Siemens S55 anmeldelser?
Fra : Kristian Sørensen

Dato : 02-01-04 21:51

Hejsa!

Er der nogen her, der har erfarringer med Siemens S55?
- Gerne oplysninger om: Batteritid, Skærmkvalitet, Tastatur, Hastighed i
softwaren, Overfølsomhed overfor støv på displayet (under det faste
cover)? .. og andet?

Mvh.
Kristian Sørensen.

Fra : Kim Schulz

Dato : 02-01-04 22:24

On Fri, 02 Jan 2004 21:51:29 +0100
Kristian Sørensen <ks@cs.auc.dk> wrote:

> [...]
> - Gerne oplysninger om: Batteritid, Skærmkvalitet, Tastatur, Hastighed
> i softwaren, Overfølsomhed overfor støv på displayet (under det faste

Batteri levetid:
standby kan min klare ca 4 døgn. (det var ca. 5 inden jeg slog gprs til)
tale bruger ikke så meget, men midlets (java programmer) bruger en hel
del strøm.

Skærmkvalitet:
Ikke noget vildt, men ok hvis man tager i betragtning hvor gammel den
efterhånden er. Den er ret lille og har jo kun 256 farver.

Tastatur:
Knapper er ret små og har man lidt tykke fingre kan man let få trykket
på flere taster samtidigt. De er heldigvis lidt på skrå, så man kan
trykke på dem ved at køre fingren ned over tasten og derved kun remme
kanten af den.

Hastighed i softwaren:
Jeg synes den er ganske acceptabel. Ordbogen har nogle underlige steder
den hænger lidt (f.eks. skift mellem "på" og "så") og java programmer
tager en del tid at starte (men dette kender man jo allerede fra PC
verden
Nogle enkelte gange er det som om at den ikke for unloaded et java
program helt og derfor lige hænger lidt når man bagefter hopper rundt i
menuen. Dette er dog kun noget jeg har oplevet ganske sjældent.

Støv på display:
Jeg går med min i lommen sammen med en masse andet ragelse (jeg har
altid et hav af ting i lommen, så min mobil skal kunne klare en del).
Der er endnu ikke tegn på støv under display og det er forbløffende hvor
lidt ridser den har bådraget sig.

Robusthed:
Jeg har haft tabt min på gulvet fra ca 1½ meters højde. Dette er sket 2
gang. Første gang gik den ud og anden gang skete intet. Der er kun
kommet et lille mærke i enden af mobilen ved faldene.

Lydkvalitet:
Ganske god samlignet med de nokiaer jeg tidligere har haft. Har endnu
ikke oplevet nogen form for støj på linjen når jeg har snakket - og det
selv om jeg har snakket med mobil telefoner i andre lande i europa.

Ringetoner:
Lyden på ringetoner er bestemt ikke noget at råbe hurra for, men på den
anden side, så er det også en af de mest ligegyldige fratures i
telefonen.

Kalender:
Ganske udemærket kalender, om end det lille display gør den noget
uoverskueligt til tider. Memo funktionen hvor man kan gemme
lydoptagelser i forbindelse med ting i kalenderen synes jeg er rigtigt
god.

Diktafon (knap på højre side):
Upraktisk placering af knap på siden hvis man ikke har brug for denne
funktionalitet. Det er let "lige" at få slået den til og få optaget en
masse støj til ingen verdens nyttet.

Fil-manager:
Noget nær ubrugelig, men den kan da til nøds bruges til at flytte lidt
rundt på filerne og slette ting. Upraktisk at den ikke selv
defragmenterer "drevet" når det er tid til dette.
Deres windows program til at styre filer på mobilen er rimeligt, om end
det låser maskinen hvis man tager mobilen fra imens man er i gang med at
se hvad der er på den.

Tror det var hvad jeg lige kunne finde på.