/ Forside / Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Mobil-Telefoni
#NavnPoint
Klaudi 20830
refi 17101
Nordsted1 13879
o.v.n. 13756
Kortoverv.. 9673
thyfoon 6564
Ghettofam.. 6087
rotw 5524
katekismus 5124
10  g_h 4281
Opkaldsafgifter nytårsaften... (telmore)
Fra : Thomas Buus Andersen


Dato : 02-01-04 12:33

Hejsa....

Jeg forsøgte nytårsaften at komme i kontakt med familie og venner omkring kl
00:00. Men der var intet net der kunne gennemfører mine opkald med mit
Telmore abb. Telefonen bippede bare kort efter opringning, og afbrød
forbindelsen. Telmore siger nu, at den afgift er der altid, uanset
resultatet af opkaldsforsøget.
Jeg mener så bare, at det ikke kan være rigtigt at de kan opkræve penge for
at lade mig ringe op via deres net, når det ikke virker. Så er de jo klar
over, at nettet er overbelastet og ikke kan viderefører min samtale, eller
mit opkald.

Det er et lille beløb der er tale om, men jeg er sikkert ikke den eneste der
har betalt for manglende dækning. I supportchatten kunne de intet stille op,
kun give mig en mail adresse jeg kunne henvende mig til.

Men er der andre der har rettet henvendelse til Telmore for at få svar på
samme?

Godt nytår!


--
Thomas Buus
GSXR 250
Polini 911
t-buusSLET@stofanet.dk



 
 
Johnny (02-01-2004)
Kommentar
Fra : Johnny


Dato : 02-01-04 13:55



Thomas Buus Andersen wrote:
> Hejsa....
>
> Jeg forsøgte nytårsaften at komme i kontakt med familie og venner omkring kl
> 00:00. Men der var intet net der kunne gennemfører mine opkald med mit
> Telmore abb. Telefonen bippede bare kort efter opringning, og afbrød
> forbindelsen. Telmore siger nu, at den afgift er der altid, uanset
> resultatet af opkaldsforsøget.
> Jeg mener så bare, at det ikke kan være rigtigt at de kan opkræve penge for
> at lade mig ringe op via deres net, når det ikke virker. Så er de jo klar
> over, at nettet er overbelastet og ikke kan viderefører min samtale, eller
> mit opkald.
>
> Det er et lille beløb der er tale om, men jeg er sikkert ikke den eneste der
> har betalt for manglende dækning. I supportchatten kunne de intet stille op,
> kun give mig en mail adresse jeg kunne henvende mig til.
>
> Men er der andre der har rettet henvendelse til Telmore for at få svar på
> samme?
>
> Godt nytår!

Storm i et glas vand er alt hvad jeg kan sige. Læs dine
abonnementsbetingelser først.

Hvis opkaldet er registreret, så skal du betale. Telmore kan ikke se om
opkaldet skyldes overbelastning på telenettet, lokale
radio-forstyrrelser eller om din telefon simpelthen gik tør for strøm.

Check forøvrigt alle de andre selskabers betingelser. Der er ingen
selskaber der noget sted lover, at du kan bruge din telefon. Men alle
selskaber er forpligtet til at overholde deres GSM licens. I denne står
der bl.a. hvor mange opkald der skal kunne gennemføres (over en bestemt
periode), og hvor meget af Danmark, hvor der skal være GSM dækning.
Disse betingelser overholder ALLE teleselskaberne - ellers får de
frataget deres licens til at drive et GSM netværk! Check forøvrigt
www.mobildebat.dk hvor emnet nytårsaften og netværksproblemer bliver
diskuteret ivrigt. Det var ikke kun TDC/Telmore, der havde problemer -
det var alle selskaber over hele landet!

---
Fra. Telmore.dk:

13.4 TELMORE er ikke ansvarlig for fejl, nedbrud, nødvendige
driftsmæssige indgreb eller forstyrrelser, der skyldes forhold, der kan
henføres til transmissionsfejl, udstyr mv., der ejes eller drives af
anden operatør.

13.7 TELMOREs ansvar efter denne abonnementsaftale bortfalder, såfremt
opfyldelsen umuliggøres eller gøres urimelig byrdefuld på grund af
omstændigheder, der er uden for TELMOREs kontrol, såsom brand, krig,
oprør, strejker, lockout, naturkatastrofer, myndighedspåbud eller
lignende, og som TELMORE ikke med rimelighed kunne forventes at have
forudset ved abonnementsaftalens indgåelse og ikke uden væsentlige
omkostninger kunne have undgået eller overvundet.

--
Mvh. Johnny
Telefoner: Siemens MC60/S55/M50
Teleselskab: SONOFON

Grossman's Misquote: Complex problems have simple, easy to understand
wrong answers


Fischer (02-01-2004)
Kommentar
Fra : Fischer


Dato : 02-01-04 15:53

> Det er et lille beløb der er tale om .....

Ja, det er småpenge.

Jeg er mere irriteret over hvor lille kapaciteten er på GSM nettene. Lige så
snart der sker noget ud over det sædvanlige bryder det sammen.
Jeg ved godt at overkapacitet koster penge, men for mig er dette mere
vigtigt end alle de andre services de kaster penge ud på.

*Fischer
OBS: Hvis du vil sende mig en mail, så fjern det to-cifrede tal i adressen.



Henrik Stidsen (02-01-2004)
Kommentar
Fra : Henrik Stidsen


Dato : 02-01-04 22:16

"Fischer" <myfischer87@get2net.dk> wrote in
news:3ff58643$0$27393$edfadb0f@dread16.news.tele.dk

> Jeg er mere irriteret over hvor lille kapaciteten er på GSM
> nettene. Lige så snart der sker noget ud over det sædvanlige
> bryder det sammen. Jeg ved godt at overkapacitet koster penge,
> men for mig er dette mere vigtigt end alle de andre services de
> kaster penge ud på.

Enig. Det er ikke underligt at nettet går ned ved overbelastning,
problemet er bare at nettet har for lidt reservekapacitet.
Det er til at leve med at SMS'er er forsinkede f.eks. lige omkring
midnat nytårsaften, men at der i flere timer er problemer med at
gennemføre opkald er ikke iorden og her burde selskaberne stramme op.

--
..: Henrik Stidsen - http://hs235.dk/ - http://hs235.dk/blog/ ::...
"Is everyone else in the world a moron, or is it just me?"
(Dilbert Newsletter)

Per Thomsen (06-01-2004)
Kommentar
Fra : Per Thomsen


Dato : 06-01-04 09:59

> > Jeg er mere irriteret over hvor lille kapaciteten er på GSM
> > nettene. Lige så snart der sker noget ud over det sædvanlige
> > bryder det sammen. Jeg ved godt at overkapacitet koster penge,
> > men for mig er dette mere vigtigt end alle de andre services de
> > kaster penge ud på.
>
> Enig. Det er ikke underligt at nettet går ned ved overbelastning,
> problemet er bare at nettet har for lidt reservekapacitet.
> Det er til at leve med at SMS'er er forsinkede f.eks. lige omkring
> midnat nytårsaften, men at der i flere timer er problemer med at
> gennemføre opkald er ikke iorden og her burde selskaberne stramme op.
>
Jeg prøvede 5 over 12, at ringe 112 for at anmelde en brand på den anden
side af gaden. De første 10 gg jeg ringede; ingen dækning, derefter fik jeg
(efter 10 min ventetid) fat i en sød dame stemme, der vidrestillede mig til
'min lokale alarmcentral', hvor jeg ventede yderliger 10 min. Altsammen med
det resultat at to huse udbrændte totalt.

Per



Fischer (06-01-2004)
Kommentar
Fra : Fischer


Dato : 06-01-04 10:05

> Jeg prøvede 5 over 12, at ringe 112 for at anmelde en brand på den anden
> side af gaden. De første 10 gg jeg ringede; ingen dækning, derefter fik
jeg
> (efter 10 min ventetid) fat i en sød dame stemme, der vidrestillede mig
til
> 'min lokale alarmcentral', hvor jeg ventede yderliger 10 min. Altsammen
med
> det resultat at to huse udbrændte totalt.
> Per

Fy for den lede!
Det er åbenbart dumt at komme til skade el. lign. nytårsaften.
Man skal "vælge" et mere roligt tidspunkt.

*Fischer
OBS: Hvis du vil sende mig en mail, så fjern det to-cifrede tal i adressen.



Per Thomsen (06-01-2004)
Kommentar
Fra : Per Thomsen


Dato : 06-01-04 11:36

>
> Fy for den lede!
> Det er åbenbart dumt at komme til skade el. lign. nytårsaften.
> Man skal "vælge" et mere roligt tidspunkt.
>
Ja, i hvert fald omkr. midnat.

Per



Johnny (06-01-2004)
Kommentar
Fra : Johnny


Dato : 06-01-04 13:25



Per Thomsen wrote:
>>Fy for den lede!
>>Det er åbenbart dumt at komme til skade el. lign. nytårsaften.
>>Man skal "vælge" et mere roligt tidspunkt.
>>
>
> Ja, i hvert fald omkr. midnat.
>
> Per
>
>

Hvilket teleselskab brugte du? Forskellige selskaber har forskellige
måder at håndtere nødopkaldt på. Nogle selskaber fjerner simpelthen al
trafik i et timeslot når et nødopkald skal igennem.

Hvis det sker en anden gang, så piller du dit simkort ud. Så kører
telefonen på nødroaming og du har adgang til alle netværk (og derved en
chanche for at komme i gennnem).

--
Mvh. Johnny
Telefoner: Siemens MC60/S55/M50
Teleselskab: SONOFON

Grossman's Misquote: Complex problems have simple, easy to understand
wrong answers


Martin Johansen [600~ (06-01-2004)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 06-01-04 19:46

On Tue, 06 Jan 2004 13:24:37 +0100, Johnny wrote:

> Hvis det sker en anden gang, så piller du dit simkort ud. Så kører
> telefonen på nødroaming og du har adgang til alle netværk (og derved en
> chanche for at komme i gennnem).

Mon de kan viderestille mig til onkel Georg på Sjælland? )

--
Martin Johansen [6000]
http://80.165.164.36/
"Gør hele usenet en tjeneste - Kend din netikette"
Se mere på http://www.usenet.dk/

Lasse Hedegaard (06-01-2004)
Kommentar
Fra : Lasse Hedegaard


Dato : 06-01-04 21:07

Johnny skrev:

>Hvis det sker en anden gang, så piller du dit simkort ud. Så kører
>telefonen på nødroaming og du har adgang til alle netværk (og derved en
>chanche for at komme i gennnem).

Prøves alle netværk ikke, hvis der sidder et SIM-kort i telefonen (her
tænker jeg selvfølgelig kun på nødopkald).

Venligst,
Lasse Hedegaard

--
http://www.simlock.dk/
Nu kan du selv låse ALLE Motorola- og Nokiatelefoner op!
De fleste andre modeller skal en tur forbi vores værksted.

Johnny (07-01-2004)
Kommentar
Fra : Johnny


Dato : 07-01-04 13:28



Lasse Hedegaard wrote:
> Johnny skrev:
>
>
>>Hvis det sker en anden gang, så piller du dit simkort ud. Så kører
>>telefonen på nødroaming og du har adgang til alle netværk (og derved en
>>chanche for at komme i gennnem).
>
>
> Prøves alle netværk ikke, hvis der sidder et SIM-kort i telefonen (her
> tænker jeg selvfølgelig kun på nødopkald).
>

Her er jeg lidt ude på dybt vand, men hvis jeg huske rigtigt, så er det
kun hjemmenetværket, den virker på. Men hvis man piller simkortet ud så
laver den under alle omstændigheder nødroaming på alle netværk.

Lige et klogt hovede der hjælper til her???

--
Mvh. Johnny
Telefoner: Siemens MC60/S55/M50
Teleselskab: SONOFON

Grossman's Misquote: Complex problems have simple, easy to understand
wrong answers


Per Thomsen (07-01-2004)
Kommentar
Fra : Per Thomsen


Dato : 07-01-04 09:05

> Hvilket teleselskab brugte du? Forskellige selskaber har forskellige
> måder at håndtere nødopkaldt på. Nogle selskaber fjerner simpelthen al
> trafik i et timeslot når et nødopkald skal igennem.
>
> Hvis det sker en anden gang, så piller du dit simkort ud. Så kører
> telefonen på nødroaming og du har adgang til alle netværk (og derved en
> chanche for at komme i gennnem).
>
Jeg bruger Telmore, altså TDC's net.

Per



Jim Andersen (06-01-2004)
Kommentar
Fra : Jim Andersen


Dato : 06-01-04 11:34

Fischer wrote:
> Det er åbenbart dumt at komme til skade el. lign. nytårsaften.
> Man skal "vælge" et mere roligt tidspunkt.

Kan folk da hulen ikke lade være med at skulle ringe og sige "godt nytår" kl
23.30 - 00.30 ?

Måske var det en idé med et huske-opslag herinde til næste år ?

/jim



Henrik Stidsen (06-01-2004)
Kommentar
Fra : Henrik Stidsen


Dato : 06-01-04 13:59

"Per Thomsen" <pt@NEJmonacorSPAM.dk> wrote in
news:vNuKb.67580$jf4.4357951@news000.worldonline.dk

> Jeg prøvede 5 over 12, at ringe 112 for at anmelde en brand på
> den anden side af gaden. De første 10 gg jeg ringede; ingen
> dækning, derefter fik jeg (efter 10 min ventetid) fat i en sød
> dame stemme, der vidrestillede mig til 'min lokale
> alarmcentral', hvor jeg ventede yderliger 10 min. Altsammen med
> det resultat at to huse udbrændte totalt.

Havde du ikke adgang til en fastnettelefon ? - det ville da have
været meget hurtigere at løbe et par hundrede meter og få fat i sådan
en.

Alarmopkald fra mobil går jo til en eller to centraler hvorfra de
stilles videre til den lokale alarmcentral.
Ellers er det jo altid "nødmuligheden" at ringe på Falcks eget nummer
men det er jo næppe nemmere at komme igennem på.

--
..: Henrik Stidsen - http://hs235.dk/ - http://hs235.dk/blog/ ::...
"Is everyone else in the world a moron, or is it just me?"
(Dilbert Newsletter)

Per Thomsen (07-01-2004)
Kommentar
Fra : Per Thomsen


Dato : 07-01-04 09:09

> Havde du ikke adgang til en fastnettelefon ? - det ville da have
> været meget hurtigere at løbe et par hundrede meter og få fat i sådan
> en.

Mens jeg havde mobilen i vent gik jeg indenfor og brugte fastnettet. Dvs
fastnet for det ene øre og mobilos for det andet. Naiv som jeg var lagde jeg
fastnettelefonen på, da jeg fik forbindelse på mobilos.

> Alarmopkald fra mobil går jo til en eller to centraler hvorfra de
> stilles videre til den lokale alarmcentral.
> Ellers er det jo altid "nødmuligheden" at ringe på Falcks eget nummer
> men det er jo næppe nemmere at komme igennem på.
>
Hvis jeg nogen sinde får brug for at ringe alarm igen, ringer jeg til den
lokale politistation.

Per



Ole Rasmussen (07-01-2004)
Kommentar
Fra : Ole Rasmussen


Dato : 07-01-04 22:46



Hej

"Per Thomsen" <pt@NEJmonacorSPAM.dk> wrote:

>Hvis jeg nogen sinde får brug for at ringe alarm igen, ringer jeg til den
>lokale politistation.

Ja, som har åbent Man. - Fre. mellem kl. 10 og 14

--
M.v.h. Ole®

"Skik følge, eller land fly"

Henrik Stidsen (08-01-2004)
Kommentar
Fra : Henrik Stidsen


Dato : 08-01-04 17:44

Ole Rasmussen <newsfeeds@FJERN.melby-online.dk> wrote in
news:1fvovvk1s6v7qvl78lehes28qlbtrcm2s7@130.133.1.4

>>Hvis jeg nogen sinde får brug for at ringe alarm igen, ringer
>>jeg til den lokale politistation.
>
> Ja, som har åbent Man. - Fre. mellem kl. 10 og 14

De har faktisk døgnåbent, tro det eller ej :)

--
..: Henrik Stidsen - http://hs235.dk/ - http://hs235.dk/blog/ ::...
"Is everyone else in the world a moron, or is it just me?"
(Dilbert Newsletter)

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177511
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408590
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste