Gammelt hjul, værdi?
Fra : Jørgen Rasmussen

Dato : 20-04-01 08:31

Jeg ligger inde med et gammelt ABU hjul, mærket Record. Så vidt jeg har
kunnet finde ud af, er det den første model fra ABUrfabrik fra 1939. Er der
nogle er har en ide om hvad det kan være værd.

Mvh
Jørgen

Fra : Torben Abildgaard

Dato : 20-04-01 19:18

Jeg fik engang tilbudt 2.000 for mit gamle rekord 1300, men
nænnede alligevel ikke at sælge det. Men japanerne er ret
pjattede med den slags, så du kan sikkert godt komme af med
det.

Du har ikke skrevet, hvad dit hjul hedder, så jeg kan ikke
umiddelbart finde værdien.

Tjek f.eks. http://www.frog-ltd.com/os/reel1.htm

vh/Torben
<9boojt$3bm$1@news.inet.tele.dk>...

Fra : Jørgen Rasmussen

Dato : 21-04-01 06:42

Det drejer sig om et fastspolehjul, patent nr. 600
Jørgen

Fra : -- Kent --

Dato : 21-04-01 07:53

On Sat, 21 Apr 2001 07:42:01 +0200 in <news:dk.fritid.lystfiskeri> Jørgen
Rasmussen wrote:

>Det drejer sig om et fastspolehjul, patent nr. 600

Haspelrullar/fastspolehjul brukar inte vara värda lika mycket som
multirullar/multihjul.