MS Windows
briani 27239
win98
Fra : Longo

Dato : 03-01-04 13:19

Hej Gruppe

Hvordan kører men scandisk fra comandopromt i win 98. Den vil ikke kører den
normalt. Den meddeler at den ikke kan undesøge disken, men vil ha at den
skal køres i dos tilstand eller komando promt.

venligst

Mogens Holm-Andersen

Fra : Rudi Stegen

Dato : 03-01-04 13:29

Hej Longo, du skrev i dk.edb.system.ms-windows:

> Hvordan kører men scandisk fra comandopromt i win 98.

Skriv ved prompten:

scandisk

efterfulgt af et hyp på Enter-tasten.

Nemt, ikke

Hvis du vil scanne et andet drev end det, scandisk ligger på, er det
nemmeste at skrive:

scandisk d:

hvis det fx er drev d, du vil scanne.

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Longo

Dato : 03-01-04 14:41

"Rudi Stegen" <newsnospam@stegen.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> efterfulgt af et hyp på Enter-tasten.
>
> Nemt, ikke
>
> Hvis du vil scanne et andet drev end det, scandisk ligger på, er det

Hej Rudi

Takker for dit svar om dos. Dos er før min tid så kommandoer er sort land

venligst

Mogens Holm-Andersen

Fra : L. E. P.

Dato : 03-01-04 14:53

Sat, 3 Jan 2004 14:40:38 +0100 skrev "Longo" <Longo@removenet.dk> i en
meddelelse:

> [...]
>
>Hej Rudi
>
>Takker for dit svar om dos. Dos er før min tid så kommandoer er sort land

Så prøv at køre scandisk fra fejlsikret tilstand - det er næsten lige
så godt som fra DOS.

Hilsen Lars.

--
Fjern 'paa' i e-mail adressen hvis du vil skrive til mig.

Fra : Rudi Stegen

Dato : 03-01-04 21:47

Hej Longo, du skrev i dk.edb.system.ms-windows:

> Takker for dit svar om dos. Dos er før min tid så kommandoer er
> sort land

Hvis man ellers ikke er minutopkoblet, kan
<http://www.computerhope.com/msdos.htm> være værd at gemme.

Den er ret god.

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Leif Poulsen

Dato : 03-01-04 13:33

"Longo" <Longo@removenet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> normalt. Den meddeler at den ikke kan undesøge disken, men vil ha at den
> skal køres i dos tilstand eller komando promt.

Startmenu > Luk computeren > Genstart i DOS tilstand

Mvh Leif