Montage af stik til skærm
Fra : Ole Pedersen

Dato : 05-01-04 19:42

Hej

Jeg har en Dell E771P skærm. Stikket til PC'en er klippet af, da PC'en blev
stjålet. Nu kunne jeg godt tænke mig at sætte nyt stik på skærmen, da det er
ærgeligt at skulle købe en ny skærm, blot på grund at det manglende stik.

Er der nogen der ved hvordan ledningerne skal monteres eller kan henvise til
et sted hvor det er beskrevet.

Jeg har prøvet Dell. De kan ikke hjælpe.

Hilsen Ole

Fra : A K.

Dato : 05-01-04 19:53

"Ole Pedersen" <(Fjern)spam.ole.bastian@adslhome.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
til
> et sted hvor det er beskrevet.
>
> Jeg har prøvet Dell. De kan ikke hjælpe.

Er der noget på denne side der kan bruges, kig under video og så en af de
nederste 15 pol
http://www.hardwarebook.net/connector/index.html

Fra : Jan Vennike

Dato : 05-01-04 20:04

> [...]
til
> et sted hvor det er beskrevet.
>
> Jeg har prøvet Dell. De kan ikke hjælpe.

Det var da et mærkeligt tilfælde.

Jeg har nøjagtigt denne samme skærm, med nøjagtigt det samme problem.

For 3/4 år siden havde vi indbrud på firmaet, hvor de snuppede lidt småting
og klippede ledningen til skærmen - som er af nøjagtig samme type som din
(åbenbart ikke særlig atraktiv for tyve).

Forsikringen betalte en ny skærm og jeg fik den defekte med hjem, for jeg
regnede med at kunne skaffe en ledning billigt og nemt fra Dell og selv
montere.

Jeg er ca 3/4 mm fra at opgive nu, for Dell er hveken til at hugge eller
stikke i. De beder mig om at henvende mig til producenten, som efter min
mening må være Dell, da deres er deres logo og dem som har leveret den.
Efter adskillelse kan jeg dog konstatere at det er LG Phillips billedrør der
sidder i.

Det har nu resulteret at jeg, som sidder som IT-ansvarlig for 3 firmaer
inkl. indkøb, IKKE vil købe flere Dell ting, når de ikke engang kan hjælpe
med den slags småting. Man forventer dog trods alt at når man lægger et
anseeligt beløb hos Dell, at de også kan hjælpe med dette

--
Jan

Remove the cat in the email to reach me

Fra : Kasper

Dato : 05-01-04 20:43

"Jan Vennike" <jan@GARFIELDvennike.dk> wrote in message

> [...]
> med den slags småting. Man forventer dog trods alt at når man lægger et
> anseeligt beløb hos Dell, at de også kan hjælpe med dette

Har de Analog eller Digital Interface ??

Det burde jo ikke være så svært at hitte ud af hvis det er analog og så
lodde et nut 15P hd på

Kasper

Fra : Ole Pedersen

Dato : 06-01-04 09:55

"Kasper" <RepzakRemoveme@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
>

> Har de Analog eller Digital Interface ??
>
> Det burde jo ikke være så svært at hitte ud af hvis det er analog og så

Hej Kasper

Jeg tror det er analog interface, men jeg er ikke helt sikker.
Problemet er at der er en hel del forskellige ledninger med forskellig farve
og skærme. Der er jo en del ben at vælge imellem, og stikket forsvandt med
PCén så det er jo ikke til at måle sig frem.

Hilsen Ole

Fra : H.S.

Dato : 06-01-04 13:06

"Jan Vennike" <jan@GARFIELDvennike.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
Endnu en grund til at holde sig langt væk fra Dell

Fra : Henning

Dato : 06-01-04 13:44

On Tue, 6 Jan 2004 13:05:50 +0100, "H.S." <public@tele2adslSPAM.dk>
wrote:

>"Jan Vennike" <jan@GARFIELDvennike.dk> skrev i en meddelelse
>> >
>Endnu en grund til at holde sig langt væk fra Dell

?? Latterlig påstand! Du ville være løbet i samme problem, lige meget
hvilket navn der sad på fronten af skærmen - en skærm til ~1.000,- kan
ikke betale sig at have specielle reservedele hjemme til, ingen gider
ofre penge på reparation alligevel!
Indlever skærmen til et værksted, de skal nok løse problemet!

Henning
hsb@(fjernes)image.dk

Fra : Ove Pedersen

Dato : 06-01-04 19:35

:

> [...]
gider
> ofre penge på reparation alligevel!
> Indlever skærmen til et værksted, de skal nok løse problemet!

Hvorfor er det latterligt, jeg har da lige købt signalkabler til NEC
FE991 til ca 150,- / stk excl. moms.
Ret lette at skifte, låget af monitoren og 2 stik inde i maskinen der
skulle hives ud, klaret på under 10 minutter.
Det er da netop Dell der er problemet, man aner ikke hvilket produkt
de har klistret en Dell mærkat på i denne uge.

Jeg tror Infocare (http://www.infocare.dk) kan skaffe reservedele til
de fleste monitorer der sælges i Danmark, eneste problem er at købe
monitoren fra en seriøs producent der kan levere reservedele og har en
servicemanual med partnumre.

og nej jeg arbejder IKKE for Infocare

Ove Pedersen