvor du vel hen??
men kan tilføje at komponenten jbStrGrd.pas er plaseret på drev D i en mappe
der hedder XXXXX, samme sted er Delphi programmet plaseret. Kan du bruge det
til noget??

Fra : Ukendt

Dato : 07-01-04 17:29

> [...]
mappe
> der hedder XXXXX, samme sted er Delphi programmet plaseret. Kan du

Sandsynligvis kan Delphi godt finde filen (ellers havde den brokket sig
over din "uses clause"). Derimod kan den ikke finde TjbStrGrd klassen.
Er du sikker på, at den er defineret nogen steder? Stavefejl?

hilsen
Uffe