MS Windows
briani 27239
IEXPLORE.EXE
Fra : Birgitte

Dato : 03-01-04 16:33

Hej gruppe

Er her nogen der kan give et godt bud på hvorfor IEXPLORE.EXE belaster cpu
til max i løbet af ganske kort tid.

Problemet opstår ved bingospil på "kom og vind", efter 2 - 3 spil.
Vores anden computer bruger max. 35 % af cpu, ved samme spil.

Computeren er en helt ny HP Pavilion 2,7 GHz med 256 MB DDR ram og kører Win
XP.

Venlig hilsen
Birgitte

Fra : Anders

Dato : 03-01-04 17:50

Jeg har samme problem med iexplore.exe. Dog skal jeg ikke kigge mere end
browse gennem nogle foldere med film på min hd og iexplore bruger straks
98-99% af min cpu og 60-150 MB af hukommelsen.

Nogen løsning?

Mvh
Anders

Fra : Morten Davidsen

Dato : 03-01-04 18:14

Nu roder du lidt rundt i det.
Jeg tror din explorer.exe bruger 98-99% af CPU når du browser folders med
film.
Dette har ikke direkte noget med din iexplore.exe .. du kunne noget tyde på
en langsom PC, på nogen områder .. kan du give lidt specs. på din computer
ligesom Birgitte har gjort?

/MD

Fra : Anders

Dato : 03-01-04 22:26

Tjah, jeg har 2 GHz P4, 2*60 GB 7200 RPM HD, 768 MB DDR 2100 RAM osv. Den
burde kunne klare mosten. Men, den er altså god nok...Der skal ikke mere end
lidt browsing i foldere til, før den stiger til næsten 100%...

Mvh
Anders

Fra : Morten Davidsen

Dato : 03-01-04 22:48

Okay .. det virker ret suspekt ja ....

Men anyway .. så er det ihvertfald explorer.exe .. og ikke iexplore.exe ..
som vi snakker om her ... bare ikke for at kludre tingene sammen ...

Fra : Leo.E

Dato : 03-01-04 18:40

"Birgitte" <bbramsen@jubiipost.dk> wrote in message news:<3ff6e09d$0$29339$edfadb0f@dread15.news.tele.dk>...
> [...]
> Vores anden computer bruger max. 35 % af cpu, ved samme spil.
>
> Computeren er en helt ny HP Pavilion 2,7 GHz med 256 MB DDR ram og kører Win

Det kunne tyde på noget "snavs" tag en onlinescanning her for,
virus, spy, trojaner: http://www.spywarefri.dk/onlinevark.htm
og hent-spybot-adware-iespyad-spywareblaster, installer og kør dem:
http://www.spywarefri.dk/vaerktoj.htm
Leo