Nokia 6510 som modem?? part 2
Fra : Lars

Dato : 30-12-03 10:35

Hej

"Lasse Rønlev" <6x122859@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
news:0p0Ib.65192$jf4.4067921@news000.worldonline.dk...
> Hej der!
>
> Du kan på nedenstående link finde drivere til computeren, så du kan bruge
> telefonen som modem!
>
> http://www.nokia.com/cda1/0,1080,1406,00.html

Jeg har nu installeret det såkaldte modem program, og det var også istand
til at kommunikere med telefonen under installationen. Jeg har læst de
manualer der lå ved programmet, men der står så vidt jeg kan se ikke noget
om hvordan man så gør for at komme vidre herfra. Er der nogen der kan
fortælle mig det? eller henvise til et sted hvor der står noget konkret om
hvad jeg skal gøre. For jeg aner overhovedet ikke noget om internet via
mobil modem...

På forhånd tak

MVH

Lars

Fra : Lasse Rønlev

Dato : 01-01-04 17:51

Hej Lars!

Nu har du installeret modemmet! - Og du er klar til at komme på nettet! Det
du så har brug for er et internetabbonement!
Har du det? Hvis JA:

Gå ind i netværksindstillinger, og lav en ny opkaldsforbindelse. Her vælger
du dit mobilmodem (Muligvis skal det være tilsluttet mens du laver disse
indstillinger). De indstillinger du så skal skrive ind er: Telefonnummer til
ISP. (Hvis TDC, så er nummeret 21210000). Dernæst brugernavn: 12XXXXXXXXXX
og seføli password... Det plejer at virke ret fejlfrit - Ellers skriv igen
med lidt flere detaljer om internetudbyder og styresystem...

Lasse

Fra : Lars

Dato : 01-01-04 19:08

Hej Lasse

Jeg fandt en opsætningsguide på tdc's hjemmeside, det foregår dog ikke med
bruger navn osv. Men blot via mobil abonnementets GPRS forbindelse. I
opkaldsprofilen skulle tlf nr. være *99#, og det virker helt fortrinligt.
Men jeg siger mange tak for hjælpen alligevel.

MVH

Lars