Bredbånd uden fastnet ?
Fra : Jensn

Dato : 05-01-04 06:30

Hej

Kan det lade sig gøre at få Bredbånd, ADSL eller hvad de forskellige
nu vælger at kalde det, UDEN at have fastnets-abonnement ?

Hos f.eks. TDC, Cybercity osv.

Mvh.
Jensn

Fra : Nicolai

Dato : 05-01-04 09:39

"Jensn" <m3m5@FJERNEShotmail.com> wrote in message

> Hej
>
> Kan det lade sig gøre at få Bredbånd, ADSL eller hvad de forskellige
> nu vælger at kalde det, UDEN at have fastnets-abonnement ?

Tiscali og vist nok også CC.

> Mvh.
> Jensn

Nic

Fra : Sørensen

Dato : 05-01-04 09:40

"Jensn" <m3m5@FJERNEShotmail.com> skrev

> Kan det lade sig gøre at få Bredbånd, ADSL eller hvad de forskellige
> nu vælger at kalde det, UDEN at have fastnets-abonnement ?
>
> Hos f.eks. TDC, Cybercity osv.

Cybercity og Tiscali kan i De større byer, sonofon kan trådløst hvis der er
dækning der hvor Du bor f.eks. en 512/512 til omkring 400 kr.
Hvis du har kabel-tv er der jo også en mulighed der.

Eller kobl dig op ved en nabo med trådløs / kabel netværk og giv ham et par
hundrede om måneden.dette er dog ikke i alle tilfælde lovligt.

vh.
Sørensen

Fra : Dan Spares

Dato : 06-01-04 14:57

Via kabel er nok det bedste

Fra : Nic

Dato : 06-01-04 15:39

> Via kabel er nok det bedste
Desværre er webspeed ikke konkurrencedygtig på prisen. 100,- dyrere hvis man
skal have fast ip på 1mbit :(

Fra : Sørensen

Dato : 06-01-04 17:21

"Dan Spares" <danspares@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Via kabel er nok det bedste

Det kommer an på så meget, der er jo en begrænsning på 100meter hvorimod
trådløs kan række flere km. i fri sigt.
Desuden er det bøvlet at grave kabel ned i forsvarlig dybde.

vh.
Sørensen

Fra : Nic

Dato : 06-01-04 21:57

> Det kommer an på så meget, der er jo en begrænsning på 100meter hvorimod
> trådløs kan række flere km. i fri sigt.
100 meter? Ja, ethernet - sguda ikke kabel! :)

Fra : Morten Davidsen

Dato : 06-01-04 21:55

"Dan Spares" <danspares@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Via kabel er nok det bedste

Gider du lige komme med en fornuftigt forklaring/begrundelse på denne post?

/MD

Fra : Enok Hauge

Dato : 05-01-04 20:52

On Mon, 5 Jan 2004 06:30:27 +0100, "Jensn" <m3m5@FJERNEShotmail.com>
wrote:

>Kan det lade sig gøre at få Bredbånd, ADSL eller hvad de forskellige
>nu vælger at kalde det, UDEN at have fastnets-abonnement ?

>Hos f.eks. TDC, Cybercity osv.

Det kan man også hos TDC. Deres Bredbånd Professional ADSL kan fås med
eller uden fastnet. Vælger man uden er priser 95 kr. + moms
billigere...

Mvh. Enok Hauge

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 05-01-04 20:57

"Enok Hauge" <enokh@hotmail.com> wrote in message

> Det kan man også hos TDC. Deres Bredbånd Professional ADSL kan fås med
> eller uden fastnet. Vælger man uden er priser 95 kr. + moms
> billigere...

Er du bare en anelse dum?`

De tilbyder en samlet løsning med telefoni, eller en kun med adsl..... Men
der skal selvfølgelige være:

"For ADSL varianterne skal der være en accesslinie (i de fleste tilfælde en
telefonlinie) til rådighed"

Tror du virkelig at TDC vil levere adsl, uden at der ikke allerede er en
telefonlinie, og samtidligt levere det 100kr billigere... dream about it

Fra : Enok Hauge

Dato : 05-01-04 21:17

On Mon, 5 Jan 2004 20:57:25 +0100, "Bjarke Hansen"
<bjarke_hansen@*REMOVE.*spamfilter.dk> wrote:

> [...]

>Tror du virkelig at TDC vil levere adsl, uden at der ikke allerede er en
>telefonlinie, og samtidligt levere det 100kr billigere... dream about it

Som jeg læser
<http://erhverv.tdc.dk/artikel.php?dogtag=tdc_e_int_bred_priser>,
er det ikke nødvendigt. Under ADSL med telefoni står der at der
forudsættes fastnet hos TDC. Det står der ikke noget om hvis man bare
skal have det de kalder TDC Bredbånd Professionel ADSL. Jeg er sikker
på en venlig medarbejder fra TDC har det korrekte svar...

Mvh. Enok Hauge

Fra : Klaus Ellegaard

Dato : 05-01-04 21:27

Enok Hauge <enokh@hotmail.com> writes:

> [...]
>forudsættes fastnet hos TDC. Det står der ikke noget om hvis man bare
>skal have det de kalder TDC Bredbånd Professionel ADSL.

Prøv at læse abonnementsbetingelserne. Det er dem, der er de vigtige.

Mvh.
   Klaus.

Fra : Hans

Dato : 05-01-04 21:36

I news:gtfjvvg3lfji7q0tpr5m9gjamk3cpjd1tb@4ax.com skrev Enok Hauge:

> Det kan man også hos TDC. Deres Bredbånd Professional ADSL kan fås med
> eller uden fastnet. Vælger man uden er priser 95 kr. + moms
> billigere...

Næh nej - Hvis man vælger ADSL inkl. fastnet koster fastnetabonnementet 95
kr. + moms. Det er sandelig ikke noget du kan fravælge som du har lyst til.
Du må da have spist små blå søm. Det er TDC vi taler om her.

/ Hans

Fra : Akalias

Dato : 13-01-04 05:23

"Jensn" <m3m5@FJERNEShotmail.com> skrev i en meddelelse
> Hej
>
> Kan det lade sig gøre at få Bredbånd, ADSL eller hvad de forskellige
> nu vælger at kalde det, UDEN at have fastnets-abonnement ?
>
> Hos f.eks. TDC, Cybercity osv.

Jeg har pt. et TDC Bredbånd 256/256 abonnement. Samtidig har jeg alm. tlf.
abonnement også hos TDC, som jeg faktisk ikke bruger, dvs det er penge lige
ud i luften.
Jeg kunne godt finde på at opsige mit alm. tlf. abonnement og prøve at
skifte internetudbyder. Jeg frygter bare, at jeg vil få svaret ligesom, jeg
fik for nogle år siden, nemlig at der ikke er ledigt kobber. Min stædighed
er dog så stor, at selvom det igen bliver det svar jeg får, så vil jeg nok
vælge at give afkald på hele lortet. Dvs ingen internetadgang og ingen
fastnettelefon. Med andre ord: en total isolation fra omverdenen. Synd at
det måske skal ende sådan!

Fra : Ivar Madsen

Dato : 13-01-04 07:35

Akalias skrev i -dk.edb.internet.udbydere.xdsl:

> Jeg kunne godt finde på at opsige mit alm. tlf. abonnement og prøve at
> skifte internetudbyder. Jeg frygter bare, at jeg vil få svaret ligesom,
> jeg fik for nogle år siden, nemlig at der ikke er ledigt kobber.

CC kan godt bruge det eneste kommer der er, hvis du ikke har fastnet
telefon. Det er hvad der er sket her hos mig.

--
Med venlig hilsen | Jeg søger et foto / realistisk maleri over
| omgivelserne ved og lige syd for skovbrynes st
Ivar Madsen | ved Bagsværd fra tiden efter krigen, og
Der kører mdk9.2 | frem til motorvejbyggeriet blev påbegyndt