SMS rapport på Siemens M55
Fra : Jesper Hansen

Dato : 26-12-03 21:27

Hejsa

Er det ikke muligt at få en Siemens M55 til vise rapporter på afsendte
sms'ser - om det er modtaget eller venter hos modtageren ?

Med venlig hilsen
Jesper Hansen

Fra : Knud Berggreen

Dato : 27-12-03 17:41

On Fri, 26 Dec 2003 21:26:37 +0100, Jesper Hansen
<lismoes@(fjern_dette)mail.dk> wrote:

>Er det ikke muligt at få en Siemens M55 til vise rapporter på afsendte
>sms'ser - om det er modtaget eller venter hos modtageren ?

På S55 sætter man det op i beskedopsætningen så mon ikke man
gør det samme på M55?

/Knud

Fra : Jesper Hansen

Dato : 27-12-03 23:31

On Sat, 27 Dec 2003 17:40:55 +0100, Knud Berggreen
<knud@berggreen-dk.invalid> wrote:

>På S55 sætter man det op i beskedopsætningen så mon ikke man
>gør det samme på M55?

Jo du havde ret... Tak for det.

Med venlig hilsen
Jesper Hansen

Fra : Niels Teglsbo

Dato : 30-12-03 01:25

Jesper Hansen <lismoes@(fjern_dette)mail.dk> wrote:

> Er det ikke muligt at få en Siemens M55 til vise rapporter på afsendte
> sms'ser - om det er modtaget eller venter hos modtageren ?

Noget lidt andet:

Findes der nogen telefon, der kan lade være med at vise rapporter for
beskeder, der er kommet frem med det samme?

Når man sender en SMS kommer der altid et bip for rapporten lidt tid efter,
hvis det var afleveret skulle telefonnen bare bortfiltrere beskeden.

Fra : Knud Berggreen

Dato : 30-12-03 20:11

On Tue, 30 Dec 2003 01:25:15 +0100, Niels@fabel.dk (Niels
Teglsbo) wrote:

> [...]
>
>Når man sender en SMS kommer der altid et bip for rapporten lidt tid efter,
>hvis det var afleveret skulle telefonnen bare bortfiltrere beskeden.

Nogen gange får man altså en kvittering der siger at den
ikke er afleveret, og så nogle timner efter kommer så
kvittering for aflevering når modtageren har tændt sin
telefon. Vil du så også have denne sidste meddelelse fjernet
med det samme?

/Knud

Fra : Niels Teglsbo

Dato : 31-12-03 01:05

> [...]
> kvittering for aflevering når modtageren har tændt sin
> telefon. Vil du så også have denne sidste meddelelse fjernet

Jeg vil have slettet beskeder, der opfylder disse 2 krav:
1. Siger beskeden er afleveret
2. Kommer med det samme

Så en senerere meddelelse med, at beskeden er leveret, skal ikke slettes.

Umiddelbart lyder med det samme ikke så præcist, men jeg har lagt mærke
til, at hver gang man sender en besked, så kommer der altid kort efter et
bip i forbindelse med kvitteringen. Jeg ved ikke om det er noget i
GSM-standarden der siger, at en SMS altid skal følges af en
status-meddelelse snart efter afsending.

Alternativt kunne man også kun vise afleveret-rapporter, hvis man tidligere
har modtaget andre rapporter for samme besked, men så skal man jo til at
holde styr på beskeder, det bliver jo en smule mere besværligt.

Fra : Knud Berggreen

Dato : 01-01-04 12:59

On Wed, 31 Dec 2003 01:04:39 +0100, Niels@fabel.dk (Niels
Teglsbo) wrote:

>Jeg vil have slettet beskeder, der opfylder disse 2 krav:
>1. Siger beskeden er afleveret
>2. Kommer med det samme
>
>Så en senerere meddelelse med, at beskeden er leveret, skal ikke slettes.

Jeg vil anbefale at du benytter 2 SMS-profiler.
En der giver kvitteringer og en der ikke gør.
Så kan du ved afsendelse vurdere vigtigheden af at vide om
den kommer frem og ud fra det vælge den relevante profil.

/Knud