/ Forside / Teknologi / Telekommunikation / ADSL / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
ADSL
#NavnPoint
BjarneD 1827
severino 1802
pallebhan.. 1510
srhansen 1200
Per.Frede.. 1168
e.c 970
Nordsted1 720
strarup 690
ostemanden 657
10  CLAN 640
Cybercity vs TDC (News)
Fra : David


Dato : 02-01-04 16:32

Hejsa

Hvordan er CCs newsserver sammenlignet med TDCs?

Fører de alle binære grupper?

mvh

David



 
 
Devast8or (02-01-2004)
Kommentar
Fra : Devast8or


Dato : 02-01-04 17:07

David wrote:
> Hejsa
>
> Hvordan er CCs newsserver sammenlignet med TDCs?

Forhåbentlig bedre end den TDC newsserver jeg sad på, på mit gamle arbejde.

> Fører de alle binære grupper?

Det har jeg fået at vide, men nu vi se når de opretter min linie.

Devast8or



Knud Gert Ellentoft (02-01-2004)
Kommentar
Fra : Knud Gert Ellentoft


Dato : 02-01-04 17:34

"David" <wormie_fjerndette@alberg_fjern.dk> skrev :

>Hvordan er CCs newsserver sammenlignet med TDCs?

Dårligere, hvis man ser på binære grupper.

Det eneste, der er bedre er, at der ingen hastighedsnedsættelse.

>Fører de alle binære grupper?

Du kan sikkert finde en de ikke har, men generelt ja.

Men: i binære grupper uden for dk.binaer.*-hierakiet bliver alle
filer over 128 KB filtreret fra, så der vil i praksis ikke være
nogen komplette postninger.

I dk.,binaer.* er der ikke denne begrænsning, men pladsen på
serveren er begrænset, så bliver der massepostet, så bliver de
slettet meget hurtigt, ofte efter mindre end et døgn.

Uanset om man synes, at TDCs newsservere er dårlig, så er der
ingen af udbydernes newsservere, der er bedre, hvad binært
indhold gælder.
--
Knud

Dennis B (06-01-2004)
Kommentar
Fra : Dennis B


Dato : 06-01-04 11:46

> Uanset om man synes, at TDCs newsservere er dårlig, så er der
> ingen af udbydernes newsservere, der er bedre, hvad binært
> indhold gælder.
> --
> Knud

Der er sku da sket noget her på det sidste - omkring årsskiftet..

Der er efterhånden ca 95% ikke komplette posting på binære grupper.. (dvd og
dvd-r)..
SmartPar kan en del, men trods alt ikke rette op på så elendige resultater..

Hvad er det bedste alternativ for at hente et sted fra hvor det virker ??
Det må godt koste lidt, men min behov er stadig meget lille, så det er ikke
mængden der skal bestemme.. det vigtigste er at det man henter virker
(underligt hva

Er det kun mig der oplever det sådan ?

Mvh Dennis



Knud Gert Ellentoft (06-01-2004)
Kommentar
Fra : Knud Gert Ellentoft


Dato : 06-01-04 17:50

"Dennis B" <Dennis@SPAM_FILTER_bilinfo.dk> skrev :

>Der er sku da sket noget her på det sidste - omkring årsskiftet..

Ja, det er der beklageligvis.

Det var der ikke på det tidspunkt, jeg indlægget.

Forhåbentligt kun et midlertidigt problem.
--
Knud

Dennis B (06-01-2004)
Kommentar
Fra : Dennis B


Dato : 06-01-04 22:06

> Forhåbentligt kun et midlertidigt problem.
> --
> Knud

Ja det håber jeg sku da *GGGG* - Ellers oplever de nok en del der skifter
ISP....

Mvh Dennis



S (02-01-2004)
Kommentar
Fra : S


Dato : 02-01-04 18:06

David skrev news:3ff58eee$0$262$bc7fd3c@news.sonofon.dk
> Hvordan er CCs newsserver sammenlignet med TDCs?

Bedre. CC tilbyder over 15.000 ektra nyhedsgrupper, og har alle de danske
med, hvor TDC med sikkerhed har lukket for adgang til 11 danske binære.

> Fører de alle binære grupper?

De danske er med, men de alt.* grupper med fx. børneporno er lukkede mens
der stadigvæk er adgang til over 100 andre... jeg har ikke talt, der er en
hel del over 100.

Hvad andre andre har jeg ikke styr på, men der er mindst 11 tyske med.



Knud Gert Ellentoft (02-01-2004)
Kommentar
Fra : Knud Gert Ellentoft


Dato : 02-01-04 18:41

"S" <ugyldig@spammail.indvalid> skrev :

>De danske er med, men de alt.* grupper med fx. børneporno er lukkede mens
>der stadigvæk er adgang til over 100 andre... jeg har ikke talt, der er en
>hel del over 100.

Ja, men de er jo ikke brugbare af den grund, jeg nævner i mit
svar.

Eller er det lavet om her for nylig?

At have en masse binære grupper, hvor der ikke er nogen komplette
posts, p.gr.a. størrelsesbegænsning, virker da underligt.
--
Knud

S (02-01-2004)
Kommentar
Fra : S


Dato : 02-01-04 18:50

Knud Gert Ellentoft skrev
news:e5bbvvcovkpa2h7fvcb2npt3n0bgh9bkh6@dtext.news.tele.dk
> Ja, men de er jo ikke brugbare af den grund, jeg nævner i mit
> svar.

Muligt. Jeg kan ikke lige se hvad jeg skal bruge grupperne til. Eneste er
dk.binaer hvor der kan smides et billede som andre skal se på.. bruges fx.
af folk fra fotogruppen, som ikke gider lave en hjemmeside.

> Eller er det lavet om her for nylig?

Ved jeg ikke. Det jeg bruger virker

> At have en masse binære grupper, hvor der ikke er nogen komplette
> posts, p.gr.a. størrelsesbegænsning, virker da underligt.

Ja.



kaare (04-01-2004)
Kommentar
Fra : kaare


Dato : 04-01-04 22:14

"S" <ugyldig@spammail.indvalid> wrote in message
news:bt48cv$1lmt$1@news.cybercity.dk...
> > Hvordan er CCs newsserver sammenlignet med TDCs?
>
> Bedre. CC tilbyder over 15.000 ektra nyhedsgrupper, og har alle de danske
> med, hvor TDC med sikkerhed har lukket for adgang til 11 danske binære.
>

Se det er faktisk lidt pudsigt. Jeg synes at CCs newsserver er hamrende
langsom. Det er selvfølgelig ikke sådan at det ikke er til at have med at
gøre. Men det er milevidt fra Telias Newsserver som jeg brugte tit.... og at
man kunne bruge binære grupper til større ting på Telias samtidig gør at jeg
savner den (dem) utroligt meget engang imellem.

Kaare



Flemming (04-01-2004)
Kommentar
Fra : Flemming


Dato : 04-01-04 23:25

kaare <no@spam.invalid> skrev i en meddelelse
news:bt9vnr$2pqa$1@news.cybercity.dk...
>>> Hvordan er CCs newsserver sammenlignet med TDCs?
>>
>> Bedre. CC tilbyder over 15.000 ektra nyhedsgrupper, og har alle de
>> danske med, hvor TDC med sikkerhed har lukket for adgang til 11
>> danske binære.
>>
>
> Se det er faktisk lidt pudsigt. Jeg synes at CCs newsserver er
> hamrende langsom. Det er selvfølgelig ikke sådan at det ikke er til
> at have med at gøre. Men det er milevidt fra Telias Newsserver som
> jeg brugte tit.... og at man kunne bruge binære grupper til større
> ting på Telias samtidig gør at jeg savner den (dem) utroligt meget
> engang imellem.

Jeg vil også vurdere* Telias news til at være DK's bedste set i forhold til
binært indhold og hastighed.

--
Mvh. Flemming
*: Kun hvad jeg har hørt og til dels afprøvet inden for det sidste år.



kaare (08-01-2004)
Kommentar
Fra : kaare


Dato : 08-01-04 01:41

"Flemming" <spamme@nospam.dk> wrote in message
news:3ff892c6$0$30089$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> > Se det er faktisk lidt pudsigt. Jeg synes at CCs newsserver er
> > hamrende langsom. Det er selvfølgelig ikke sådan at det ikke er til
> > at have med at gøre. Men det er milevidt fra Telias Newsserver som
> > jeg brugte tit.... og at man kunne bruge binære grupper til større
> > ting på Telias samtidig gør at jeg savner den (dem) utroligt meget
> > engang imellem.
>
> Jeg vil også vurdere* Telias news til at være DK's bedste set i forhold
til
> binært indhold og hastighed.

Ja. Det var også en fornøjelse at trykke på en nyhedsgruppe, og så
opdaterede den alle emner på ca 1 sek, og hentede altid med over 200kB/sek -
hele døgnet. Jeg var lykkelig. Da jeg så flyttede og fik min CC ADSL sad jeg
måbende og ventede på at den opdaterde emner i en gruppe...
.... jeg regnede netop med at når de klippede binære grupper på den måde de
gør, at der virkelig var drøn på tekstbaserede...

Jeg tror ikke at min skuffelse over CCs nyhedsserver kan beskrives med ord.
:(

Kaare



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177459
Tips : 31964
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408195
Brugere : 218881

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste