Ændre på links
Fra : Bo Dudek

Dato : 29-12-03 15:24

Hejsa

Jeg har et website, hvorpå jeg udskriver tekst fra en database. Jeg
har brug for, at alle links får smidt et target="_blank" på.

How to do?

Mvh
Bo Dudek
www.bodudek.dk

Fra : Christian Joergensen

Dato : 29-12-03 16:01

On Mon, 29 Dec 2003 15:24:15 +0100, Bo Dudek wrote:

> Jeg har et website, hvorpå jeg udskriver tekst fra en database. Jeg
> har brug for, at alle links får smidt et target="_blank" på.

Du tilføjer blot 'target="_blank"' i dine links. Det burde være ret
åbentlyst? Vis eventuelt lidt kode frem.

--
Christian Jørgensen | In order to understand recursion
http://www.razor.dk | one must understand recursion.

Fra : Bo Dudek

Dato : 29-12-03 16:21

[...]

>Du tilføjer blot 'target="_blank"' i dine links. Det burde være ret
>åbentlyst? Vis eventuelt lidt kode frem.

*g* joooeh, det ville jo være det letteste.. sagen er dog den, at jeg
bruger ie's indbyggede teksteditor til at gemme teksten med, og den
genererer selv den nødvendige htmlkode, når man vælger fed skrift mm..

problemet med denne er dog, at den ikke kan finde ud af at lave
target's på links.. men pr. definition skal alle mine links åbnes i
_blank..

spurgt på en anden måde.. jeg har en tekststreng, som indeholder en
del htmlkoder og deriblandt nogle <a href="">xxx</a>.. og jeg vil have
proppet et target='_blank' på alle disse

bedre forklaret?

Mvh
Bo Dudek
www.bodudek.dk

Fra : Tonni Aagesen

Dato : 29-12-03 16:53

Bo Dudek wrote:

> spurgt på en anden måde.. jeg har en tekststreng, som indeholder en
> del htmlkoder og deriblandt nogle <a href="">xxx</a>.. og jeg vil have
> proppet et target='_blank' på alle disse

Så skal du nok have fat i noget regex - kig efter ereg_replace i manualen.

Mvh
Tonni

Fra : Johan Holst Nielsen

Dato : 29-12-03 18:09

On Mon, 29 Dec 2003 16:52:33 +0100, Tonni Aagesen wrote:

> Så skal du nok have fat i noget regex - kig efter ereg_replace i
> manualen.

eller
<base target="_blank">
burde også virke :) Hvis det er _alle_ links på sitet der skal åbnes i et
nyt vindue :)

mvh
johan

Fra : Lars Olesen

Dato : 29-12-03 18:43

Måske skulle du overveje ikke at putte en target="_blank" på, men lave
nogle links som også er lidt fremtidssikrede?

http://www.sitepoint.com/article/1041/3

--
Lars
www.fodboldenslegestue.dk   www.larsolesen.dk

Fra : Bo Dudek

Dato : 30-12-03 08:36

[...]

>Måske skulle du overveje ikke at putte en target="_blank" på, men lave
>nogle links som også er lidt fremtidssikrede?
>
>http://www.sitepoint.com/article/1041/3

idéen er ganske god, men det kræver javascript, og det bør man vel
ikke kræve af brugeren, for at han kan åbne et simpelt link... (?)

Mvh
Bo Dudek
www.bodudek.dk

Fra : Lars Olesen

Dato : 30-12-03 09:50

Bo Dudek wrote:

> idéen er ganske god, men det kræver javascript, og det bør man vel
> ikke kræve af brugeren, for at han kan åbne et simpelt link... (?)

Både <base target="_blank"> og target i a-tagget er udgået i XHTML -
derfor er løsningen god. De der ikke har javascript kan stadig åbne
vinduet bare ikke i et nyt vindue, mens de der har javascript kan åbne
det nye vindue.

Efter min mening er det altså den mest tilængelige måde at gøre det på,
hvis du samtidig gerne vil efterfølge XHTML-standarderne.

Fra : Bo Dudek

Dato : 30-12-03 08:36

[...]

><base target="_blank">
>burde også virke :) Hvis det er _alle_ links på sitet der skal åbnes i et
>nyt vindue :)

kan du forklare det nærmere?

Mvh
Bo Dudek