Andet penge
Bille1948 3022
alka 1580
låneoplysninger i ejendom
Fra : claus v

Dato : 05-01-04 22:54

hej gruppe jeg mener engang at have set en hjemmeside
hvor man kunne se oplysninger om tinglyste pantebreve og den slags i
ejendomme og andet

husker jeg forkert eller er der en der kan give mig et link

claus v

Fra : Dan Spares

Dato : 06-01-04 09:05

Forkert

Fra : JKT

Dato : 06-01-04 22:11

Dan Spares well jeg må sige, at du tager fejl!!

bla. revisorer, ejendomsmægler og advokater kan få adgang til
tingbogsoplysninger og bl.a. se oplysninger fra tingbogen, bilbogen mv. og
dermed også tinglyste hæftelser i ejendomme - men man kan ikke få adgang som
privat person. Denne adgang foregår via Internettet.

//JKT

Fra : Lasse Kristiansen

Dato : 11-01-04 02:21

"JKT" <carbon(FJERNDETTE)@stofanet.dk> wrote in message

> [...]
som
> privat person. Denne adgang foregår via Internettet.

Det er vist dig, der tager fejl. Så vidt jeg ved, så kan alle og enhver få
skødet at se på tinglysningskontoret, hvor detaljer omkring pantebrev, lån
m.v. burde stå på.

Private kan også få adgang til oplysninger omkring gæld i en bil. Hvordan
skulle man ellers sikre sig, at der ikke er restgæld i den?

Du har nok ret i, at private ikke kan få adgang til onlinesystemet, men
ellers...

--
Mvh, Lasse

Fra : JKT

Dato : 11-01-04 10:19

Ja det var onlinesystemet jeg tænkte på - du har selvfølglig ret mht.
tinglysningskontoret, men i disse internet-tider var det ikke lige i mine
overvejelser, da jeg skrev mit tidligere indlæg. Det ville dog være nemt for
private personer hvis man kunne kontrollere dette på nettet.

//JKT

"Lasse Kristiansen" <ingenreklamer@tak.dk> skrev i en meddelelse
> "JKT" <carbon(FJERNDETTE)@stofanet.dk> wrote in message

<SNIP>.

Fra : Lasse Kristiansen

Dato : 11-01-04 12:13

> [...]
for
> private personer hvis man kunne kontrollere dette på nettet.

Ja, det er jeg helt enig med dig i.

--
Mvh, Lasse K
[ lasse snabel-a heindorff dot net ]

Fra : Emil

Dato : 06-01-04 11:46

claus v skrev:

>hej gruppe jeg mener engang at have set en hjemmeside
>hvor man kunne se oplysninger om tinglyste pantebreve og den slags i
>ejendomme og andet

Du kan finde nogle få nyere ting her:
http://www.nettidende.dk/

m.v.h. Emil