S55 slukker af sig selv
Fra : Kasper Hyllested

Dato : 01-01-04 15:55

Min S55 er begyndt at opføre sig lidt mærkeligt fra tid til anden. Den
slukker umotiveret. Jeg har opdateret softwaren for ca. 1 måneds tid siden
(mener til ver. 17) - kan problemet ligge her? Andre, der oplever lignende
problemer? Og er der kommet nye versioner firmware, som evt. kan løse det?

Mange hilsner

Kasper Hyllested

Fra : Frank W.

Dato : 01-01-04 17:39

On Thu, 01 Jan 2004 15:55:16 +0100, "Kasper Hyllested"
<hyllested@net.dialog.dk> wrote:

> [...]
>problemer? Og er der kommet nye versioner firmware, som evt. kan løse det?

Min gjorde det også. Det var godt nok version 20 og telefonen var
spritny fra forhandleren. Afleverede den hos forhandleren den 4
december og den er ikke kommet retur endnu, så hvis du kan få lavet
den på et servicecenter kan jeg kun anbefale dig at gøre det istedet.

Om der er andre firmware som løser problemet ved jeg så ikke.

Hilsen
Frank W.
put XX in befor @ for email

Fra : Claus Andersen

Dato : 01-01-04 18:46

Hej prøv lige at kontrollere at "autosluk" ikke er aktiveret.

>indstillinger>telefonindst.>autosluk.

Jeg har flere gange hørt at opdateringer kan lave sjove ting ved
telefonopsætningen.
Det lyder bare mystisk at det kun er fra tid til anden. Jeg ville prøve at
opdatere til SW16 og ikke 17, da 16 vist stadigvæk er den officielle SW på
(og vides med sikkerhed at virke perfekt)

http://www.my-siemens.com/MySiemens/CDA/Index/1,1652,DK_da_0_product%253AMW%252FHD%252FHD%252FS55%252Fdanda_DASD,00.html

Hvis det ikke virker, må du vist en tur på værkstedet.
Er der specielle situationer hvor telefonen slukker (kulde, varme el. lign).

Hilsen
Claus

Fra : Flemming Joensson

Dato : 02-01-04 11:45

"Claus Andersen" <no@reply.com> wrote in

> Jeg ville prøve at
> opdatere til SW16 og ikke 17, da 16 vist stadigvæk er den officielle
> SW på (og vides med sikkerhed at virke perfekt)

Hmm - jeg har en S55 som blev købt i december, den er leveret med SW20 - er
det så ikke den officielle eller hvad?
Eller er det bare fordi den nyeste til download på hjemmesiden er SW16 - du
kalder den for officiel?

Mvh.
Flemming

Fra : Claus Andersen

Dato : 02-01-04 16:36

Ja det har du selvfølgelig ret i.
Jeg mener at hvis man kun fra Siemens hjemmeside kan downloade sw16, så er
det hvad jeg betragter som den officielle.
Jeg er udenmærket klar over at fabrikken har meget højere sw version i
telefonerne, men det jeg vil prøve at sige med dette er at jeg personligt
ikke ville opdatere med højere version end sw16, da jeg ikke mener at de
efterfølgende versioner er spredt nok på markedet, og dermed testet tilpas
meget, til at kunne give Kasper et ordentligt svar på problemet.

Du kan kalde mig gammeldags, men det er selvfølgelig muligt at hente sw 20
og vist også 21 på ikke Siemens autoriserede sider.
Hvis man gør dette tror jeg at risikoen for at der kan opstå problemer med
ens telefon er større.
Jeg har prøvet sw 17 fra en uofficiel side. Det gik galt, og jeg hentede sw
16 fra Siemens side, som virker perfekt.
Dette er ca. ½ år siden, så det kan da være at situationen er anderledes i
dag, hvem ved det skal måske prøves igen.

Hilsen

Claus

Fra : Kasper Hyllested

Dato : 01-01-04 23:00

"Claus Andersen" <no@reply.com> writes:
> [...]
>
>Hvis det ikke virker, må du vist en tur på værkstedet.
>Er der specielle situationer hvor telefonen slukker (kulde, varme el.

Nu har jeg prøvet at opdatere med det link - så må jeg holde øje med, om
det hjælper.

Mange hilsner

Kasper Hyllested

Fra : Kristian Sørensen

Dato : 02-01-04 21:58

Kasper Hyllested wrote:

> Nu har jeg prøvet at opdatere med det link - så må jeg holde øje med, om
> det hjælper.
>
> Mange hilsner
>
> Kasper Hyllested
Når engang du kan vurdere det, vil du så melde tilbage om det virkede?

Mvh.
Kristian.

Fra : Kasper Hyllested

Dato : 03-01-04 00:18

Kristian Sørensen <ks@cs.auc.dk> writes:
>Når engang du kan vurdere det, vil du så melde tilbage om det virkede?

Jeg har nu kørt med den tilbagedaterede SW16, og har i dag ikke oplevet,
at telefonen har slukket umotiveret. Men jeg har ikke tidligere set noget
mønster, så det kan være, at det stadig opstår. Jeg skal nok holde jer
orienteret

Mange hilsner

Kasper Hyllested