Printe flere sider på en fra PDF dokument
Fra : Mads

Dato : 05-01-04 13:58

Hej

Jeg har en PDF fil, hvor jeg gerne vil printe 2 sider ved siden af hinanden
på ét ark papir. ALtså i 50% størrelse.
Hvordan gør jeg det, har forsøgt at søge lidt rundt, men kan ikke liiiiige
finde ud af det....

Venlig Hilsen
Mads

Fra : Jesper Harder

Dato : 05-01-04 15:15

"Mads" <mads@iname.com> writes:

> Jeg har en PDF fil, hvor jeg gerne vil printe 2 sider ved siden af
> hinanden på ét ark papir. ALtså i 50% størrelse.

Konverter PDF-filen til Postscript og brug psnup(1), fx

pdftops foo.pdf - | psnup -2 | lpr

Fra : Martin Agersted Jarl

Dato : 05-01-04 16:59

Mads wrote:
> Hej
>
> Jeg har en PDF fil, hvor jeg gerne vil printe 2 sider ved siden af hinanden
> på ét ark papir. ALtså i 50% størrelse.

Det er 1/sqrt(2) (cirka 71%) og ikke 1/2.

--Martin

Fra : Peter Dalgaard

Dato : 05-01-04 18:03

Martin Agersted Jarl <martin@[sletmighvisduvil]jarl.dk> writes:

> Det er 1/sqrt(2) (cirka 71%) og ikke 1/2.

<pedant> Det kommer nu da an på om du mener i skala eller i areal. I
sidstnævnte fald skal du reducere til ret præcis det halve hvis der
skal ku' være to af dem på samme plads... </pedant>

--
O__ ---- Peter Dalgaard Blegdamsvej 3
c/ /'_ --- Dept. of Biostatistics 2200 Cph. N

Fra : Martin Agersted Jarl

Dato : 06-01-04 13:58

Peter Dalgaard wrote:

> <pedant> Det kommer nu da an på om du mener i skala eller i areal. I
> sidstnævnte fald skal du reducere til ret præcis det halve hvis der
> skal ku' være to af dem på samme plads... </pedant>

Ja, hvis vi snakker i længde. Men normalt snakker man jo om areal når
man skalerer sider op og ned.

--Martin

Fra : Peter Dalgaard

Dato : 06-01-04 23:57

Martin Agersted Jarl <martin@[sletmighvisduvil]jarl.dk> writes:

> Ja, hvis vi snakker i længde. Men normalt snakker man jo om areal når
> man skalerer sider op og ned.

Øh? Er der ikke faldet et ud i den sætning?

Fra : Martin Agersted Jarl

Dato : 07-01-04 10:29

Peter Dalgaard wrote:

> Øh? Er der ikke faldet et ud i den sætning?

Øh, nej. Det er mig det bytter om . Det må være fordi jeg er på
barselsorlov. Reglerne for ble-størrelser har langsomt ændret mit
verdensbillede .

--Martin

Fra : Steen Suder, privat

Dato : 06-01-04 04:04

Mads wrote:
> [...]
> på ét ark papir. ALtså i 50% størrelse.
> Hvordan gør jeg det, har forsøgt at søge lidt rundt, men kan ikke liiiiige

Siden du ikke angiver OS tillader jeg mig at antage at du bruger det
samme som jeg.

Angiv printkommandoen i f.eks. Acrobat Reader til "kprinter". Det kan
uden videre lave "two up", "four up" etc.

--
Mvh. / Best regards,
Steen Suder      <http://www.suder.dk/>