800 fsb cpu på bundkort til 533 fsb cpu?
Fra : Bo S. Christensen

Dato : 31-12-03 17:36

Hej
Har lige fået mit nye bundkort, cpu ind af døren og har brugt den sidst
times tid, på at samle skidtet. Og selvfølgelig (som sædvanligt) virker
lortet ikk'!!! arghhh

Jeg ved at rammen og grafikkortet virker, men det nye bundkort og cpu'en kan
jeg ikk' være sikker på og vil derfor teste det i en anden computer. Men jeg
har desvære ikk' andre bundkort med 800 fsb )o: er det muligt at sætte
cpu'en i en comp med kun 533 fsb?

bundkortet er et EpoX EP-4PCa3+ og processoren en Intel P4 2.8 med HT og 800
fsb.

Hvorfor virker det aldrig første gang!!!

/Zonique

Fra : "

Dato : 01-01-04 15:30

"Bo S. Christensen" <zonique@raytracer.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
800
> fsb.
>

> Hvorfor virker det aldrig første gang!!!

Det gør det vel så osse, hvis man bare lige sørger for at samle tingene
rigtigt, på den snedige måde sparer man jo sig selv for en masse
"over-/spildtid". *GG*

Har du mon nogensinde spekuleret på, hvorfor der mon følger en manual med et
f.eks. bundkort??? Jow, det er såmænd fordi - så får man samlet tingene
rigtigt og vupti - kommer det bår til at virke allerede første gang, dog
lige betinget af at der er Null-fejl på hardwaren...! *S*

Mvh.

John

Fra : Sid

Dato : 01-01-04 17:40

> 800

Ja, du kan godt smide den i for at teste, men bare ikke udnytte den fuldt
ud.

Mvh Sid

Fra : Bo S. Christensen

Dato : 01-01-04 18:07

"Sid" <sls@FJERNsol.dk> wrote in message
> Ja, du kan godt smide den i for at teste, men bare ikke udnytte den fuldt
> ud.
>
> Mvh Sid

Takker for svaret... (o:

/Zonique

Fra : Bo S. Christensen

Dato : 01-01-04 18:12

"<-> FalconMan©2635 <->" <Spooky_M_@hotmail.com> wrote in message

> [...]
> rigtigt og vupti - kommer det bår til at virke allerede første gang, dog
> lige betinget af at der er Null-fejl på hardwaren...! *S*

De sidste 3 gange jeg har skulle lave computer, har jeg modtaget defekt
hardware, så er det ret svært at få det til at virke... 2 x defekt ram og nu
højst sandsynligt et defekt bundkort. Og nej det er ikke fordi jeg render
rundt og kaster med lortet...

/Zonique

Fra : "

Dato : 01-01-04 20:00

Hej Bo.

Nej, det troede jeg jo heller ikke at du gjorde, altså - gik og kastede om
dig med dit hardware. Jeg har ikke i alle de år jeg har handlet med hardware
hos forhandlere, oplevet nogen fejl, dvs. jow, tilbage engang i 1980'erne
hvor jeg måtte ombytte hele 4 VESA skærm kort fra Zitech. Det var kanont
irreterende!!!

Nu handler jeg stort set kun med forhandlere via Internettet og for det
meste dem fra Jydelandet. Man drager sig vel nogle erfaringer mht. hvem og
hvor man bedst handler og hvem der er mest seriøse ud fra andre's "dårlige"
oplevelser.

Det lyder som om at du bare har været enormt uheldig hvergang du skulle
bruge noget nyt hardware, og jow, hertil kan man kun undres...!!

Jeg behandler alt mit indkøbte hardware med meget stor respekt og her tænker
jeg på bl.a. fedtede fingre, statisk elektricitet, fugt, støv osv. osv.,
men - har ikke oplevet det samme som du har...

Mvh.

John