Måske ny mobil... Simens S55
Fra : Jesper Vels

Dato : 31-12-03 04:15

Hej

Jeg vil bare lige høre hvad folk mener om S55 er den hit eller skidt? Da jeg
overvejer at købe en

Mvh
Jesper Vels

Fra : Thorolv Valentinsen

Dato : 31-12-03 08:19

"Jesper Vels" <jesper@vels.dk> skrev i melding
> Hej
>
> Jeg vil bare lige høre hvad folk mener om S55 er den hit eller skidt? Da
> [...]

S55 kan du nok få til en ok pris nå, for den har vært på markedet en stund.

Den var en super telefon da den ble lansert, men nå begynner den å "dra på
alderen".

Vær obs på at den kun har 256-fargers skjerm, og skjermen er liten, og med
lav oppløsning. Skjermen er nokså lik den man finner på Sonyericsson
T68/T300/T310.

Vær også obs på tastaturet. Har nå og da lest henvendelser fra folk som har
klaget på knapper som løsner fra S55-tastaturet.

Tror ikke radiofølsomheten er den beste. Synes dette er blitt bedre på
enkelte senere siemensmodeller, som f.eks M55, som er en billigere utgave av
S55 (M55 har ikke bluetooth eller infrarød port).

S55 har begrenset lagringsplass. Ca 920 kb minne, men ved leveranse er ca
halvparten ledig, har jeg lest ( test i www.xonio.de - på tysk) Telefonen
kan tilsluttes Siemens' Quick Pic kamera, som gir gode bilder med
VGA-oppløsning. Lite minne = lite lagringskapasitet for bilder. 1 bilde i
VGA-format tar ca 50 kb +/-, og det blir ikke plass til mange bildene. M55
har en god del bedre minnekapasitet, og den kan også tilsluttes kamera.

M55 har mange funksjoner, blant annet Bluetooth. Den er i det hele tatt
Siemens' svar på suksessen T68i.

Her er noen flere tester, men merk at disse er skrevet da telefonen var ny
på markedet, og det er den jo ikke lenger...

http://www.itavisen.no/art/1300467.html på norsk
http://www.mobileburn.com/review.jsp?Id=304 på engelsk
http://www.mobiledia.com/reviews/siemens/s55/page1.html på engelsk
http://www.mobile-review.com/review/siemens-s55-1-en.shtml på et slags
engelsk

Lykke til!

Mvh

Thorolv Valentinsen

Fra : Claus Andersen

Dato : 31-12-03 09:51

Hej

Jeg har haft en S55 siden den kom på markedet og er meget glad for den.

Der har ikke været nogen telefon problemer overhovedet, og jeg synes Siemens
har den bedste kvalitet på markedet.
Signal kvaliteten er også i top (TDC) hvor jeg kun én gang har været ude for
at der ikke har været forbindelse til en mobilmast.

Hvis du tænker at anvende kamera på et tidspunkt, vil jeg ikke købe S55,
ikke fordi kvaliteten af billedet er godt men fordi kameraet er tilbehør. Så
ville jeg hellere have en mobil med kamera indbygget.

Jeg giver Thorolv ret i sit svar til dig m.h.p. at Siemens kun har 256
farver mm. men synes ikke at tiden er løbet fra S55. Den har lækkert design,
kan alt det en telefon skal kunne (GPRS, MMS, IRDA, bluetooth mm.).
Knapperne har nogen klaget over er for små, men det problem kan jeg ikke
relatere til (kan være at mine fingre er mindre end gennemsnittet).

Alt i alt en, synes jeg, rigtig lækker telefon uden antenne nem at betjene
og nu til en særdeles god pris.

God jagt

Claus

Fra : Knud Berggreen

Dato : 01-01-04 13:01

On Wed, 31 Dec 2003 09:51:14 +0100, "Claus Andersen"
<no@reply.com> wrote:

>Alt i alt en, synes jeg, rigtig lækker telefon uden antenne nem at betjene
>og nu til en særdeles god pris.

Jeg kan kun tilslutte mig dette.
Jeg har iøvrigt camera som tilbehør.

Mvh
Knud

Fra : Claus Andersen

Dato : 01-01-04 13:44

Ja jeg har også kamera som tilbehør, men synes det er lidt en ulempe at
skulle bære rundt på det.
Hvis jeg skulle købe ny telefon ville jeg nok købe en med indbygget kamera,
men stadigvæk siemens (tror jeg).

Claus

Fra : Peter @ Team-PsHdO

Dato : 31-12-03 12:24

Hej.

Jeg er glad for min S55, jeg bruger den med et jabra bt200 headset, og det
fungere bare fint......

S55 passer fint til mit behov, det gør S/E T68i sådan set også (sådan en har
jeg også) men af en eller anden grund er jeg mere glad for min siemens end
for S/E´en, jeg kan ikke lige sætte en finger på hvorfor, men det er altid
min Siemens jeg bruger......

--
Hilsen // Regards
Peter @ Team-PsHdO

Fra : Claus Andersen

Dato : 31-12-03 14:28

Hej Peter

Jeg har lige købt et Jabra BT 300 headset som er den nye af din.
Hvis din kan stemmestyret opkald, kan du så "låse" headsettet (ligesom
tastelås på en mobil)?
Jeg har et mindre problem med at jeg uforvarent får aktiveret headsettet til
stemmestyret opkald, hvorefter headsettet nogle gange registrerer noget som
minder om en indtalet stemme. Dette gør at jeg nogle gange, hvis jeg gemmer
headsettet i lommen, ringer til folk i min adressebog?

Hilsen
Claus

Fra : Flemming Joensson

Dato : 02-01-04 12:13

"Jesper Vels" <jesper@vels.dk> wrote in

> Jeg vil bare lige høre hvad folk mener om S55 er den hit eller skidt?
> Da jeg overvejer at købe en

Jeg kan tilslutte mig de andre. Har kun haft min en måned, men synes det er
en lækker telefon. Knapperne synes jeg har en fin størrelse, men min
telefon før S55 var en Ericsson T65, hvor knapperne efter min mening er alt
for små - knapperne på S55 er jo nærmest dobbelt så store :)

Jeg har ikke brugt GPRS, IrDA eller MMS endnu, men Bluetooth virker fint,
synkroniserer min kalender med PC'en ved hjælp af en USB Bluetooth dongle -
det kører bare.

Selvom der kun er 256 farver, så er det rigeligt til mig (nok fordi jeg
ikke anvender mms, eller tager billeder med den).

Jeg synes den ligger godt i hånden og er nem at bruge, alt i alt en fin
telefon efter min mening - den opfylder i hvert fald mine behov til en
mobil, og lidt til.

Mvh.
Flemming