Shoutbox spørgsmål
Fra : Jane :o)

Dato : 30-12-03 11:48

Jeg har nu lavet en shoutbox på min side:

www.janemark.dk/tellme.html

Jeg har lige et spørgsmål til det.

Når man skriver i boxen, kommer den nyeste besked nederst, hvilket jeg gerne
vil have ændret til, at den kommer i toppen.

Nogle herinde der ved hvordan jeg ændrer det?

Mvh Jane

--
"Stor digter, stor tandpine ­ lille digter, lille tandpine" - HC Andersen
www.janemark.dk

Fra : Kim Emax

Dato : 30-12-03 11:56

Jane wrote:

> Når man skriver i boxen, kommer den nyeste besked nederst, hvilket
> jeg gerne vil have ændret til, at den kommer i toppen.
>
> Nogle herinde der ved hvordan jeg ændrer det?

Ja, en del, forudsat du havde kommet med flere info Men jeg prøver udfra
en overvejning om, hvordan du nok har bygget det op.

Jeg formoder at du har med en database at gøre og denne har et unikt ID felt
eller en dato for postingen, hvorfor du så kan sortere med ORDER BY

SELECT * FROM shoutbox ORDER BY id DESC

Ret selv id til det, du vil sortere efter. Håber det hjalp dig.

--
Take Care
Kim Emax - master|minds - Vi tænker IT for dig...