SE Z600 kontra Samsung P400
Fra : Manse

Dato : 26-12-03 15:14

Hejsan

Har altid haft Nokia, men har fået lyst til noget nyt og smart - Jeg har
egentlig besluttet jeg vil have sådan en klaptelefon, fordi i min verden er
der så plads til både en ordentlig skærm og knapper store nok til en
mandefinger (læs "non femenin")

Men hviken af disse 2 vil være det bedste køb, i Samsung er der trods alt
CCD censor i kameraet, men det er også noget dyrere eller er Z600 kanon til
prisen 2695,. u/a hos www.ny-mobil.dk

Hvad siger i.........???

Manse

Fra : Christian Poulsen

Dato : 26-12-03 18:41

> Men hviken af disse 2 vil være det bedste køb, i Samsung er der trods alt
> CCD censor i kameraet, men det er også noget dyrere eller er Z600 kanon

Har du Samsung E700 med i dine overvejelser? Det er en rigtig fed telefon.

Fra : Thorolv Valentinsen

Dato : 27-12-03 13:29

"Christian Poulsen" <deep@get2net.dk> skrev i melding

> Har du Samsung E700 med i dine overvejelser? Det er en rigtig fed telefon.

Ja, jeg ville mye heller hatt E700 enn P400. Enig med deg i det.

Men det spørs jo alltid hva telefonen skal brukes til. Dersom man ønsker en
businesstelefon, er Z600 det beste valget. Den har en glimrende kalender,
e-postklient, og det man kan ønske seg av dataoverføringsmuligheter.
Dessuten er det meget enkelt å laste opp/ned ringetoner, bilder, samt
fargetemaer. Den kan også enkelt synkes mot Outlook. Dessuten er Z600 ca
500-1000 kr rimeligere enn E700. Skjermen på Z600 er kraftig forbedret siden
T610, men ellers bygger den på T610, dersom man ser bort fra utseendet. Z600
har triple band; E700 har bare dual band. Har kun betydning dersom man har
tenkt å ha med mobilen til USA.

E700 er dog et eksempel på at Samsung nærmer seg konkurrentene, når det
gjelder businessegenskaper. Det gjelder både Samsung E700, E100 (uten
kamera) og X600 (som både har kamera og blitz, men har "vanlig" utseende).

E700 har VGA-kamera, og selv om mobilkamera under 1 megapixel er å anse som
leketøy, er i allfall VGA (0,3 megapixel) å foretrekke framfor Z600's 0,1
megapixel. De beste mobilkameraene i dag har 0,3 megapixel. E700 tilbyr
foruten meget god billedkvalitet, en rekke innstillingsmuligheter og
effekter. Blant annet har den zoom.

Både E700 og Z600 har java, men jeg har en stygg mistanke om at E700 kun kan
laste ned spill.

Jeg valgte E700 framfor Z600. Årsakene er bedre kamera, mindre størrelse, og
at den var tilgjendelig i butikk et par uker uti desember, da jeg kjøpte
den. De få Z600 som kom ut i butikk til julehandelen her i Norge, ble fort
revet bort fra hyllene. Tipper den vil selge meget godt når den kommer
skikkelig i salg.

Jeg savner en skikkelig kalender og gode synkemuligheter med Outlook, men
klarer meg ganske godt med E700s kalender og Samsungs PC-programvare.

Koreanske Samsung laget telefoner med svært høy kvalitet, og er nå for alvor
begynt å bli brukervennlig. Fra Samsung S100, som jeg hadde noen uker i
sommer, og fram til E700 har det skjedd en merkbar, positiv utvikling.
PC-programvaren har dog et potensiale til å bli bedre, og det er ikke
brukervennlig at ringetonene skal konverteres til MMF-format før de kan
avspilles i telefonene. Men når de først kan spilles av, er lyden helt
konge!

Samsung er nå verdens 3.største mobilprodusent. Dette merker vi etter hvert
også når det gjelder utvalg av ringetoner, bilder, software osv. Det er
stadig lettere å være samsung-eier. Ikke minst er Samsungs hjemmesider blitt
bedre, og jeg synes kundesupporten har vært god. Her er forresten en
fan-side, som jeg har hatt mye nytte og glede av:
http://www.samsunghandphones.com/index.htm

E700 selger i bøtter og spann, og vil være med på å sikre Samsung
ytterligere markedsandeler. Den har mange funksjoner, er meget liten og
hendig, og har et meget vellykket design.

Uansett er det smart å forhøre seg med folk som bruker de produktene man er
interessert i (som f.eks her på NG), samt lese tester/omtaler i pressen
eller ikke minst på internett. En demonstrasjon i mobilbutikken anbefales
også.

Vi får ønske "manse" lykke til med valget!

Fra : Manse

Dato : 27-12-03 18:03

Vi får ønske "manse" lykke til med valget!

Hejsan Thorolv & Alle

Tak skal du have for samligningen af disse telefoner,

Jeg savner dog, BluetoothT-teknologi i E700

Det bliver rigtig svært at vælge, og har lige set Z600 til 2495,-

Manse

Fra : Thorolv Valentinsen

Dato : 27-12-03 20:34

"Manse" <11kili@sol.dk> skrev i melding

> [...]
>
> Jeg savner dog, BluetoothT-teknologi i E700
>

> Det bliver rigtig svært at vælge, og har lige set Z600 til 2495,-

Forresten, kom jeg nettopp over en hjemmeside med masser av tester; blant
annet av mobiltelefoner. Testene er gjort av vanlige brukere.

www.10goldstars.com

Her velger du "Mobile Phone" fra menyen til venstre, og deretter finner du
den modellen du vil lese om.

Testene er fine å bruke som referanse, dersom man har tenkt å kjøpe et
produkt. Og man kan også selv legge inn et testresultat, etter at man har
skaffet seg produktet. Da fyller man ut et skjema, og går direkte videre til
registrering som bruker på 10goldstars.com (dersom man ikke allerede er
registrert bruker). Deretter blir testen publisert. Jeg har lagt inn
testresultat for Samsung SGH-E700, og det fungerte helt flott.

Mvh

Thorolv