Problem med bufferunderrun på brænder
Fra : Flare

Dato : 05-01-04 20:06

Hejsa.

Jeg har et problem med min LiteOn 24x IDE brænder. Jeg bruger nero til at
brænde med men jeg får konstant writebuffer underrun. Kan se den går i nul,
og brænder blinker en anden farve (burnproof indtræder formoder jeg).

Men jeg ved sgu ikke hvad jeg skal gøre. Min system harddisk sidder på
primær IDE hvor min ting jeg brænder ligger på. På sekundær sidder min
brænder samt en backup disk, som jeg dog ikke brænder fra.

Men prim harddisk er en nyrer 80 Gb harddisk (baracuda) og mit system er:
2.6 p4, 515 ram. Nogen ide hvad faen der kan være galt. Sidder på et komplet
nyinstalleret system. (trode det måske kunne afhjælpe problemet)

Mvh
Anders

Fra : Cinnober

Dato : 05-01-04 20:19

"Flare" <nomail@sorry.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
komplet
> nyinstalleret system. (trode det måske kunne afhjælpe problemet)

Er du sikker på at DMA er slået til ???
Evt.bundkorts drivere??

Fra : Flare

Dato : 05-01-04 20:42

> Er du sikker på at DMA er slået til ???
> Evt.bundkorts drivere??

Hmmmm.

Enhed 0
På min Sekundær kontroller i enhedshåndtereing står der
Dma hvis tilgængelig (Den eneste mulighed) og lige under står der
Nuværende overførelsestilstand: Ikke tilgængelig.

Enhed 1
Dma hvis tilgængelig
Nuværedende: Flerords-DMA-tilstand 2

Siger det dig noget?
Anders

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 05-01-04 21:27

> [...]
> Dma hvis tilgængelig (Den eneste mulighed) og lige under står der
> Nuværende overførelsestilstand: Ikke tilgængelig.

Den er gal. Som jeg forstår dig, er enhed 0 din brænder.
Det klarer man normalt ved at højreklikke på controlleren og vælge at fjerne
den - også selv om windows protesterer. Genstart og den genfinder og
installerer den igen. Så plejer den at stå rigtigt, nemlig med dma af en
eller anden grad.
Af og til ser man den også stå til pio, som man så skifter til dma og
genstarter. Nogle gange virker det andre gange ikke.
Tricket med at fjerne controller plejer at være det bedste.
Hvis ikke det virker, kan du evt. prøve at installere en aspidriver, hvilket
kan være nødvendigt ved nogle drev. Evt. lige send mig en mail, så sender
jeg den til dig.
Du skriver noget om SM buscontroller. Den kender jeg ikke, og ved derfor
ikke om den er en del af problemet. Prøv evt. at højreklik på den og vælg
opdater driver. Virker det ikke, så fjern den og genstart. Den skal nok
blive genfundet - med eller uden fejl.

Kurt

Fra : Flare

Dato : 05-01-04 20:43

> Er du sikker på at DMA er slået til ???
> Evt.bundkorts drivere??

Der ud over kan jeg ved nærmere eftersyn se at jeg ikke har installeret en
såkaldt SM-buscontroller hvad end det så er. (Står under andre enheder)

Anders

Fra : Zulu

Dato : 05-01-04 22:01

Flare wrote:

> Der ud over kan jeg ved nærmere eftersyn se at jeg ikke har
> installeret en såkaldt SM-buscontroller hvad end det så er. (Står
> under andre enheder)

= du har ikke installeret chipset driveren.

Hent den nyeste version og installer den.

Zulu