Printer vil ikke printe gul.
Fra : Glavind

Dato : 04-01-04 18:41

Hejsa.
Min HP 920C vil ikke printe den gule farve. Der er nye patroner i. Den er
også prøvet på en anden pc så det er ikke har problemet er. Også printerens
test print mangler gul.
Kan det betale sig at rep. den??
M.v.h.
Glavind

Fra : Henrik

Dato : 04-01-04 20:36

det kommer an på hvad den har kostet ikke ??
meen det næppe betale sig, da tekniker med moms osv skal have ca. 800 kr.
for at starte op for den første time..

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 04-01-04 22:29

> [...]
> Min HP 920C vil ikke printe den gule farve. Der er nye patroner i. Den er
> også prøvet på en anden pc så det er ikke har problemet er. Også

Er du sikker på, at det ikke bare er patronen, som er defekt?
Prøv at holde et stykke køkkenrulle hen over dyserne og se, om der kommer
gult ud. Gør det nogle gange, så du er sikker på, at de har fået tørret evt.
rester af.
Hvis ikke der kommer gult ud, kan der sidde en prop eller den er simpelthen
defekt.
Fyld 2-3 mm lunkent vand i en underkop og sæt patronen ned i. Lad den stå
5-10 min. Kommer der stadig ikke gult ud, er den defekt. Bemærk, at der kan
godt være lidt gult i vandet, men når du så dupper med køkkenrullen igen, så
kommer der måske ikke noget. Så er den defekt.

Kurt

Fra : Peter

Dato : 05-01-04 01:42

"Kurt B. Andersen" <kurtnospam@portalen.no> skrev i en meddelelse
> [...]
> godt være lidt gult i vandet, men når du så dupper med køkkenrullen igen,

> kommer der måske ikke noget. Så er den defekt.

Hvis du vil være rigtig hård ved den, bruger du eddike i stedet for vand,
som du først giver 20-30 sek i mikrobølgeovnen. Pas på der ikke kommer væske
på printsiden.

Peter B

Fra : JO

Dato : 08-01-04 13:15

Hej.

Jeg har haft samme problem med samme type printer.
Min blækpatron var refilled. Jeg skiftede til en original, og så virkede
skidtet.

Mvh

JO

Fra : Glavind

Dato : 10-01-04 20:48

Tak for tippet.
Prøvede med vand og køkkenrulle, ingen gul farve her.
Men det er nu underligt. Den gamle patron var løbet tør for gul. Så sætter
jeg en ny original HP patron i og den er defekt i den gule farve. Så må det
da være printeren. Men nej, et pussigt sammentræf.
Har ny fået en ny patron og nu virker det igen, SKØNT
Mvh
Glavind

Fra : Thomas Madsen

Dato : 10-01-04 22:14

Den nemme måde er at tage en injektionssprøjte uden nålen sat på og sætte
den hen over påfyldningshullet med den gule farve og trykke luft ned i
patronen.
Da luften lægger sig ovenpå farven og ikke blandes med farve får du ikke
luftbobler i farven.
Jeg har gjort dette med held flere gange. Det kan godt være du skal gøre det
et par gange før det virker.
Det kan være et problem at få farven ud, hvis patronen har været kørt tom,
og man genfylder den.

Dette virker i hvert fald.

Thomas