Procedure hvordan laves den?
Fra : Monie Jacobsen

Dato : 05-01-04 08:34

Hej

Jeg forsøger at lave en Function som fanger mouse bevægelse
over knappen TBitBtn og derved andre faven.
Vil håbe en vil hjælpe, så functionen vil komme til, at virke.
Da jeg skal bruge denne function mange gange i programmet!

Procedure knapfave(x,y,z:string); Ønsker nedenfor koden lavet om til
proceduren her?

Hvordan gøres dette?

Kode:

procedure TfmStartside.btnAfslutMouseMove(Sender: TObject; Shift:
TShiftState;X, Y: Integer);

// Indsættes I public -> FOldCapture : HWND; FCaptured : Boolean;

begin

if not FCaptured then

begin // okay, vi skal fange alle mousemove events.

FOldCapture := Windows.SetCapture(TBitBtn(Sender).Handle);

x:=.Color := y; // y=favevalg [clRed]

FCaptured := True;

end

else

begin // Vi er uden for vores bitbtn

x:=.Font.Color := z; // clBlack z=favevalg [clRed]

Windows.ReleaseCapture;

Windows.SetCapture(FOldCapture);

FOldCapture := 0;

FCaptured := False;

end;

end;

På forhånden mange tak.

Med venlig hilsen
Monie Jacobsen

Fra : Tom-Vidar Nilsen

Dato : 05-01-04 13:18

> [...]
> Da jeg skal bruge denne function mange gange i programmet!
>
> Procedure knapfave(x,y,z:string); Ønsker nedenfor koden lavet om til

Det enkleste er å bruke OnEnter og OnLeave, da trenger du ikke å lage noen
komplisert kode.

Hilsen Tom-Vidar

Fra : Monie Jacobsen

Dato : 05-01-04 18:13

"Tom-Vidar Nilsen" <noone@kgb.ru> skrev i en meddelelse

> Det enkleste er å bruke OnEnter og OnLeave, da trenger du ikke å lage noen
> komplisert kode.
>
> Hilsen Tom-Vidar

Hej Tom-Vidar Nilsen
Jeg forsøger mig lidt med dit forslag. Det ville gøre det meget enkelte.

Med venlig hilsen og et godt år.
Monie Jacobsen

Fra : Kurt Guldbæk

Dato : 05-01-04 22:36

Hej Monie!

Jeg tror, at du kan have glæde af at læse lidt i en bog, der hedder "Delphi4
Programmering" af Per Amdal Steffensen. Den har jeg selv haft megen glæde af
i den indledende fase.
Den kan købes hos forlaget Systime eller du kan låne den på biblioteket. Den
har ISBN 87 616 0039 3 og prisen er ca 500 kr ved køb.

Mvh Kurt

Fra : Monie Jacobsen

Dato : 06-01-04 10:36

"Kurt Guldbæk" <kurt_g@guldbaek.net> skrev i en meddelelse
> [...]
Den
> har ISBN 87 616 0039 3 og prisen er ca 500 kr ved køb.

Tak Kurt
Den bog vil jeg kikke efter, tak for tipset.

Mvh og godt nytår.

Monie Jacobsen