Upload af billeder
Fra : Jacob ..

Dato : 05-01-04 20:10

Jeg har i tankerne at lade mine brugere uploade et billede af dem
selv på min hp, når de opretter sig som bruger.

Jeg har absolut ingen erfarring med upload fra hp i asp. Er der
nogen der kan hjælpe mig.

1) Jeg har hørt at jeg skal installere en komponent på serveren -
aspSmartUpload, som jeg kan hente gratis på aspsmart.com.
Hvorledes skal jeg installere/uploade den på min webhotelserver?
*Skal* der i det hele taget installeres en komponent for at man
kan uploade fra min hp.

2) Er der nogen der har et asp-upload script liggende, som de vil
af med? (form- og postscript)

3) Hvad er der ellers at sige omkring sikkerhed, begrænsninger af
størrelse filer, typer af filer, mappestruktur etc.?

De var lige tre hurtige fra en novice...

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : pepss

Dato : 05-01-04 20:40

"Jacob .." skrev
> [...]
> Hvorledes skal jeg installere/uploade den på min webhotelserver?
> *Skal* der i det hele taget installeres en komponent for at man

man skal ikke have en komponent for at gøre det men det skulle være det
beste.
prøv at undersøge om dit webhotel ikke har instal. aspSmartUpload eller
noget andet.
har de ikke det kan du prøve at kikke på http://activedeveloper.dk/ efter et
script der kan

> 2) Er der nogen der har et asp-upload script liggende, som de vil
> af med? (form- og postscript)

hvis dit webhotel har aspSmartUpload kan du se nogen eks. her
http://www.aspsmart.com/aspSmartUpload/

> 3) Hvad er der ellers at sige omkring sikkerhed, begrænsninger af
> størrelse filer, typer af filer, mappestruktur etc.?

du kan selv bestemme viklen filer du vil ha uploadet og hvor store de skal
være når du bruger aspSmartUpload.
det eneste du skal tænke på er at du skal ha skriveret i den mappe du
uplader til

håber du kan bruge svaret!

--
Pepss
Den ordblinde der prøver at blive webdesigner

Fra : Bjarne Damsgaard

Dato : 06-01-04 00:34

On Mon, 5 Jan 2004 19:09:54 +0000 (UTC), Jacob .. <laessoe@yahoo.com>
wrote:

>Jeg har i tankerne at lade mine brugere uploade et billede af dem
>selv på min hp, når de opretter sig som bruger.
>
>2) Er der nogen der har et asp-upload script liggende, som de vil
>af med? (form- og postscript)

Undertegnede næsten-novice har haft held med et gratis script fra:
http://www.freeaspupload.net/ , både på internet og et intranet. Ingen
komponenter skal installeres på serveren.

mvh Bjarne