/ Forside / Teknologi / Hardware / Bundkort / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Bundkort
#NavnPoint
tedd 7545
BjarneD 3920
peet49 3555
Gambrinus 2905
dk 2525
Klaudi 1680
Manse9933 1215
dos-man 1010
Brommi 1005
10  srhansen 945
USB 2.0 PCI kort virker ikke i gammel pc
Fra : Jespo


Dato : 30-12-03 22:00

Hej gruppe..

Jeg har en gammel maskine uden usb 2.0 og har snuppet et usb 2.0 kort
fra en maskine hvor der køre fint i... det virker bare ikke i den gamle ?

http://www.abit-usa.com/products/mb/manual.php?categories=1&model=95

Det er dette bundkort, kan BK blive "for gamle" til usb 2.0 pci kort ?

Kortet bliver fundet af XP som skriver at kortet virker som det skal.

Jesper



 
 
JK (30-12-2003)
Kommentar
Fra : JK


Dato : 30-12-03 23:45

On Tue, 30 Dec 2003 21:59:32 +0100, "Jespo" <jespo@FJERNnypost.dk>
wrote:

>Hej gruppe..
>
>Jeg har en gammel maskine uden usb 2.0 og har snuppet et usb 2.0 kort
>fra en maskine hvor der køre fint i... det virker bare ikke i den gamle ?
>
>http://www.abit-usa.com/products/mb/manual.php?categories=1&model=95
>
>Det er dette bundkort, kan BK blive "for gamle" til usb 2.0 pci kort ?
>
>Kortet bliver fundet af XP som skriver at kortet virker som det skal.
>
XP skal have SP1 opgradering på før usb 2.0 kan virke. Det gælder
altid. XP er jo gammel.

mvh

John

Jespo (31-12-2003)
Kommentar
Fra : Jespo


Dato : 31-12-03 07:17

XP er fuldt opdateret.. XP finder jo også kortet !

Jesper

"JK" <junk@mailzone.com> skrev i en meddelelse
news:7uv3vvk0n3359soaame0c7ejkt200tpti3@4ax.com...
> On Tue, 30 Dec 2003 21:59:32 +0100, "Jespo" <jespo@FJERNnypost.dk>
> wrote:
>
> >Hej gruppe..
> >
> >Jeg har en gammel maskine uden usb 2.0 og har snuppet et usb 2.0 kort
> >fra en maskine hvor der køre fint i... det virker bare ikke i den gamle ?
> >
> >http://www.abit-usa.com/products/mb/manual.php?categories=1&model=95
> >
> >Det er dette bundkort, kan BK blive "for gamle" til usb 2.0 pci kort ?
> >
> >Kortet bliver fundet af XP som skriver at kortet virker som det skal.
> >
> XP skal have SP1 opgradering på før usb 2.0 kan virke. Det gælder
> altid. XP er jo gammel.
>
> mvh
>
> John



JK (31-12-2003)
Kommentar
Fra : JK


Dato : 31-12-03 11:30

On Wed, 31 Dec 2003 07:16:35 +0100, "Jespo" <jespo@FJERNnypost.dk>
wrote:

>XP er fuldt opdateret.. XP finder jo også kortet !
>
>Jesper

Javel. Jamen SP1 er service pack1 og findes ikke på en windows xp CD.
Den kan simpelthen ikke være der.

Man opdaterer med Windows Update i Internet Explorer, og så vil der
efter en lille time (download kan ikke lade sig gøre uden adsl) og
reboot stå i kontrolpanel, under system på 1. faneblad: Windows XP og
SP1.

Så har jeg ialfald forklaret mig.

mvh

John
>
>"JK" <junk@mailzone.com> skrev i en meddelelse
>news:7uv3vvk0n3359soaame0c7ejkt200tpti3@4ax.com...
>> On Tue, 30 Dec 2003 21:59:32 +0100, "Jespo" <jespo@FJERNnypost.dk>
>> wrote:
>>
>> >Hej gruppe..
>> >
>> >Jeg har en gammel maskine uden usb 2.0 og har snuppet et usb 2.0 kort
>> >fra en maskine hvor der køre fint i... det virker bare ikke i den gamle ?
>> >
>> >http://www.abit-usa.com/products/mb/manual.php?categories=1&model=95
>> >
>> >Det er dette bundkort, kan BK blive "for gamle" til usb 2.0 pci kort ?
>> >
>> >Kortet bliver fundet af XP som skriver at kortet virker som det skal.
>> >
>> XP skal have SP1 opgradering på før usb 2.0 kan virke. Det gælder
>> altid. XP er jo gammel.
>>
>> mvh
>>
>> John
>


BorreBoy (31-12-2003)
Kommentar
Fra : BorreBoy


Dato : 31-12-03 11:40


"JK" <junk@mailzone.com> skrev i en meddelelse
news:5395vv0a94tdmm9m88m4r9rl4lpju7cvc5@4ax.com...
> On Wed, 31 Dec 2003 07:16:35 +0100, "Jespo" <jespo@FJERNnypost.dk>
> wrote:
>
> >XP er fuldt opdateret.. XP finder jo også kortet !
> >
> >Jesper
>
> Javel. Jamen SP1 er service pack1 og findes ikke på en windows xp CD.
> Den kan simpelthen ikke være der.

Den findes på nyere Windows XP CD'er, og kan sagtens være der!
Se f.eks. her, hvordan man selv laver en:
http://www.duspinnst.com/bootcd.htm



Jesper G. Poulsen (31-12-2003)
Kommentar
Fra : Jesper G. Poulsen


Dato : 31-12-03 12:48

In article <5395vv0a94tdmm9m88m4r9rl4lpju7cvc5@4ax.com>,
junk@mailzone.com says...
> >XP er fuldt opdateret.. XP finder jo også kortet !
> Javel. Jamen SP1 er service pack1 og findes ikke på en windows xp CD.

XP er fuldt opdateret. Hvis XP er fuldt opdateret, så er SP1 også
installeret.

> Den kan simpelthen ikke være der.

Hvem snakker om Windows XP CD udover dig?

> Så har jeg ialfald forklaret mig.

Ganske unødvendig forklaring, idet du ikke har læst Jespo's indlæg.


--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

http://www.netmeister.org/news/learn2quote2.html

Jespo (01-01-2004)
Kommentar
Fra : Jespo


Dato : 01-01-04 16:38

Korrekt... SP1 er DL via Windows update og maskinen køre
ellers fint, det er bare mystisk at det ellers velfugerne usb kort
ikke virker på dette bundkort - derfor mit spørgsmål

Kan et bundkort blive for gammel til et pci-usb 2.0 kort ?


"> Ganske unødvendig forklaring, idet du ikke har læst Jespo's indlæg.



Sid (02-01-2004)
Kommentar
Fra : Sid


Dato : 02-01-04 00:45

> Kan et bundkort blive for gammel til et pci-usb 2.0 kort ?

Ja, men det er helt tilbage til Pentium 1 eller 2´s tid.
Prøv at flytte kortet over i et andet PCI slot, eller opdater bios på
bundkortet.

Sid



Thomas S. Iversen (01-01-2004)
Kommentar
Fra : Thomas S. Iversen


Dato : 01-01-04 17:14

In article <3ff1e734$0$69903$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>, Jespo wrote:
> http://www.abit-usa.com/products/mb/manual.php?categories=1&model=95
>
> Det er dette bundkort, kan BK blive "for gamle" til usb 2.0 pci kort ?

Skal jeg ikke kunne udtale mig om. Burde ikke vaere saadan, men jeg er
da ikke sikker. Har du kortet i nogle af de sidste PCI slots?

Proev at undgaa det ved siden af AGP slottet (hvis du har AGP grafikkort)
og ogsaa dem over nummer 3 (laes prov at stoppe kortet i slot 2 eller 3).

Har du proevet at hive PCI/ISA kort ud af maskinen og kun have
det noedvendidste for at starte maskinen og saa se om USB 2.0 kortet
virker?

Thomas

Michael Andersen (01-01-2004)
Kommentar
Fra : Michael Andersen


Dato : 01-01-04 17:38


"Thomas S. Iversen" <zensonic@zensonic.dk> skrev i en meddelelse news:slrnbv8hqf.c70.zensonic@www.zensonic.dk...
> In article <3ff1e734$0$69903$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>, Jespo wrote:
> > http://www.abit-usa.com/products/mb/manual.php?categories=1&model=95
> >
> > Det er dette bundkort, kan BK blive "for gamle" til usb 2.0 pci kort ?

Når det er et indstikskort kræves der helt sikkert en speciel driver til
kortet ud over det der er i Windows, men det har du vel styr på.


Jespo (01-01-2004)
Kommentar
Fra : Jespo


Dato : 01-01-04 19:40


> Når det er et indstikskort kræves der helt sikkert en speciel driver til
> kortet ud over det der er i Windows, men det har du vel styr på.

Nææ.. det behøves det vel ikke når det køre i et andet bundkort som PnP
og XP finder det selv - der virker det.

Jesper



Jespo (02-01-2004)
Kommentar
Fra : Jespo


Dato : 02-01-04 06:42

>Ja, men det er helt tilbage til Pentium 1 eller 2´s tid.
>Prøv at flytte kortet over i et andet PCI slot, eller opdater bios på
>bundkortet.

Jamen... dette bundkort (abit BX6) er lavet til PII og PIII
så er det måske derfor..

Jeg har opdateret bios, flyttet kortet rundt, taget alle pci kort ud
uden det hjælper... har givet op og taget kortet ud - køber et nyere BK !

Jesper



Thomas S. Iversen (02-01-2004)
Kommentar
Fra : Thomas S. Iversen


Dato : 02-01-04 09:03

In article <bt30bg$57m$1@sunsite.dk>, Jespo wrote:
> Jeg har opdateret bios, flyttet kortet rundt, taget alle pci kort ud
> uden det hjælper... har givet op og taget kortet ud - køber et nyere BK !

Hvad var det for et USB 2.0 kort? (chipset) (for googles skyld)

Thomas

Ukendt (02-01-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 02-01-04 16:11

Jespo wrote:
>>Ja, men det er helt tilbage til Pentium 1 eller 2´s tid.
>>Prøv at flytte kortet over i et andet PCI slot, eller opdater bios på
>>bundkortet.
>
> Jamen... dette bundkort (abit BX6) er lavet til PII og PIII
> så er det måske derfor..

Jep.
BX-chipset = PCI version 2.1
USB 2.0 kort = PCI version 2.2


Jesper G. Poulsen (02-01-2004)
Kommentar
Fra : Jesper G. Poulsen


Dato : 02-01-04 16:45

In article <3ff589b2$0$165$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>, "Jens C.
Hansen [Odense]" <"[usenet]±[greylion]=[dk]"> says...
> Jep.
> BX-chipset = PCI version 2.1
> USB 2.0 kort = PCI version 2.2

Dagens guldkorn


--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

http://www.netmeister.org/news/learn2quote2.html

Jespo (02-01-2004)
Kommentar
Fra : Jespo


Dato : 02-01-04 20:13

Fandt cd'en til kortet - og der var ikke hjælp at finde

Jesper


VIA USB 2.0 Host Controller Driver Package, English Edition
==============================================================

1) Driver Name: VIA USB 2.0 Host Controller Driver Package, English Edition

2) Description: There are 3 different drivers inside this package.
1. Microsoft USB 2.0 Host Controller Driver for Windows XP
2. Microsoft USB 2.0 Host Controller Driver for Windows 2000
3. VIA USB 2.0 Host Controller Driver for Windows Me and Windows 98
SE

3) Release Date: 2002/06/25

4) Revision Number:
1. VIA USB 2.0 Setup Program: 2.41
2. Microsoft Driver for Windows XP: 5.1.2600.41
3. Microsoft Driver for Windows 2000: 5.0.2195.5652
4. VIA Driver for Windows Me and Windows 98 SE: 4.90.3000.2

5) Supported VIA USB 2.0 Host Controllers:
1. VT6202 (4-Port USB 2.0 Host Controller, Discrete PCI Adapter)
2. *VT8235* (6-Port USB 2.0 Host Controller, Integrated South
Bridge)

6) Directory Layout: There are 1 subdirectory inside this package.
\Win98&Me: VIA USB 2.0 Host Controller Driver and Filter Drivers for
Windows Me and Windows 98 SE are put inside.

NOTE: In order to conform to the redistribution agreement between
Microsoft
and VIA, You can ONLY use SETUP.EXE to install driver in
Windows XP
and Windows 2000.

7) Driver installation:

a) Windows XP

Setup will install Microsoft USB 2.0 Host Controller Driver.

*************************
** Driver Installation **
*************************

Click the SETUP.EXE program and select "Install" button then it will
install
the "Microsoft USB 2.0 Host Controller Driver" automatically on your
Windows XP
system. It will copy the driver to the system folder and set the related
registry
tree. (Setup Program will also install the QFE [Hotfix Q312370] package
for
English version FIRST. You do NOT need to do it by yourself).

***************************
** Driver Uninstallation **
***************************

You could remove the "Microsoft USB 2.0 Host Controller Driver" by
selecting
the "Uninstall" button. It will completely remove the driver from the
sytsem.

b) Windows 2000

Setup will install Microsoft USB 2.0 Host Controller Driver.

*************************
** Driver Installation **
*************************

Click the SETUP.EXE program and select "Install" button then it will
install
the "Microsoft USB 2.0 Host Controller Driver" automatically on your
Windows 2000
system. It will copy the driver to the system folder and set the related
registry
tree.

***************************
** Driver Uninstallation **
***************************

You could remove the "Microsoft USB 2.0 Host Controller Driver" by
selecting
the "Uninstall" button. It will completely remove the driver from the
sytsem.

c) Windows Me/98

Setup will install VIA USB 2.0 Host Controller Driver.

*************************
** Driver Installation **
*************************

Click the SETUP.EXE program and select "Install" button then it will
install
the "VIA USB 2.0 Host Controller Driver" automatically on your Windows
Me/98
system. It will copy the driver to the system folder and set the related
registry
tree.

***************************
** Driver Uninstallation **
***************************

You could remove the "VIA USB 2.0 Host Controller Driver" by
selecting the
"Uninstall" button. It will completely remove the driver from the
sytsem.

8) Known Issues/Limitations:

a) This package is for English user ONLY. There is a Multilingual
edition
for non-English user.

b) VIA USB 2.0 Host Controller Driver -
Limitation:
1. Only USB wakeup from S3 (by mouse or keyboard) is supported.
Of course,
your system BIOS should support/enable this function First.
Issues:
2. If some specific USB devices are plugged in, you may NOT
Hibernate or
Shutdown the system.
3. If you connect a USB 2.0 hub to the root hub and continue to
plug some
USB devices into this hub. The system would be hung with some
specific
USB devices or these USB devices might not be recognized.

9) History:

Version 2.41 (2002/06/25):
Update Microsoft USB 2.0 Host Controller Driver for Windows 2000.
(Version 5.0.2195.5652)

Version 2.41 Beta 1 (2002/06/20):
Update VIA USB 2.0 Host Controller Driver to support BOTH VT6202 and
*VT8235*.
(Version 4.90.3000.2)

Version 2.40 (2002/06/19):
Update VIA USB 2.0 Host Controller Driver to support BOTH VT6202 and
*VT8235*.
(Version 4.90.3000.1)

Version 2.24 (2002/04/19):
Update Microsoft USB 2.0 Host Controller Driver for Windows XP.
(Version 5.1.2600.41)

Version 2.23 (2002/04/18): Initial Public Release.






Tinus Nielsen (04-01-2004)
Kommentar
Fra : Tinus Nielsen


Dato : 04-01-04 09:36

som Jens C. Hansen skrev er det simpelthen pga det kræver pci 2,2 jeg har
ikke set nogle maskiner som kan køre med usb2 kort hvis deres mb ikke
understytter pci 2,2 (arbejder som pc teknikker)

de bedste hilsner

Tinus



@(rem)dm-data.dk (04-01-2004)
Kommentar
Fra : @(rem)dm-data.dk


Dato : 04-01-04 13:50

Tinus Nielsen wrote:
> som Jens C. Hansen skrev er det simpelthen pga det kræver pci 2,2 jeg har
> ikke set nogle maskiner som kan køre med usb2 kort hvis deres mb ikke
> understytter pci 2,2 (arbejder som pc teknikker)
>
MIne forældre har et Asus P5A-B, samt et USB 2 kort fra T-Hansen, det
virker fint.

--
Morten Dybdal


TommyF (03-01-2004)
Kommentar
Fra : TommyF


Dato : 03-01-04 17:47

On Fri, 2 Jan 2004 06:42:00 +0100, "Jespo" <jespo@FJERNnypost.dk>
wrote:

>>Ja, men det er helt tilbage til Pentium 1 eller 2´s tid.
>>Prøv at flytte kortet over i et andet PCI slot, eller opdater bios på
>>bundkortet.
>
>Jamen... dette bundkort (abit BX6) er lavet til PII og PIII
>så er det måske derfor..
En af mine venner har også lige opgivet et PCI usb kort, da han
regelmæssigt fik konflikter og maskinen resatte, det er også enlidt
ældre maskine, da han tog usb kortet ud ophørte rebootenen.
Jeg spørger ham lige om hans mobo og poster det senere.

-------
Hvorfor skal man være stille i et vaskeri...
Fordi Bamseline er koncentreret.
--------

TommyF (03-01-2004)
Kommentar
Fra : TommyF


Dato : 03-01-04 18:24


>Jeg spørger ham lige om hans mobo og poster det senere.

Det var et Asus P3B-F.


-------
Hvorfor skal man være stille i et vaskeri...
Fordi Bamseline er koncentreret.
--------

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177552
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408847
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste