MS Windows
briani 27239
Fjerne første harddisk
Fra : BOH

Dato : 03-01-04 13:21

Hej gruppe

Jeg har en dualboot maskine med to diske
disk 1: C: Windows 98 (FAT32) og
disk 2: D: Windows XP (NTFS) Dynamic Volume.
disk 3: I: Kun data (NTFS) Dynamic Volume.

Jeg vil nu gerne fuldstændig fjerne disk 1, og det regner jeg med er muligt.

Jeg har kopieret ntldr, boot.ini og ntdetect.com til D:, og tilrettet
boot.ini
Jeg har via command console (Windows xp CD), brugt fixmbr og fixboot
Jeg har sat disk 2 til at være master, der er ingen slave på samme kanal.
Været i bios og gemme rettelser, selvfølgelig.

Når jeg forsøger at boote får jeg i stedet for min bootmenu, en cursor som
står og blinker på 4 linie på skærmen, ingen fejlmeddelelser.

Nogle gode bud?

--
Mvh Morten

Fra : BOH

Dato : 03-01-04 13:30

BOH wrote:
> Hej gruppe
>
> Jeg har en dualboot maskine med to diske
> disk 1: C: Windows 98 (FAT32) og
> disk 2: D: Windows XP (NTFS) Dynamic Volume.
> disk 3: I: Kun data (NTFS) Dynamic Volume.

Ja ok, så 3 diske da!

--
Mvh Morten

Fra : Edmund

Dato : 03-01-04 16:00

BOH skrev:

> Hej gruppe
>
> Jeg har en dualboot maskine med to diske
> disk 1: C: Windows 98 (FAT32) og
> disk 2: D: Windows XP (NTFS) Dynamic Volume.
> disk 3: I: Kun data (NTFS) Dynamic Volume.

Hvad er Dynamic Volume.

> Når jeg forsøger at boote får jeg i stedet for min bootmenu, en
> cursor som står og blinker på 4 linie på skærmen, ingen
> fejlmeddelelser.

> Nogle gode bud?

Ser din boot.ini sådan ud

[boot loader]
timeout=3
default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS
[operating systems]
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Windows XP" /fastdetect

Du havde vel fjernet dit C-drev inden du brugte fixboot, ellers skal man
skrive
Fixboot d:

Har du husket at gøre D- disken aktiv med f.eks Fdisk

--
Mvh Edmund

Fra : BOH

Dato : 03-01-04 23:25

Edmund wrote:

> Hvad er Dynamic Volume.

Dynamisk disk (modsat basic)

> [...]
> [operating systems]
> multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Windows XP" /fastdetect

Yep

> Du havde vel fjernet dit C-drev inden du brugte fixboot, ellers skal
> man skrive
> Fixboot d:

Yep

> Har du husket at gøre D- disken aktiv med f.eks Fdisk

Det virkede tak. Hvad havde man gjort unden en Windows 98 boot CD??
Troded faktisk kun at en disk med _flere_ partitioner skulle have en aktiv
_partition_...

--
Mvh Morten

Fra : xou

Dato : 06-01-04 15:45

start i genoprettelse konsul
skriv
fixboot d:
fixmbr d:
copy x\i386\ntldr d:
copy x\i386\ntdetect.com d:
måske skal du starte med at skrive sys d: prøv dig frem....

http://www.kandu.dk/