Et par spørgmål omkring S/E P900
Fra : Peter Enoch

Dato : 02-01-04 23:25

Jeg har lige fået anskaffe mig en P900 og den virker rigtigt lækker.. Jeg
har dog et spørgsmål som nogen måske kan svarer mig på?

Så vidt jeg har læst kan denne kun tage imod såkaldte memory stick duo RAM
og max. skulle være 128 MB. Jeg har mange steder set at man kan få disse
helt op til en 1 GB (de er dog lidt dyre!) men 256 MB virker til at få til
rimelige penge. Spørgsmålet er bare om det vil virke?

Fra : Dorph

Dato : 02-01-04 23:42

> [...]
> helt op til en 1 GB (de er dog lidt dyre!) men 256 MB virker til at få til
> rimelige penge. Spørgsmålet er bare om det vil virke?

Kig her
http://www.p800.dk/p800trick.asp?nummer=3

Fra : Dorph

Dato : 02-01-04 23:50

"Dorph" <Not_my_address@city.dk> wrote in message

Jeg

RAM

> Kig her
> http://www.p800.dk/p800trick.asp?nummer=3

Men ok den giver faktisk ikke svar på dit spørgsmål. For på
http://www.edbpriser.dk/hardware/flashram-show.asp kan
jeg se man kan få en f.eks : MagicGate Memory Stick Duo 256MB
til 817,- eller en MagicGate Memory Stick Duo 512MB til
2579,-
Kan de bruges i P900 ??

Fra : Jensb

Dato : 03-01-04 13:49

"Dorph" <Not_my_address@city.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> jeg se man kan få en f.eks : MagicGate Memory Stick Duo 256MB
> til 817,- eller en MagicGate Memory Stick Duo 512MB til

Problemet er at forhandlerne ofte ikke har styr på de forskellige typer
MemoryStick. I det eksempel som du nævner med 256 MB til 817 kr. så er det
rigtigt at der i overskriften står "Sony MagicGate Memory Stick Duo 256MB"
og så burde det jo virke... Problemet er at dette ikke er rigtigt, og at en
sådan MemoryStick slet ikke findes. Det kan man også se på billedet, hvor
det nemlig er en 256 MB MemoryStick DUO PRO de viser (bemærk PRO), og NEJ,
den virker derfor ikke.

Så regn aldrig med hvad producenterne skriver, det passer ofte ikke, når vi
snakker MemoryStick. Det er også derfor jeg har lavet en oversigt med
billeder, således at man kan se hvordan de skal se ud.
http://www.p800.dk?memorystick.asp

Jens

Fra : Peter Enoch

Dato : 03-01-04 20:07

Så konklusionen er at man altså ikke kan få højere end 128 MB memory stick
duo flashcards?

Hvis dette er konklusionen, vil der så komme større memory stick duo
glashcards i fremtiden eller er 128 MB max?

Fra : Jensb

Dato : 04-01-04 13:16

"Peter Enoch" <enoch@spy.dk> skrev i en meddelelse
> Så konklusionen er at man altså ikke kan få højere end 128 MB memory stick
> duo flashcards?

Ja

> Hvis dette er konklusionen, vil der så komme større memory stick duo
> glashcards i fremtiden eller er 128 MB max?

Det har altid heddet sig at selve strukturen (tror det er filformatet) i
MemoryStick gør at det teknisk set er umuligt at lave større MemorySticks
end 128 MB. Det er også derfor man har opfundet PRO formatet, hvor den
teoretiske maks-grænse går ved 32 GB.

Der går dog rygter om at der vil komme en 256 MB normal MemoryStick DUO, som
skulle virke til P800/P900. Men man ved aldrig med disse rygter. Men jeg vil
ikke afvise det 100%, for man ved jo aldrig om de har fundet en løsning. Læs
iøvrigt her : http://www.p800.dk?p800nyhed.asp?nummer=211

Jens

Fra : Peter Enoch

Dato : 03-01-04 20:19

Jeg kan se at man kan købe nogen moduler der hedder: Memorystick DUO
MagicGate Highspeed (20 mb/s), er nogen klar over hvor man kan købe disse og
om de er dyrere end dem der "kun" overfører 1.8 MB i sek.?

Fra : Jensb

Dato : 04-01-04 13:21

> [...]
og
> om de er dyrere end dem der "kun" overfører 1.8 MB i sek.?

De er ikke dyrere. Jeg tror faktisk at man generelt er gået over til denne
type. Så hvis du køber et sted hvor de for nylig har fået en sending
MemoryStick DUO hjem, så tror jeg at det er den nye model du får (jeg er dog
ikke 100% sikker). De kan blandt andet bestilles på www.sonystyle-europe.com
og her har det netop kun de nye highspeed, så derfor tror jeg simpelthen at
det har overtaget de gamle.

Normalt er Sonystyle dog bestemt ikke det billigste sted at købe noget, og
de har heller ikke 128 MB på sitet. Så prøv eventuelt
http://shop.brando.com.hk/memorystickduo.php istedet for. Det er dog stadig
den gamle MS DUO der er billede af, men prøv eventuelt at skrive til dem, og
spørg om de har den nye.

Jens