MS Windows
briani 27239
PowerQuest Drive Image 2002
Fra : ~~Wing~~

Dato : 05-01-04 22:08

Hejsa

Jeg bruger PowerQuest Drive Image 2002 til at lave image af mit c drev.(Win
Xp) min image fil bliver delt i to når jeg opretter den, hvor den første er
på ca. 2097 mb og den næste er på ca 400 mb. er der nogen som ved hvordan
man laver en stor fil ? og, hvis ikke det kan lade sig gøre er der så nogen
som ved, hvordan man brænder et image på en dvd skive fra Drive image 2002.
Jeg har prøvet at brænde begge image filer over i et alm. brænderprogram
men, hvis jeg flytter de to filer fra den oprindelige placering virker image
filen ikke mere.

Mvh Petersen

Fra : Thomas Madsen

Dato : 05-01-04 22:57

~~Wing~~ skrev:

> [...]
> hvor den første er på ca. 2097 mb og den næste er på ca 400 mb. er
> der nogen som ved hvordan man laver en stor fil ?

Det kan du ikke i Drive Image til og med 2002. Den vil altid dele
ved 2 GB uanset om imagefilen bliver lavet direkte til et NTFS-
drev eller ej. Først fra og med Drive Image 7 vil den lave een
stor imagefil (som i øvrigt ikke længere hedder *.pqi til
efternavn, men i stedet *.v2i).

> og, hvis ikke det kan lade sig gøre er der så nogen som ved,
> hvordan man brænder et image på en dvd skive fra Drive image
> 2002.

Drive Image 2002 understøtter kun CD-R og CD-RW. Hvis du vil have
DVD-understøttelse, altså så du kan brænde direkte til DVD, bliver
du nødt til at opgradere til version 7 og det er nok en god idé
at tjekke PowerQuest's hjemmeside, for der er vist ikke under-
støttelse for ret mange DVD-brændere.

> Jeg har prøvet at brænde begge image filer over i et alm.
> brænderprogram men, hvis jeg flytter de to filer fra den
> oprindelige placering virker image filen ikke mere.

Det burde virke, hvis du kopierer filerne tilbage på disken inden
du genindlæser imagefilen, men det er molbo-arbejde, efter min
mening. Hvis man ikke kan genindlæse direkte fra DVD'en, så går
det sjove af det.

Madsen.

Fra : Simon Nielsen

Dato : 06-01-04 12:02

"Thomas Madsen" <nospam@madsen.tdcadsl.dk> wrote in message

> [...]
> drev eller ej. Først fra og med Drive Image 7 vil den lave een
> stor imagefil (som i øvrigt ikke længere hedder *.pqi til

Jeg kan anbefale et andet program som for mig har virket utroligt godt og
uden problemer. Nero Backit up fra Nero ultra version 6. alle de backups jeg
har lavet har virket utroligt fint. Men det selvfølgelig op til enhver.
Mvh
Simon

Fra : ~~Wing~~

Dato : 06-01-04 17:59

"Simon Nielsen" <news@REMOVETHISsiho.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
jeg
> har lavet har virket utroligt fint. Men det selvfølgelig op til enhver.

Det vil jeg da lige kigge nærmere på..

Tak for dit forslag

Med venlig hilsen
Petersen

Fra : Thomas Madsen

Dato : 06-01-04 12:41

Simon Nielsen skrev:

> Jeg kan anbefale et andet program som for mig har virket utroligt
> godt og uden problemer.

Jeg har intet at klage over angående Drive Image, men tak for
anbefalingen.

Madsen.

Fra : Edmund

Dato : 06-01-04 16:17

Thomas Madsen skrev:

> [...]
> du genindlæser imagefilen, men det er molbo-arbejde, efter min
> mening. Hvis man ikke kan genindlæse direkte fra DVD'en, så går

Hvis han havde en lille XP intallation på en anden disk eller partition,
ville DriveImage så ikke kunne læse fra DVD´en, for så genstartes der jo
ikke til dos-mode.
Men det kræver jo at man har ca. 1GB harddisk plads til overs, men en GB
hardisk er billigere end DI 7.0
--
Mvh Edmund

Fra : Thomas Madsen

Dato : 06-01-04 17:06

Edmund skrev:

> Hvis han havde en lille XP intallation på en anden disk eller
> partition, ville DriveImage så ikke kunne læse fra DVD´en, for så
> genstartes der jo ikke til dos-mode.

Muligvis, men så vidt jeg ved, så nægter Drive Image 2002 at kendes
ved image-filen når den ikke ligger det sted hvor den oprindelig er
blevet lavet. Sådan husker jeg det i hvert tilfælde fra dengang hvor
jeg forsøgte, men det er muligt at jeg husker forkert, eller at jeg
blot har kvajet mig dengang.

> Men det kræver jo at man har ca. 1GB harddisk plads til overs, men
> en GB hardisk er billigere end DI 7.0

Tja, det er den vel.

Madsen.

Fra : Edmund

Dato : 06-01-04 18:02

Thomas Madsen skrev:

> [...]
> ved image-filen når den ikke ligger det sted hvor den oprindelig er
> blevet lavet. Sådan husker jeg det i hvert tilfælde fra dengang hvor

Jeg har ingen problemer med at flytte mine Image filer fra en harddisk
til en anden, men jeg kører gendannelse, fra min ekstra XP installation,
og du brugte vel at boote på disketterne, måske det gør forskellen

Men jeg har aldrig prøvet at arbejde med delte Image filer, det kunne jo
være at der blev lavet en specifik henvisning når man deler.

--
Mvh Edmund

Fra : ~~Wing~~

Dato : 06-01-04 18:10

"Edmund" <nospam@surfpost.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Men jeg har aldrig prøvet at arbejde med delte Image filer, det kunne jo
> være at der blev lavet en specifik henvisning når man deler.

Jeg oplever ingen problemer med mine Image filer hvis ikke de er så store at
de bliver delt ved oprettelsen, det er kun når de er delt og jeg har flyttet
dem at de ikke kan bruges, hvis de ligger samme sted som de blev oprettet..

Med venlig hilsen

Petersen

Fra : Edmund

Dato : 06-01-04 19:17

~~Wing~~ skrev:

> Jeg oplever ingen problemer med mine Image filer hvis ikke de er så
> store at de bliver delt ved oprettelsen, det er kun når de er delt og
> jeg har flyttet dem at de ikke kan bruges

Jeg har lige prøvet alt lave et Image som blev delt i 3 640, 640, 503
MB
Flyttede filerne til min lille harddisk, og gendannede derfra.

Måske at DriveImage2002 bedst kan lide at man på forhånd fortæller hvor
den skal deles, og ikke den automatiske deling ved 2 GB.

Jeg så at du var hoppet over til DI 7.0, så jeg gad ikke prøve det med
den automatiske 2GB deling
--
Mvh Edmund

Fra : ~~Wing~~

Dato : 06-01-04 17:57

"Thomas Madsen" <nospam@madsen.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> drev eller ej. Først fra og med Drive Image 7 vil den lave een
> stor imagefil (som i øvrigt ikke længere hedder *.pqi til

Syntes da virkelig også jeg havde ledt efter alle muligheder for at ændre
størrelsen af filen.

> Drive Image 2002 understøtter kun CD-R og CD-RW. Hvis du vil have
> DVD-understøttelse, altså så du kan brænde direkte til DVD, bliver
> du nødt til at opgradere til version 7

Jeg har prøvet Drive Image 7 og under install skal jeg installere NET
Framework som jeg også gør, plus et par tillægsprogrammer som Microsoft
update anbefaler. Så langt så godt !! efter genstart af pc'en starter xp
pludselig med login skærm, hvor jeg kan vælge mig selv eller NET Framework
kontoen, men der er jeg lidt på herrens mark for jeg ved ikke rigtig,
hvorfor der bliver oprette sådan en konto, og om den kan fjernes uden at det
går ud over Drive Image 7.

> [...]
> du genindlæser imagefilen, men det er molbo-arbejde, efter min
> mening. Hvis man ikke kan genindlæse direkte fra DVD'en, så går

De gange jeg har prøvet kan Drive Image ikke genkende den fil som ligger ud
over de 2 GB, jeg har prøvet flere gange og kan ikke få det til at virke
efter hensigten, men jeg giver dig ret i at det er også for bøvlet at det
skal gøre på denne måde. Håber du kan give mig lidt input til at benytte mig
af version 7.0..

Mange tak for dit svar..

Med venlig hilsen Petersen

Fra : Thomas Madsen

Dato : 06-01-04 18:10

~~Wing~~ skrev:

> [...]
> lidt på herrens mark for jeg ved ikke rigtig, hvorfor der bliver
> oprette sådan en konto, og om den kan fjernes uden at det går ud

Du kan bare nøjes med at deaktivere .NET-kontoen. Så bliver du
heller ikke spurgt om login under opstarten.

Start > Kør: control userpasswords2
Fanebladet Advanced > Advanced igen > Users > Højreklik på ASPNET-
kontoen, vælg Properties og sæt et flueben i feltet 'Account is
disabled'. Klik på OK hele vejen ud.

> [...]
> er også for bøvlet at det skal gøre på denne måde. Håber du kan
> give mig lidt input til at benytte mig af version 7.0..

Drive Image 7 er en del anderledes end de tidligere versioner.
Med 7'eren kan du lave et image af systempartitionen imens Windows
kører og jeg har endnu ikke oplevet problemer med det. Det vil sige,
at man ikke længere behøver at boote til Drive Image for at lave
et image af den disk hvor Windows er installeret på.

Man kan ikke længere lave bootdisketter, men man kan boote på selve
Drive Image-CD'en. Underligt nok så har de dog ikke givet mulighed
for at lave et image af en disk når man har bootet på CD'en. Det
eneste man kan er at genetablere et image og det kan så være fra
hvor som helst. Altså enten fra en lokal disk, fra netværket eller
fra en CD eller DVD. Når du booter på CD'en bliver de rette drivere
indlæst til både netværk, eksterne USB/IEEE1394-diske og CD/DVD-
brændere.

> Mange tak for dit svar..

Velbekom.

Madsen.

Fra : Thomas Madsen

Dato : 06-01-04 18:17

~~Wing~~ skrev:

> [...]
> så store at de bliver delt ved oprettelsen, det er kun når de er
> delt og jeg har flyttet dem at de ikke kan bruges, hvis de ligger

Det har også kun været i situationer hvor imagefilen var delt, at
jeg oplevede problemer med at flytte den, men DI7 deler som sagt
ikke imagefilen op. Den gør dog nok hvis du lader DI7 lave et image
direkte over på en FAT32-disk, hvis da ellers imagefilen kommer
til at overskride 4 GB, men hvis du gemmer direkte på en NTFS-disk,
bliver den ikke delt. Jeg har f.eks. en DI7-imagefil på 3.76 GB
liggende på min eksterne NTFS-disk og den er ikke blevet splittet
op. Det ville DI2002 (og tidligere versioner) gøre og også selvom
man gemte direkte på en NTFS-disk.

Madsen.