Tele2 ADSL
Fra : Morten L

Dato : 05-01-04 11:43

Hej jeg har desværre skiftet fra TDC bredbånd til tele2 adsl, jeg har fået
en 512/128 forbindelse, den kører udemærket til at surfe rundt på nettet
med, men når jeg up/down med e-mule, men en brøkdel af forbindelsen kan det
være svært at surfe rundt på nettet samtidigt (jeg snakker upload 10k, down
20k, og det er en 512 ned linie da jeg har downloaded med små 60k), er det
fordi emule laver for mange forbindelser? jeg havde ikke dette problem hos
TDC.

Er Tele2 ADSL bare noget lort???

--

Regards

Morten Lundt
www.mortenlundt.dk

Fra : H@nsen

Dato : 05-01-04 20:11

Morten L wrote:
> [...]
> har downloaded med små 60k), er det fordi emule laver for mange
> forbindelser? jeg havde ikke dette problem hos TDC.

Så vidt jeg ved så bruges der også noget af de 128 ved download, dvs..
hvis du både upper + downer så er 512/128 måske lige i underkanten.

Jeg har Tele2 2048/512 og er yderst tilfreds med både produkt og pris.

Spørgsmål til dem der ved... er 128 i upstream ikke lige i underkanten,
hvis man vil surfe + p2p-uppe + p2p-downe samtidigt ?
Med de fleste p2p er der jo flere der kan hente filer på en gang, så de
128 er vel hurtigt brugt op.

Fra : Morten L

Dato : 05-01-04 20:33

Selvom jeg sætter max up til 8kb/sek så er det stadig langsomt nettet - alt
for langsomt, og de sidste 8kb/sec er rigeligt til at sende med til at surfe
med - det er især download der er brug for og der er minimum 30kb til overs,
så jeg tror tele2 er lidt noget skrot!

--

Regards

Morten Lundt
www.mortenlundt.dk

"H@nsen" <tele1adslSLET_LIGE_DETTE@OG_DETTEtele2adsl.dk> skrev i en
meddelelse news:1FiKb.1615$4_.104@news.get2net.dk...

Fra : H@nsen

Dato : 05-01-04 20:48

Morten L wrote:
> så jeg tror tele2 er lidt noget skrot!

Så tror jeg som Tele2 kunde i snart 3 år at du tager fejl...

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 05-01-04 22:35

On 2004-01-05, Morten L <mortenx@adslhome.dk> wrote:

> så jeg tror tele2 er lidt noget skrot!

Jeg tror du tager fejl.

--
Andreas Plesner Jacobsen | Immature artists imitate, mature artists steal.

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 06-01-04 15:12

"Morten L" <(REMOVE)mortenx@adslhome.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
alt
> for langsomt, og de sidste 8kb/sec er rigeligt til at sende med til at

Det tror jeg ikke. Du har for det første ikke 16 kb/sec up

Fra : Karsten Andersen

Dato : 09-01-04 04:50

Tue, 6 Jan 2004 15:12:06 +0100, skrev Martin Højriis Kristensen, på 15
linier, i <3ffac236$0$30080$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk>, :

Hvorfor tror du ikke det

Karsten
Opel Vectra DTI

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 09-01-04 07:46

"Karsten Andersen" <karsten@fjern.mig.jyde.dk> skrev i en meddelelse
> Hvorfor tror du ikke det

Har du konstateret at du har det da? Hvordan?

Fra : Karsten Andersen

Dato : 10-01-04 06:07

Fri, 9 Jan 2004 07:45:30 +0100, skrev Martin Højriis Kristensen, på 12
linier, i <3ffe4e0a$0$30073$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk>, :

PÅ samme måde som man altid har gjort.
Ftp upload/download på tid

Og jo jeg sender med 36 kb/s
henter med 155 kb/s
på en 1024/256 linie

Jeg brokker mig heller ikke

Karsten
Opel Vectra DTI

Fra : Ivar Madsen

Dato : 10-01-04 09:31

Karsten Andersen skrev i -dk.edb.internet.udbydere.xdsl:

> Og jo jeg sender med 36 kb/s
> henter med 155 kb/s
> på en 1024/256 linie
> Jeg brokker mig heller ikke

Dengang jeg i tidernes morgen fik ADSL hos TDC bestilte jeg en 512K, og
betalte også for sådan en, men den opførte sig som en 1024K forbindelse,
det brokkede jeg mig da heller ikke over,,,

--
Med venlig hilsen | Jeg søger et foto / realistisk maleri over
| omgivelserne ved og lige syd for skovbrynes st
Ivar Madsen | ved Bagsværd fra tiden efter krigen, og
Der kører mdk9.2 | frem til motorvejbyggeriet blev påbegyndt

Fra : Bernhard Ege

Dato : 05-01-04 22:26

"Morten L" <(REMOVE)mortenx@adslhome.dk> wrote in message
> [...]
det
> fordi emule laver for mange forbindelser? jeg havde ikke dette problem

Nu betyder det jo enormt meget hvilke filer du downloader via eMule. Du
skulle hellere verificere din upload og download hastighed her:

http://www.internetkvalitetsguide.dk/StreamSpeed_Download.asp

Hvis den ikke viser noget suspekt, så tror jeg ikke at du har et
hastighedsproblem som skyldes din ADSL linie.

Desuden, er det den samme emule eller Kademlia test klienten? Hvis det
er, så skal du huske at den spilder lidt mere båndbredde end
non-kademlia klienten.

mvh Bernhard

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 05-01-04 22:53

"Morten L" <(REMOVE)mortenx@adslhome.dk> crashed Echelon writing

> [...]
> har downloaded med små 60k), er det fordi emule laver for mange
> forbindelser? jeg havde ikke dette problem hos TDC.

Du fortæller intet om hvilket udstyr du kører med. De fleste P2P tjenester
danner en masse trafik og evt. porte ved NAT som kan køre mindre maskiner
samt billige routere i sænk.

--
Bjarke Andersen

Fra : Nicolai

Dato : 06-01-04 10:08

"Morten L" <(REMOVE)mortenx@adslhome.dk> wrote in message

> Er Tele2 ADSL bare noget lort???

Nej, det er det bestemt ikke.

> --
>
> Regards
>
> Morten Lundt

NIc

Fra : LA2

Dato : 06-01-04 14:35

> [...]
> fordi emule laver for mange forbindelser? jeg havde ikke dette problem hos

En upload på 10k er for meget når du har en 512/128 forbindelse, da jeg
havde den samme med TDC kunne jeg heller ikke surfe hvis jeg samtidigt
uploadede med samme hastighed.
LA2

Fra : Morten L

Dato : 06-01-04 22:06

Jeg havde en 256/128 hos tdc som kørte temmelig bedre bare??

P4-2.0, 512mb, linksys router med wireless.

--

Regards

Morten Lundt
www.mortenlundt.dk

Fra : H@nsen

Dato : 07-01-04 01:02

Morten L wrote:
> Jeg havde en 256/128 hos tdc som kørte temmelig bedre bare??

Måske du så skulle overveje hvilke/hvor mange p2p programmer du har
kørende og hvor mange connects hver enkelt har...

Evt. en seriøs gang virus tjek...

Fra : Morten L

Dato : 07-01-04 20:44

Kører Mcafee opdateret konstant - så ingen virus, kører 1 p2p (emule),
angående connects hvor mange bør man have ialt??

--

meddelelse news:U%HKb.3649$2H2.1482@news.get2net.dk...

Fra : Mikkel Lund

Dato : 08-01-04 21:35

Lige et tillægs spørgesmål, hvilken pc bruger du?

Hilsen Mikkel