Hvad er vigtigt at kigge efter når man ska~
Fra : ms

Dato : 30-12-03 19:21

Jeg skal have ny computer (primært til 3d spil) og er lidt i tvivl om
hvad der er grund til at købe og hvad man alligevel ikke får udnyttet. Det
jeg har nu kører vist med 133 Mhz på bussen (forklarede min ven mig aner
ikke hvad det betyder). Men jeg har hørt at man kan få mainboards som
kører med 800 Mhz! Skal man gå efter sådan et eller er det lige meget hvis
det primært skal bruges til spil?

Jeg har ikke besluttet mig for om det bliver AMD eller Intel, men er
nogen mainboard bedst til en af de to typer CPU?

Johs

Fra : HKS

Dato : 30-12-03 21:49

"ms" <sdf@asd.com> wrote in message
> [...]
>
> Jeg har ikke besluttet mig for om det bliver AMD eller Intel, men er
> nogen mainboard bedst til en af de to typer CPU?

Til Intel : Asus P4C800-E / Abit IC7 MAX3 / Gigabyte 8KNXP Rev 2.0.

Har selv haft dem alle og kører stadig med mit Gigabyte mobo pga aktiv og
relativ lydløs NB køling. Asus har ikke aktiv køling og Abit har OTES som
bare larmer og ikke hjælper en skid. Men det er alle boards som ligger i
toppen i tests MHT stabilitet og ydelse. Har haft mest held med Gigabytes da
jeg kører 3.0@3.5 på dette. Er ikke kommet over 3.3 på nogen af de andre.

Til AMD : Abit NF7-S Rev2.0, eller Asus A7N8X Deluxe.

Her ville jeg vælge Abit's da det bliver rated ret højt rundt omkring, det
skulle osse have bedre RAM kompatibilitet, men det vil jeg ikke hænges op
på.

En buddy kører osse med Abit NF7-S og det kørere bare derud af.

Så er det jo op til dig at finde ud af hvilket system du vil satse på.

Fra : ms

Dato : 30-12-03 21:58

> [...]
>
> En buddy kører osse med Abit NF7-S og det kørere bare derud af.
>
> Så er det jo op til dig at finde ud af hvilket system du vil satse på.

Hvis man vælger en Intel CPU, for man så mulighed for at udnytte den
teknologi som de bygger på i spil? Eller er der noget som man slet ikke får
brug for hvis medmindre man læser til arkitekt. Er der eksempelvis nødvendig
med en stor cache mem i spil?

Johs

Fra : iggibuh

Dato : 31-12-03 00:26

"HKS" <not@likely.com> wrote in

> [...]
> OTES som bare larmer og ikke hjælper en skid. Men det er alle boards
> som ligger i toppen i tests MHT stabilitet og ydelse. Har haft mest

kan du underbygge din påstand om QTES ikke hjælper for på mit max3 gør det
?

supplerende kan jeg da nævne min 2.8 kører 3.4 stabilt ved standard volt og
på intet tidspunkt har beklaget sig så måske du har haft en mindre heldig
CPU eller andet der har spillet ind ;O/

blot en lille kommentar da jeg ikke synes der er nogen grund til at
kritiserer abit's max 3 når man kan finde SÅ mange forskellige og postive
anmeldelser af boardet pga sin stabilitet samt OC muligheder, (ivertfald
ikke medmindre andet er dokumenteret)

MVH iggibuh

Fra : HKS

Dato : 31-12-03 00:40

"iggibuh" <iggibuhDELETETHIS@hotmail.com> wrote in message
> "HKS" <not@likely.com> wrote in

> kan du underbygge din påstand om QTES ikke hjælper for på mit max3 gør det
> ?

Tjaa, MAX 3 boards viser 3 temperaturer, Cpu, NB og under det område
plasticskallen dækker, Så når temperaturen er den samme hvad enten den kører
eller den er slukket, ja, så er min påstand at det ikke er andet end blær,
og det er der en hel del andre på Abit's forums der osse synes.

> [...]
og
> på intet tidspunkt har beklaget sig så måske du har haft en mindre heldig

Det er da muligt min cpu er "dårlig", men det ændrer ikke så meget på at jeg
ikke kunne komme over 3.3 på de 2 andre boards, eller rettere 3 andre siden
jeg faktisk havde 2 MAX 3 boards inden for en måned da det første gik død
efter 4 dage, og at jeg kører 3.5 klippestabilt på det Gigabyte jeg bruger
nu. Kan endda boote på både 3.6 og 3.7 osse, bare ikke køre nogen teste til
ende.

> [...]
> anmeldelser af boardet pga sin stabilitet samt OC muligheder, (ivertfald

Sagde vist heller ikke noget om at de var dårlige, andet end min (og andres)
erfaring med OTES. Hvis jeg synes det var et skod board havde jeg jo nok
ikke anbefalet det sammen med de 2 andre :)

/HKS

Fra : Stefan Bruhn

Dato : 31-12-03 12:01

On Wed, 31 Dec 2003 00:39:35 +0100, "HKS" <not@likely.com> wrote:

>Kan endda boote på både 3.6 og 3.7 osse, bare ikke køre nogen teste til
>ende.

Hvilke tests kører du for at sikre at computeren er stabil?

--
Mvh. Stefan
For at e-maile udskift "spamfilter" med mit fornavn.

Fra : HKS

Dato : 31-12-03 22:23

"Stefan Bruhn" <spamfilter@ghashul.dk> wrote in message

> Hvilke tests kører du for at sikre at computeren er stabil?

Lader den loope nogen 3dmark bench og prime samtidig i minimum 12 timer.
Yderlig memtest86, plejer at lade den løbe 100 passes, det er ca 13-14
timer.

Hvis den klarer det er den "stabil", og hvis der kommer BSOD efter det giver
jeg XP skylden, men dem har jeg da osse fået på alle de andre maskiner jeg
har haft hvad enten de var OC eller ej.

Fra : Martin Kirschmeyer

Dato : 31-12-03 13:13

HKS wrote:
> [...]
>
> En buddy kører osse med Abit NF7-S og det kørere bare derud af.
>
> Så er det jo op til dig at finde ud af hvilket system du vil satse på.

Jeg er af den opfattelse, at man lige så godt kan tage det nyeste:

Derfor Abit AN7
http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1264587960

--
Martin K

Fra : Martin Johansson

Dato : 31-12-03 15:02

"Martin Kirschmeyer" <kirschmeyer@REMOVE.hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Jeg er af den opfattelse, at man lige så godt kan tage det nyeste:
>
> Derfor Abit AN7
> http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1264587960

Håber at alle dem med den overskårne printbane er ved at være solgt.
Jeg ved heller ikke om der overhovedet er kommet nogen til dk, med denne
brudte printbane.

Nogle af de første AN7 kort havde en printbane skåret over på bagsiden.
Den var skåret over fordi der var en defekt hvis den var tilsluttet.
Men det ser ikke godt ud at der er skåret i et helt nyt bundkort.

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 31-12-03 15:47

In article <3ff2bd60$0$176$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>,
kirschmeyer@REMOVE.hotmail.com says...
> Jeg er af den opfattelse, at man lige så godt kan tage det nyeste:

Og dermed få det med alle børnesygdommene !?

Jeg køber _aldrig_ noget der er helt nyt, men venter til alle fejlene
er luset ud og køber derfor en rev. eller to senere.

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen