Ekstern eksekvering af script
Fra : Jonas Delfs

Dato : 02-01-04 14:11

Hej -

Det er muligt at det stadig er nytårs tømmermændene der hersker hos mig, men
hvordan eksekverer jeg et php-script fra et andet php-script uden at gøre
brug af HTTP, og uden at bruge eval() som eksekverer i scriptet og derved
efterlader variabler mv. i hovedscriptet?

Funktionaliteten jeg ønsker ser ud som følger:
$file = file_get_contents("http://sars-abe.dk/fil.php");

Men det er bare ikke optimalt pga. det ekstra HTTP-kald. Man kunne gøre som
nedenfor, men det vil ikke være sikkert.
$file = eval(' ?>'.file_get_contents("fil.php").'<?php ');

Man kunne også lave noget exec("php.exe fil.php") men dette vil næppe være
særligt kompatibelt pga. php.exe

Nogen der har nogle idéer?

--
Mvh. Jonas Delfs
Freelance webprogrammør: http://delfs.dk

Fra : Peter Brodersen

Dato : 02-01-04 14:43

On Fri, 2 Jan 2004 14:10:53 +0100, "Jonas Delfs"
<jonas@NOSPAMdelfs.dk> wrote:

>Nogen der har nogle idéer?

Virtual?

http://dk2.php.net/virtual

--
- Peter Brodersen

Ugens sprogtip: fodbold (og ikke fodboldt)

Fra : Jonas Delfs

Dato : 02-01-04 21:52

"Peter Brodersen" <usenet@ter.dk> skrev i en meddelelse

> Virtual?
>
> http://dk2.php.net/virtual

Det er en mulighed.. Hvordan gør man typisk i "template engines" som
tillader php i template-filerne?

Fra : Ulrik Nielsen

Dato : 02-01-04 16:52

Jonas Delfs wrote:
> [...]
> brug af HTTP, og uden at bruge eval() som eksekverer i scriptet og derved
> efterlader variabler mv. i hovedscriptet?

i "file.php" laves funktioner som du kalder...

include('fil.php');
$flaff = en_eller_anden_funktion();

så kan du bruge den mange steder men slipper fro "junk" variabler.

--
excuse of the day : Recursivity. Call back if it happens again.
from bofh : http://www.cs.wisc.edu/~ballard/bofh/

Fra : Jonas Delfs

Dato : 02-01-04 21:53

"Ulrik Nielsen" <un.spam@tiscali.dk> skrev i en meddelelse

> i "file.php" laves funktioner som du kalder...
>
> include('fil.php');
> $flaff = en_eller_anden_funktion();
>
> så kan du bruge den mange steder men slipper fro "junk" variabler.

Det er i dette tilfælde heller ikke optimalt at begrænse fil.php på en sådan
måde.