Renlig hund
Fra : Carsten Wede

Dato : 05-01-04 18:35

Hej

Vi har en Labrador hvalp på 10 uger som vi gerne vil have renlig om natten ,
men ved ikke hvad den nemmeste måde er ?
Vi er oppe 5-6 gange om natten, vi har prøvet med færre gange men så er der
også sket noget på gulvet.
Når man læser i bøger så tar det ca. 1 uge at gør en hund renlig med vi har
prøvet i 14 dage og det er ikke blevet bedre.
Han står ikke og piver eller gør os opmærksom på at han vil ud, han sætter
sig bare der hvor det passer ham og gør sit.
Der er ikke problemer i dagtimerne for der kan vi jo holde øje med ham.

Med venlig hilsen

Carsten Wede

Fra : Jimmy

Dato : 05-01-04 18:55

"Carsten Wede" <cwede@c.dk> wrote in message
> Hej
>
> Vi har en Labrador hvalp på 10 uger som vi gerne vil have renlig om natten
,
> men ved ikke hvad den nemmeste måde er ?

Læg ham i en stor papkasse med hans tæppe.
Han vil ikke gå på toilettet i sin rede og skal nok vække Jer, når han skal.

Det virker *perfekt* for mig med min på 11 uger, som nu kun vågner kl 4, kl
6 og kl 7, hvor vi står op.

Mvh
Jimmy

Fra : Is

Dato : 05-01-04 19:50

"Carsten Wede" <cwede@c.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> sig bare der hvor det passer ham og gør sit.
> Der er ikke problemer i dagtimerne for der kan vi jo holde øje med ham.
---

Hvad "sker" der på gulvet ?? "stort eller småt" ?

Hvad gir du den at spise & hvornår ?

Hvad foretager i jer til sengetid ?

--
Venlig hilsen
Erik Isager

Fra : Ladycatwoman

Dato : 06-01-04 12:54

> [...]
> sig bare der hvor det passer ham og gør sit.
> Der er ikke problemer i dagtimerne for der kan vi jo holde øje med ham.

Hej Carsten.

Lige lidt trøst til dig. Tro ikke på alt hvad du læser og hører.
Min Cujo var ikke renlig før han var næsten 4 måneder og dvs 2 mdr. efter vi
havde fået ham.
Nogle er heldige at det er overstået efter 1 uge-14 dage andre er ikke.
Følg de råd du får herinde men fortvivl ikke, hvis der går lidt tid. Din
hund er ganske normal alligevel.

Mvh Cujos mor.

Fra : Jimmy

Dato : 06-01-04 12:58

"Ladycatwoman" <ladycatwoman@fjern.hotmail.com> wrote in message

> Min Cujo var ikke renlig før han var næsten 4 måneder og dvs 2 mdr. efter
vi
> havde fået ham.

Damn - Gik I ikke og var nervøse for om han nogensinde blev renlig?
Jeg ville i hvert fald tænke en del

Mvh
Jimmy

Fra : Ladycatwoman

Dato : 06-01-04 13:08

"Jimmy" <nyhedsgruppe2@get2net.danmark> skrev i en meddelelse

> [...]
efter
> vi
>
> Damn - Gik I ikke og var nervøse for om han nogensinde blev renlig?

Hej Jimmy.

På det tidspunkt havde jeg ikke "jer" herinde så det var da lidt
frustrerende, når man gang på gang hørte fra andre, at deres var renlig
efter 14 dage.
Cujo fungerede dog helt normalt og fejlede intet, så vi nød bare, at vi fik
ham om sommeren, hvor han kunne være ude det meste af tiden, så uheldene
inde blev minimeret.
Det afskrækkede mig dog så meget, at jeg nok aldrig får hvalp igen. Jeg har
det meget svært ved at skulle samle op efter sådan en størrelse i næsten 2
mdr. Og jo jeg ved, at man ikke kan skære alle hunde over en kam, men
nej.

Siden han blev renlig har han kun tisset inde 1 gang, og det var ved sin 1
års undersøgelse hos dyrlægen, hvor der var et hjørne, der bare lugtede alt
for godt.

Mvh Cujos mor.

Fra : Ukendt

Dato : 06-01-04 13:09

"Jimmy" <nyhedsgruppe2@get2net.danmark> skrev i en meddelelse

> Damn - Gik I ikke og var nervøse for om han nogensinde blev renlig?
> Jeg ville i hvert fald tænke en del

Det er meget individuelt fra hund til hund. Nogen hvalpe er jo næsten
renlige fra opdrætteren, hvorimod andre godt kan tage en 6 - 7 måneder om
det. Det er ganske normalt. De fleste hunde ender trods alt med, at blive
helt renlige, før eller siden.

Mvh. www.tjekmig.dk

Fra : otn

Dato : 06-01-04 15:05

"Buffy" <Tjekmig(snabel-a)pc.dk> wrote:

> [...]
> det. Det er ganske normalt. De fleste hunde ender trods alt med, at blive

Hej
Vores lab er nu 9 mdr. og renlig - jeg kan ikke huske præcis hvornår det
lykkedes men jeg tror det var omkring 4-5 mdr. alderen. En bror fra
samme kuld klarede det på en md. Jo - vi var da lidt usikre på om det
mon skulle lykkes men lige pludselig var den dér. Så fortvivl ikke. Nyd
i stedet den lille guldklump.

mvh

otn