Saftevand i Nokia 8310 =(
Fra : Agemam

Dato : 27-12-03 21:40

Hej NG

Min kæreste er lidt klodset og forleden dag gik det ud over hendes
mobiltelefon.
Hun spildte saftevand ud over den, som hun straks skyndte sig at tørre af
Men om aftenen kom der pludselig en hyletone fra den, og i displayet kunne
man se * var aktiveret og det lød som om man holdte * tasten nede. Vi
pillede coveret af, lod den tørre og samlede den så igen. Bingo så virkede
den fint.

Men nu er der sket det, at man pludselig ikke kan bruge tasterne 1, 4, 7 og
*. Man kan trykke så meget man vil på dem, men der sker intet. Er det et nyt
tastetur/telefon ??

Men det sjove er, hvis man piller batteriet ud og sætter det i igen, tænder
telefonen, kan man sagtens bruge tasterne. Men efter 5-10 sek. dør de
igen!!!!!

Hvad kan det være ????

Regards Agemam

ICQ: 92 51 12 11

Fra : LER

Dato : 29-12-03 14:55

Det klogeste er nok at indlevere den ved et service point (værksted), men
hvis I er modige har jeg faktsk haft gode erfaringer med at skylle
elektronik under bruseren (!)
Du skal naturligvis tage betteriet ud først, og så sørge for at tørre
telefonen grundigt inden du sætter strøm til igen.
Jeg har haft succes med det med både alm. telefoner og et (måske 2)
tastatur(er).
Efter vasken rystede (slyngede) jeg skidet i alle mulige vinkler for at få
dråberne "centrifugeret" væk, og derefter er det blot et spørgsmål om
moderat varme og tålmodighed. Jeg ville lægge telefonen på et håndklæde på
en radiator i 12-24 timer...

Jeg havde ingen bivirkninger :)

Held og lykke, hvis du springer ud i det, og send ingen regninger til mig,
hvis dit forsøg mislykkes;)

LER

Fra : JMo.

Dato : 29-12-03 18:39

LER wrote:

> men hvis I er modige har jeg faktsk haft gode erfaringer med at skylle
> elektronik under bruseren (!)

Det skulle efter sigende være endnu bedre at skylle med demineraliseret
vand, da dette ikke efterlader nogle saltholdige aflejringer.

Fra : Steven Nybo Andersen

Dato : 28-12-03 19:08

On Mon, 29 Dec 2003 17:39:07 +0000 (UTC), JMo. <ns_sf012@mohr.cx.invalid>
wrote:

> Det skulle efter sigende være endnu bedre at skylle med demineraliseret
> vand, da dette ikke efterlader nogle saltholdige aflejringer.

Ja det er korrekt, men der er noget der er ENDNU bedre.
Nemligt hvis dette vand samtidig er vamt (ikke kogende) idet vædsken
fordamper hurtigere og derved efterlader sig færre aflejringer.
Det er en RIGTIG god idé at skille mobilen ad og fjerne mikrofonen
da denne ikke tåler vand. Man skal sørge for at fjerne alle aflejringer
fra saftevandet
helt. Man må gerne gnide på printet men man skal passe på ikke at rive
nogle ting løst.
Mobilen skal være adskildt under hele processen og skal tørres adskilt et
meget varmt
sted men lægges den i direkte solskin skal displayet beskyttes imod det.

Batteriet må selvsagt ikke påsættes førend mobilen er 110% knastør.

Har selv reddet en lommeradio fra druknedøden efter en tur i toilettet.

Steven.

--
Min mailadresse er for tiden ikke offentligt tilgængelig
grundet for meget unødig spam på min adresse.

Fra : Sabine Ernst

Dato : 01-01-04 19:50

Hej

Hvad hvis det ikke bare er aflejringer af saftvand men en rigtig fugtskade.
Min 3510i fik en fugtskade, da jeg sendte en sms med fugtige hænder, det var
nok.

Da telefonen var under 1 år sendte jeg den til rep, og fik at vide at den på
ingen måde kunne laves, da det var hele printpladen, der skulle skiftes.
Symptomerne var nøjagtig de samme, tasterne holdt op en efter en med at
virke...

Teledanmark sagde, det var korrosion på printpladen, der gjorde der ikke
kunne kommer kontakt.