Fjerne "stien" i statuslinjen!
Fra : Martin Wickings

Dato : 05-01-04 07:56

Sidder og leger lidt med ASP og er løbet ind i et bette problem!

Har prøvet at lave et login system og er også lykkedes, men det
er lidt nemt at "snyde" sig igennem DA man altså kan se stien
nede i statuslinjen når man holder musen over linkene på min side
..

Hvordan fjerne jeg det?

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 05-01-04 08:06

Martin Wickings wrote :

> [...]
> er lidt nemt at "snyde" sig igennem DA man altså kan se stien
> nede i statuslinjen når man holder musen over linkene på min side

Du laver dit login-system, så det på alle sider checker, om der er logget
ind. Få inspiration fra fx http://www.asp-faq.dk/article/?id=49

--
Jesper Stocholm
http://stocholm.dk

Fra : Martin Wickings

Dato : 06-01-04 07:33

Jo det har jeg skam også fået gjort nu ... men måske det var forkerte sted
jeg postede dette! Vil jo gerne have den til at få explore til IKKE at vise
stien nede i venstre hjørne ....

Men det er måske ikke noget man kan vælge, men kun op til den enkelte bruger?

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 06-01-04 07:46

Martin Wickings wrote :

> Jo det har jeg skam også fået gjort nu ... men måske det var forkerte
> sted jeg postede dette!

Mjøeh ... ikke nødvendigvis.

> Vil jo gerne have den til at få explore til
> IKKE at vise stien nede i venstre hjørne ....

Du er klar over, at der findes flere forskellige browsere "derude",,
ikke?

> Men det er måske ikke noget man kan vælge, men kun op til den enkelte
> bruger?

Nej og ja, du kan ikke bestemme det 100% på serveren. Der findes nogle
metoder til at udskifte destinationen for et link med noget tekst via
javascript (typisk noget pornosider benytter sig af), men det kan slås
fra. Du skal også være opmærksom på, at rigtig mange brugere aktivt
bruger netop disse informationer i deres brug af internettet. Disse
brugere vil du irritere grænseløst, hvis man ikke kan se, hvor links
peger hen. Personligt finder jeg altid et andet sted at bruge min tid,
hvor jeg opdager, at et website bruger de metoder du efterlyser.

Fra : Jørn Andersen

Dato : 06-01-04 07:49

On Tue, 6 Jan 2004 06:33:06 +0000 (UTC), Martin Wickings
<martin@wickings.dk> wrote:

> [...]
>stien nede i venstre hjørne ....
>
>Men det er måske ikke noget man kan vælge, men kun op til den enkelte bruger?

Du kan godt lave noget (clientside) J(ava)Script, men det vil jeg dog
ikke tilråde:

1) personligt har jeg det sådan at jeg bliver sur, når folk stjæler
min mulighed for umiddelbart at se, hvilket link jeg evt. skal klikke
på. - Hold fingrene fra min statuslinie!

2) Dernæst så er der jo ikke meget sikkerhed i den løsning - folk der
vil bruge tid på at genere dig, kan jo bare kigge i HTML-koden.

Så tag et kig på din ASP-løsning igen.

Good luck!

--
Jørn Andersen,