Endnu et spørgsmål omkring S/E P900
Fra : Peter Enoch

Dato : 03-01-04 20:13

Jeg er nu gået i gang med at lave stemme styring til alle de kontakter jeg
har i min kontakt bog på telefonen. Dette kan jeg godt finde ud af og de
fungere bare. Mit problem er at jeg cirka har gjort dette med 25 kontakter,
nummer 26 jeg prøver at gøre det med får jeg denne fejlmeddelselse: "Der er
ikke nok plads til at optage stemmekommandoen Vil du se alle stemme
kommandoer?"

Den fejlmeddelse synes jeg jo er lidt skidt.. 6-7 MB tilbage på system
drevet og cirka 10 MB tilbage på mit indstikningskort det hørte med (32 MB)

What to do?

MVH

Peter Enoch

Fra : Steven Nybo Andersen

Dato : 04-01-04 05:23

On Sat, 3 Jan 2004 20:12:41 +0100, Peter Enoch <enoch@spy.dk> wrote:

> [...]
> er
> ikke nok plads til at optage stemmekommandoen Vil du se alle stemme

Uden at vide det så tror jeg måske at problemet opstår fordi telefonen KUN
understøtter
25 stemmekoder. Det er ikke helt unormalt at der er begrænsninger på det
område.

> Den fejlmeddelse synes jeg jo er lidt skidt.. 6-7 MB tilbage på system
> drevet og cirka 10 MB tilbage på mit indstikningskort det hørte med (32
> MB)

Det har nok ikke så meget med hukommelsesforbrug at gøre.

Steven

--
Min mailadresse er for tiden ikke offentligt tilgængelig
grundet for meget unødig spam på min adresse.

Fra : Peter Enoch

Dato : 04-01-04 11:08

Det ville da efter min mening være latterligt, hvis sådan en begrænsning
skulle ligge i netop denne mobil. ?Jeg vil gætte på at hver stemmestyrings
lyd fylder max 1-2 KB så hvis vi runder lidt op fylder 25 kontrakter altså
så 100 kb. Det er jo ikke særligt meget når der hvis internt er 16 MB til
rådighed over samt eksternt memory på min. 32 MB

newsr08g40gbv55bgx@news.tele.dk...

Fra : Steven Nybo Andersen

Dato : 04-01-04 22:42

On Sun, 4 Jan 2004 11:07:30 +0100, Peter Enoch <enoch@spy.dk> wrote:

> [...]
> så 100 kb. Det er jo ikke særligt meget når der hvis internt er 16 MB til
> rådighed over samt eksternt memory på min. 32 MB

Jeg ved ikke hvorfor der er begrænsninger på det område men det er meget
normal på
almidelige mobiler og på PDA-mobiler at den er der. Også på min egen
pda-mobil som
er en Nokia 7650 er denne begrænsning der også selvom de måske kun tager
et par
procent af den sammlede hukommelse. Hvorfor, ved jeg ikke.

Steven

Fra : Peter Enoch

Dato : 04-01-04 23:00

damn hvor er det irreterende

Jeg må lige ringe til S/E support imorgen om det virkelig er rigtigt og at
der intet kan gøres ved det..

newsr09s7lmiv55bgx@news.tele.dk...

Fra : Jens

Dato : 05-01-04 13:29

> Jeg ved ikke hvorfor der er begrænsninger på det område men det er meget

Tror nu faktisk, at begrænsning er valgt, for ikke at gøre det for usikkert
at anvende talekommandoer. Jo flere gemte kommandoer, jo større mulighed for
at tage fejl hvorfor resultatet af at udelade begrænsninger kunne være, at
telefonen reagerer forkert på dine beskeder eller slet ikke reagerer.

Jens

Fra : Jensb

Dato : 05-01-04 13:23

"Peter Enoch" <enoch@spy.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> så 100 kb. Det er jo ikke særligt meget når der hvis internt er 16 MB til
> rådighed over samt eksternt memory på min. 32 MB

Jeg tror ikke så meget at det er på grund af hukommelsen. Det er nok nærmere
fordi, at telefonen skal søge hele listen af stemmekommandoer igennem hver
gang, og hvis der er alt for mange, så vil det nok komme til at tage for
lang tid.

Jens

Fra : Peter Enoch

Dato : 05-01-04 16:20

Men stadigvæk, det er dum begrænsning at have i en telefon. Det er jo mega
pratisk når man benytter headset at man kan hører hvem der ringer og når man
skal ringe sige personens navn. Dette er jo når ligegyldigt hvis man ikke
kan gøre det med mere end cirka 25 personer..

Så hellere skrive "Hvis du får problemer med at der ringes til et forkert
nummer når stemmestyring benyttes, kan problemmet skyldes bla bla bla. Det
er da tåbeligt at låse den fast.

Iøvrigt fik jeg svar fra S/E support:

Sony Ericsson P900 has 40 seconds storage for aproximatlet 50 and contact
names.

Har videre spurgt dem om det er noget de laver om på i senere opdatering
eller om der er et skjult hack (som de nok ikke svarer på).

Vender tilbage når jeg hører fra dem..