Salt på ridebane
Fra : os

Dato : 05-01-04 14:11

Hej
Er der nogen herinde der ved om det er skadelig for hestens hove, hvis man
drysser salt på en udendørs ridebanen, for at den ikke skal være glat at
ride på.???

venlig hilsen
DI

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 05-01-04 14:19

"os" <motel@dtc-online.dk> wrote in message
> [...]
> drysser salt på en udendørs ridebanen, for at den ikke skal være glat at

Jeg vil anbefale UREA eller måske kalksalpeter.

--
mvh/rg. Christian
og ring til en fra Schweisshunderegistret:

Fra : Dennis Thrysøe

Dato : 05-01-04 14:23

os wrote:
> [...]
> drysser salt på en udendørs ridebanen, for at den ikke skal være glat at

Jeg vil ikke gætte på at det er godt for hoven, hvis den går alt for
meget på større mængder af salt. Som Christian nævner er der alternativer.

Hvad er banen lavet af? Man kunne ikke afhælpe problemet med et mindre
glat underlag?

-dennis

Fra : Jan

Dato : 05-01-04 19:21

Jeg vil anbefale et lag filter sand

Venlig Hilsen Jan

Fra : Kjeldsen

Dato : 05-01-04 20:40

Banen er først belagt med sand, derefter med muslingeskaller, men
efterhånden er det jo blevet blandet godt, og nogle steder ser der ud som om
at den godt kunne være glat, men hvis man prøver selv at glide på den kan
man ikke. Men hestene har jo sko på, derfor er vi lidt usikre om den evt.
kan galoperes på, når vi træner dressur, derfor har vi snakket om salt????

JC

Fra : Anders Bo Rasmussen

Dato : 05-01-04 22:08

On Mon, 5 Jan 2004 20:39:43 +0100 Kjeldsen wrote:

> [...]
> kan galoperes på, når vi træner dressur, derfor har vi snakket om salt????

Har man egentlig problemer med rust på skoene? Og vil salt her have en
indflydelse? (Ja, jeg ved stort set ingenting om heste)

--
Vil du gerne kunne afspille de CDere du køber?

http://www.digitalforbruger.dk/

Fra : Dennis Thrysøe

Dato : 06-01-04 12:04

Anders Bo Rasmussen wrote:
> Har man egentlig problemer med rust på skoene? Og vil salt her have en
> indflydelse? (Ja, jeg ved stort set ingenting om heste)

Nej det vil næppe have nogen indflydelse. Skoene slides alligevel
hurtigere, end de ville ruste. Men måske med aluminiums-sko?

-dennis