Hastighedsforøgelse med TDC, hvornår?
Fra : Peter Anskjær

Dato : 03-01-04 12:52

Hej NG
Jeg sidder på en 1024/256kBit linje fra TDC som jo skulle blive til en
2048/256kBit på et tidspunkt. Så vidt jeg kan se er det ikke sket endnu. Jeg
kan jo gå ind på forskellige sider og teste min downloadhastighed for at se
hvornår der sker noget, men kan jeg se det i min routers opsætning. Jeg har
en D-Link 604. Jeg har set at andre med andre routere kan gå ind og se hvad
den maksimale båndbredde til rådighed er, har jeg også sådan en funktion?

Mvh
Peter

Fra : Tobias Nielsen

Dato : 03-01-04 13:03

"Peter Anskjær" <m@ybe.not> skrev i en meddelelse
> [...]
hvad
> den maksimale båndbredde til rådighed er, har jeg også sådan en funktion?

Du bliver konverteret inden 1. marts og betaler den nye pris fra 1. juni.

/Tobias

Fra : Peter Anskjær

Dato : 03-01-04 13:37

"Tobias Nielsen" <tobias@tach.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> hvad
>
> Du bliver konverteret inden 1. marts og betaler den nye pris fra 1. juni.

OK, det var jeg imidlertidigt klar over da jeg har fået brev fra TDC. Det
jeg gerne ville vide var om jeg kunne checke min hastighed via min
routeropsætning. Jeg kan jo godt gå ind på TDC og køre en test, men der er
jo mange ting der spiller ind. Jeg synes tit jeg hører om andre der kan få
deres router til at sige hvor meget båndbredde der er til rådighed. Men jeg
har nu fået svar andetsteds på at det kan jeg ikke med min router.

Mvh
Peter

Fra : Søren Nielsen

Dato : 03-01-04 13:23

Peter Anskjær wrote:
> [...]
> andre med andre routere kan gå ind og se hvad den maksimale
> båndbredde til rådighed er, har jeg også sådan en funktion?

Jeg ved ikke om det er generelt, men jeg har tidligere modtaget et brev,
hvor der stod, at opgraderingen vil træde i kraft pr. 5.1.2004, men allerede
fra d. 2.1.2004 var den blevet opgraderet. Det virker fuldt ud som det skal.

Søren

Fra : Peter Anskjær

Dato : 03-01-04 13:39

"Søren Nielsen" <kampfordeler_gbFJERNDETTE@hotmail.com> skrev i en
meddelelse news:3ff6b46a$0$130$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> [...]
allerede
> fra d. 2.1.2004 var den blevet opgraderet. Det virker fuldt ud som det

I mit brev stod der bare inden 1/3-04, men det er jo ikke et særligt præcist
svar.
Men jeg er i hvert tilfælde ikke blevet opgraderet endnu, jeg vil teste igen
mandag.

Mvh
Peter

Fra : Ivar Madsen

Dato : 03-01-04 13:27

Peter Anskjær skrev i -dk.edb.internet.udbydere.xdsl:

> Jeg
> kan jo gå ind på forskellige sider og teste min downloadhastighed for at
> se hvornår der sker noget,

Om der er sket noget, kan du se,,,

> [...]
> har en D-Link 604. Jeg har set at andre med andre routere kan gå ind og se
> hvad den maksimale båndbredde til rådighed er, har jeg også sådan en

Nej, det kan du ikke, og i princippet kan de andre heller ikke, men deres
ADSLmodem er bygget sammen med deres router, og i ADSLmodem delen kan man
på nogle modeller se det.

--
Med venlig hilsen | Jeg søger et foto / realistisk maleri over
| omgivelserne ved og lige syd for skovbrynes st
Ivar Madsen | ved Bagsværd fra tiden efter krigen, og
Der kører mdk9.2 | frem til motorvejbyggeriet blev påbegyndt

Fra : Peter Anskjær

Dato : 03-01-04 13:40

"Ivar Madsen" <spam.usenet.im@milli.dk> skrev i en meddelelse

> Om der er sket noget, kan du se,,,

Selvfølgelig, det var det jeg mente.

> Nej, det kan du ikke, og i princippet kan de andre heller ikke, men deres
> ADSLmodem er bygget sammen med deres router, og i ADSLmodem delen kan man
> på nogle modeller se det.

Det var da ærgeligt, den funktionalitet ville jeg nemligt gerne have haft.

Mvh
Peter

Fra : Cubus

Dato : 03-01-04 13:29

> [...]

> den maksimale båndbredde til rådighed er, har jeg også sådan en funktion?

Nej det er routere med indbygget ADSL-modem som fx Cisco677, der
har den finesse.

--
Cubus
http://cubus-adsl.dk

Fra : Martin Schultz

Dato : 03-01-04 15:31

Hejsa

HVad er der egentligt sket med din hjemmeside?

Martin

"Cubus" <cubus@sol.dk> write

ADSL og opsætning af CISCO router.

Fra : Cubus

Dato : 03-01-04 15:47

"Martin Schultz" <di030007@NO.SPAM.diku.dk> skrev

> HVad er der egentligt sket med din hjemmeside?

Det eneste der er sket er, at domænet blev ændret for
nogle måneder siden fra cubus.adsl.dk til...

--
Cubus
http://cubus-adsl.dk

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 03-01-04 17:57

> [...]

> en D-Link 604. Jeg har set at andre med andre routere kan gå ind
> og se hvad den maksimale båndbredde til rådighed er, har jeg også

Hvis du har et Ericsson ADSL modem kan man skrive: 192.168.254.254 hvor
der kommer en opsætningsmenu, hvor man også kan se hvad hastigheden er
sat til. Om du kan tilgå den side når du har en router imellem er jeg
dog ikke klar over.

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 03-01-04 20:00

On Sat, 03 Jan 2004 16:57:05 +0000, Morten Bjergstrøm wrote:

> [...]
> der kommer en opsætningsmenu, hvor man også kan se hvad hastigheden er
> sat til. Om du kan tilgå den side når du har en router imellem er jeg

Det ser ikke ud til, at virke her.

--
Martin Johansen [6000]
http://80.165.164.36/