/ Forside / Teknologi / Hardware / Andet hardware / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Andet hardware
#NavnPoint
tedd 22408
refi 21484
Klaudi 14878
o.v.n. 12736
severino 10876
Fijala 9709
peet49 7935
Gambrinus 7284
emesen 6789
10  pallebhan.. 6757
Opgradering af stumper.
Fra : LCO


Dato : 04-01-04 01:06

Har følgende i tanker til en kommende opgradering af stumper:
1:
Athlon 64 3200.
Asus K8V Deluxe.
2 x Performance 512MB Dual Channel Kit.
Power Color Radeon 9700 Pro AiW.

2:
Athlon 64 FX 51.
Gigabyte GA-K8NNXP.
2 x Crucial 512MB ECC.
Sapphire Radeon 9800 Pro AiW.

3:
Athlon 64 FX 51.
Asus SK8V.
2 x Crucial 512MB ECC.
Sapphire Radeon 9800 Pro AiW.

1 er meget billigere end både 2 og 3, mens der næsten ikke er forskel på 2
og 3 (det er kun MB som adskiller disse). Er der nogle der ude, som har
erfaringer med nogle af disse stumper?
Der er ikke ret mange MB til 64 FX 51, og der kommer vel også nye med 939
chipsetet, men er der noget lige om hjørnet som man skal være opmærksom på.

Desuden skal jeg bruge en ny strømforsyning:
1: Enermax 350W
2: Fortron 350W
Begge fra webconsult. De koster næsten det samme, så igen er det erfaringer,
som søges.
Mvh.



 
 
JK (04-01-2004)
Kommentar
Fra : JK


Dato : 04-01-04 07:46

On Sun, 4 Jan 2004 01:05:41 +0100, "LCO" <lco@REMOVETHISolsenfam.dk>
wrote:

>Har følgende i tanker til en kommende opgradering af stumper:
>1:
>Athlon 64 3200.
>Asus K8V Deluxe.
>2 x Performance 512MB Dual Channel Kit.
>Power Color Radeon 9700 Pro AiW.
>
>2:
>Athlon 64 FX 51.
>Gigabyte GA-K8NNXP.
>2 x Crucial 512MB ECC.
>Sapphire Radeon 9800 Pro AiW.
>
>3:
>Athlon 64 FX 51.
>Asus SK8V.
>2 x Crucial 512MB ECC.
>Sapphire Radeon 9800 Pro AiW.
>
>1 er meget billigere end både 2 og 3, mens der næsten ikke er forskel på 2
>og 3 (det er kun MB som adskiller disse). Er der nogle der ude, som har
>erfaringer med nogle af disse stumper?
>Der er ikke ret mange MB til 64 FX 51, og der kommer vel også nye med 939
>chipsetet, men er der noget lige om hjørnet som man skal være opmærksom på.
>
Ja, netop. Det bliver 939 der satses mest på.

Cpu'en 64 FX 51 har en dobbelt memory controller som performer bedre
end P4's. Dermed er det den stærkeste cpu på markedet.
Athlon 64 3200 performer for memory controller sådan lidt midt imellem
en Tbred/barton og P4, omkring 4500 Mb/sec.
Barton ca. 3000 Mb/sec ved fsb400 og P4 ca. 6000 Mb/sec ved fsb1000.

>Desuden skal jeg bruge en ny strømforsyning:
>1: Enermax 350W
>2: Fortron 350W
>Begge fra webconsult. De koster næsten det samme, så igen er det erfaringer,
>som søges.
De er vist lige gode. Hvis enermax kan stille blæser-hastighed, er det
værd at tage med. Men nogle PSU'er stiller selv blæserhastighed efter
belastning.

Hvor køber du ikke en barton 2500+ ?
Du køber noget godt pc3200 ram, og så stiller du fsb på bundkortet til
200 MHz, istedetfor 166 (default til barton 2500+). Så er det en
3200+, og du har sparet 1700 kr. på en 3200+. Idet 2500+ og 3200+ har
samme låste multiplier på 11x.
Dette skal naturligvis være med et godt nforce2 400 bundkort.

Dette er vist p.t. den bedste oc-sparerøvs-fidus hos AMD.

mvh

John

Leony (04-01-2004)
Kommentar
Fra : Leony


Dato : 04-01-04 13:35

In news:4vcfvvk96e7rd9mi7ck18ka69uo25qo5ud@4ax.com,
JK <junk@mailzone.com> typed:

> Hvor køber du ikke en barton 2500+ ?

Det samme skulle jeg til at spørge om.
Jeg tror jeg ville vente et års tid med 64'erne.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/
Mit Chieftec røntgen mod + mit nye mod "The MetallicAse".


LCO (05-01-2004)
Kommentar
Fra : LCO


Dato : 05-01-04 18:35


"Leony" skrev i en meddelelse:

> > Hvor køber du ikke en barton 2500+ ?
>
> Det samme skulle jeg til at spørge om.
> Jeg tror jeg ville vente et års tid med 64'erne.

Vente??
Ja, lad os alle vente på, at det hele bliver meget billigt og vi har
erfaringerne: "Now that's the spirit!"

Nu var det jo gode råd/erfaringer til de tre systemer som jeg havde listet
jeg var ude efter, og ikke nogle "nye" systemer, som er forældet allerede
nu.

Er der virkelig ikke nogle der ude som har erfaringer med nogle af
produkterne, som jeg listede? Eller sidder alle der ude og venter på, at
naboen køber de nye spændende produkter?
Mvh



Leony (06-01-2004)
Kommentar
Fra : Leony


Dato : 06-01-04 15:16

In news:3ff9a01a$0$151$edfadb0f@dread11.news.tele.dk,
LCO <lco@REMOVETHISolsenfam.dk> typed:

> Vente??
> Ja, lad os alle vente på, at det hele bliver meget billigt og vi har
> erfaringerne: "Now that's the spirit!"

Nej, du skal ikke vente til det bliver billigere.
Jeg ville vente til man kunne udnytte de 64 bit, så vidt jeg ved, så er
der ikke ret meget af den slags under MS solen.
Hvis du knalder rundt i noget 64 bit Linux, så er der ingen grund til at
vente.

> Nu var det jo gode råd/erfaringer til de tre systemer som jeg havde
> listet jeg var ude efter, og ikke nogle "nye" systemer, som er
> forældet allerede nu.

Så køb det dyreste, det er garanteret det bedste.
Du kunne evt finde nogle reviews af processorer/motherboards til 64 bits
platformen på nettet.

En Barton 2500+ er imo ikke forældet.
Til allroundbrug er det mere end rigeligt.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/
Mit Chieftec røntgen mod + mit nye mod "The MetallicAse".


LCO (06-01-2004)
Kommentar
Fra : LCO


Dato : 06-01-04 18:49


"Leony" skrev i en meddelelse:

> > Vente??
> > Ja, lad os alle vente på, at det hele bliver meget billigt og vi har
> > erfaringerne: "Now that's the spirit!"
>
> Nej, du skal ikke vente til det bliver billigere.
> Jeg ville vente til man kunne udnytte de 64 bit, så vidt jeg ved, så er
> der ikke ret meget af den slags under MS solen.
> Hvis du knalder rundt i noget 64 bit Linux, så er der ingen grund til at
> vente.

Fordelen (en af dem) ved Athlon 64 er jo netop den kan afvikle normale (32
bits) programmer, endda meget hurtigt, se mit tidligere link for info. MS
skulle have udgivet en 64 bits version af XP før jul, men den er
sandsynligvis forsinket, må indrømme, at jeg ikke lige er helt up-to-date
mht. til dette. Det havde jo forholdt sig helt anderledes, hvis den IKKE
kunne køre de gængse programmer/spil.

> > Nu var det jo gode råd/erfaringer til de tre systemer som jeg havde
> > listet jeg var ude efter, og ikke nogle "nye" systemer, som er
> > forældet allerede nu.
>
> Så køb det dyreste, det er garanteret det bedste.
> Du kunne evt finde nogle reviews af processorer/motherboards til 64 bits
> platformen på nettet.

Ja, bl.a. anandtech har testet nye 64 MB, men det undre mig der ikke er
nogle der ude som har købt et 64 system, og som vil dele ud af deres
erfaringer!

> En Barton 2500+ er imo ikke forældet.
> Til allroundbrug er det mere end rigeligt.

Fremtidsikring er jo lidt af en floskel i denne verden, men jeg mener nu, at
en B2500 allerede er forældet nu. Hvis jeg stod og skulle have et billigt
system her og nu, ville B2500 måske være svaret, men så skulle jeg bare ud
og købe nyt om et ½ år. Min nuværende løsning har snart holdt i 2 år, og det
har den kun gjort fordi jeg købte fornuftigt ind. Jeg har således kunne
springe en opgradering over, hvis man regner med at købe nyt én gang årligt,
hvilket nok er meget normalt i dag. Og nej jeg taler jo ikke om
familienpc'en og den slags, som skal holde 3-6 år, før den er betalt tilbage
via arbejde o.lign. Så alt i alt, tror jeg det godt kan betale sig at købe
noget bedre (og desværre også dyre) i dag, end skulle ud og købe en gang
mere. Mit kommende system skal i hvert fald kunne holde i tilsvarende 2 år.
Mvh.



Leony (06-01-2004)
Kommentar
Fra : Leony


Dato : 06-01-04 20:10

In news:3ffaf512$0$166$edfadb0f@dread11.news.tele.dk,
LCO <lco@REMOVETHISolsenfam.dk> typed:

> Fordelen (en af dem) ved Athlon 64 er jo netop den kan afvikle
> normale (32 bits) programmer, endda meget hurtigt, se mit tidligere
> link for info. MS skulle have udgivet en 64 bits version af XP før
> jul, men den er sandsynligvis forsinket, må indrømme, at jeg ikke
> lige er helt up-to-date mht. til dette. Det havde jo forholdt sig
> helt anderledes, hvis den IKKE kunne køre de gængse programmer/spil.

Jeg synes ikke jeg kan finde det link du snakker om, men det er sikkert
mig der er blind.

Problemet er vel at der ikke findes ret meget 64 bit software til
Windowsplatformen.
Uden den kan man vel lige så godt købe en 32 bit processor (også selvom
det går lidt stærkere med en 64 bit processor).
Det er vel lidt ligesom at købe en Ferrari når man bor i Danmark.
Du må kun køre 130 km/t på motorvejen, så du får aldrig helt
udnyttet/afprøvet det fulde potentiale, men blærerøvseffekten i sådan en
bil er helt i top.

Personligt mener jeg man betaler alt for meget for alt for lidt.
Indtil videre i hvert fald, de falder jo sikkert i pris ligesom alt
andet.

> Ja, bl.a. anandtech har testet nye 64 MB, men det undre mig der ikke
> er nogle der ude som har købt et 64 system, og som vil dele ud af
> deres erfaringer!

Tjah, prisen kunne jo være et rimeligt godt bud.

> Fremtidsikring er jo lidt af en floskel i denne verden, men jeg mener
> nu, at en B2500 allerede er forældet nu. Hvis jeg stod og skulle have
> et billigt system her og nu, ville B2500 måske være svaret, men så
> skulle jeg bare ud og købe nyt om et ½ år. Min nuværende løsning har
> snart holdt i 2 år, og det har den kun gjort fordi jeg købte
> fornuftigt ind.

Jeg bliver nødt til at høre hvad du bruger din computer til.
Derefter bliver jeg nødt til at høre hvad de fornuftige indkøb bestod
af.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/
Mit Chieftec røntgen mod + mit nye mod "The MetallicAse".


Ukendt (06-01-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 06-01-04 20:53

Leony wrote:
>
> Problemet er vel at der ikke findes ret meget 64 bit software til
> Windowsplatformen.

Yderligere skal man have fat i 64-bit versionen af Windows, som kun er
ude i beta indtil videre.

http://www.infoworld.com/article/03/09/23/HNxpbeta_1.html

> Uden den kan man vel lige så godt købe en 32 bit processor (også selvom
> det går lidt stærkere med en 64 bit processor).

Der er noget der hedder udvikling.
Det hele startede med en 4-bit mikroprocessor:

http://www.ox.compsoc.net/~swhite/history/microprocessor.html

> Det er vel lidt ligesom at købe en Ferrari når man bor i Danmark.

Hvorfor er folk så glade for bil-analogier..?

> Du må kun køre 130 km/t på motorvejen, så du får aldrig helt
> udnyttet/afprøvet det fulde potentiale, men blærerøvseffekten i sådan en
> bil er helt i top.

Hvis man har råd til en Ferrari, så har man også råd til at tage en tur
ud på den tyske Autobahn for at få topfarten afprøvet.
(ja, det er irrelevant for de processorer vi snakker om, men det synes
jeg også generelt bil-analogier er).


Leony (07-01-2004)
Kommentar
Fra : Leony


Dato : 07-01-04 17:31

In news:3ffb1194$0$170$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk,
Jens C. Hansen [Odense]" <"[usenet]±[greylion]=[dk]
<"[usenet]±[greylion]=[dk]"> typed:

> Der er noget der hedder udvikling.
> Det hele startede med en 4-bit mikroprocessor:
> http://www.ox.compsoc.net/~swhite/history/microprocessor.html

Ja, udviklingen er ikke til at stoppe.
Jeg mener bare, at der ikke er grund til at give en hulens masse penge
for noget, som man alligevel ikke kan udnytte maksimalt.
Hvis man køber nu, så vil det være forældet, når det kan udnyttes.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/
Mit Chieftec røntgen mod + mit nye mod "The MetallicAse".


Jesper G. Poulsen (04-01-2004)
Kommentar
Fra : Jesper G. Poulsen


Dato : 04-01-04 17:42

In article <3ff758b9$0$130$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>,
lco@REMOVETHISolsenfam.dk says...
> Begge fra webconsult. De koster næsten det samme, så igen er det erfaringer,
> som søges.

Kan de levere de strømme som systemet optager?


--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

http://www.netmeister.org/news/learn2quote2.html

LCO (05-01-2004)
Kommentar
Fra : LCO


Dato : 05-01-04 18:39

Jesper G. Poulsen skrev:
> > Begge fra webconsult. De koster næsten det samme, så igen er det
erfaringer,
> > som søges.
>
> Kan de levere de strømme som systemet optager?

Ja, det går jeg da sandelig ud fra, men som jeg skrev, så var det jo
erfaringer jeg søger! Der er vel nogle, som én eller begge af disse
strømforsyninger siddende i et system.
Mvh.



Jesper G. Poulsen (05-01-2004)
Kommentar
Fra : Jesper G. Poulsen


Dato : 05-01-04 19:51

In article <3ff9a116$0$177$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>,
lco@REMOVETHISolsenfam.dk says...
> Ja, det går jeg da sandelig ud fra, men som jeg skrev, så var det jo
> erfaringer jeg søger! Der er vel nogle, som én eller begge af disse

Dem kan du ikke bruge her.

Der skal tal og beregninger på bordet.

Kig i denne tråd:
news:3fbe45be$0$138$edfadb0f@dread11.news.tele.dk


--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

http://www.netmeister.org/news/learn2quote2.html

LCO (05-01-2004)
Kommentar
Fra : LCO


Dato : 05-01-04 22:00

Jesper G. Poulsen skrev i en meddelelse

> > Ja, det går jeg da sandelig ud fra, men som jeg skrev, så var det jo
> > erfaringer jeg søger! Der er vel nogle, som én eller begge af disse
>
> Dem kan du ikke bruge her.
>
> Der skal tal og beregninger på bordet.
>
> Kig i denne tråd:
> news:3fbe45be$0$138$edfadb0f@dread11.news.tele.dk

Med al respekt, så finder jeg ikke sammenligningen relevant. Jeg mener en
strømforsyning til knap kr. 1.000,- og så én til kanp kr. 300,-!
Jeg har allerede en ældre Enermax, som ikke er til at få i knæ (6HD,
2xDVD/CD-brændere, 7Papst osv.), men Fortron'en lyder også god. Og i den
omtalte tråd er det hverken en af de mærker eller modeller som jeg spørger
til, eller niveau for den sags skyld. Så...??
Mvh.



Jesper G. Poulsen (05-01-2004)
Kommentar
Fra : Jesper G. Poulsen


Dato : 05-01-04 23:04

In article <3ff9d03e$0$183$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>,
lco@REMOVETHISolsenfam.dk says...
> Med al respekt, så finder jeg ikke sammenligningen relevant. Jeg mener en
> strømforsyning til knap kr. 1.000,- og så én til kanp kr. 300,-!

Den er i allehøjeste grad relevant. Du skal ikke kigge på priser men på
forbrugsmønster. Din PSU skal dælme kunne levere varen ellers er den
_nul_ værd.

Beregn dig frem til de mindstekrav den skal overholde og find derefter
frem til den rette. Alt andet er idioti[1] på et højere plan.

> omtalte tråd er det hverken en af de mærker eller modeller som jeg spørger
> til, eller niveau for den sags skyld. Så...??

Du skal ikke kigge på PSU'erne, du skal kigge på principperne i at
finde den rigtige PSU. Der er så mange guldkorn i den tråd som jeg ikke
gider blive ved med at gentage, derfor henviser jeg til den gang på
gang.

[1] Ordet idiot kommer i øvrigt af det græske ord *idiotes*, som
betyder privatmand, lægmand og uvidende person.


--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

http://www.netmeister.org/news/learn2quote2.html

LCO (05-01-2004)
Kommentar
Fra : LCO


Dato : 05-01-04 23:27

"Jesper G. Poulsen"
> > Med al respekt, så finder jeg ikke sammenligningen relevant. Jeg mener
en
> > strømforsyning til knap kr. 1.000,- og så én til kanp kr. 300,-!
>
> Den er i allehøjeste grad relevant. Du skal ikke kigge på priser men på
> forbrugsmønster. Din PSU skal dælme kunne levere varen ellers er den
> _nul_ værd.
>
> Beregn dig frem til de mindstekrav den skal overholde og find derefter
> frem til den rette. Alt andet er idioti[1] på et højere plan.

Hvad er det lige jeg gør??? Jeg spørger til to forskellige mærker/modeller,
er det ikke at finde frem til den rette...doh.
Mht. mindstekrav så har jeg jo allerede vurderet/overvejet/analyseret mig
frem til, at de 350W må være rigeligt, og det er det samme antal W som begge
modeller har. Jeg spørger jo ikke til to modeller på hhv 200W og 600W.

> > omtalte tråd er det hverken en af de mærker eller modeller som jeg
spørger
> > til, eller niveau for den sags skyld. Så...??
>
> Du skal ikke kigge på PSU'erne, du skal kigge på principperne i at
> finde den rigtige PSU. Der er så mange guldkorn i den tråd som jeg ikke
> gider blive ved med at gentage, derfor henviser jeg til den gang på
> gang.

Beklager, men jeg er tilsyndeladende ikke engang blind, for så havde jeg
sikker fundet alle disse guldkorn, som ville hjælpe mig i valget mellem
Enermax og Fortron'en...doh doh.

> [1] Ordet idiot kommer i øvrigt af det græske ord *idiotes*, som
> betyder privatmand, lægmand og uvidende person.

Tak, men jeg tror ikke dette høre til dk.edb.hardware
Mvh

P.s. svar nu kun på det jeg spørger om, ellers lav en anden tråd om "dine"
strømforsyninger. Tak.



Jesper G. Poulsen (05-01-2004)
Kommentar
Fra : Jesper G. Poulsen


Dato : 05-01-04 23:49

In article <3ff9e4bb$0$145$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>,
lco@REMOVETHISolsenfam.dk says...
> Hvad er det lige jeg gør??? Jeg spørger til to forskellige mærker/modeller,
> er det ikke at finde frem til den rette...doh.

Nej.

> Mht. mindstekrav så har jeg jo allerede vurderet/overvejet/analyseret mig
> frem til, at de 350W må være rigeligt, og det er det samme antal W som begge
> modeller har. Jeg spørger jo ikke til to modeller på hhv 200W og 600W.

Læs nu de indlæg i den tråd jeg henviste til. Effekten kan du bruge til
nul og en sk*d. Du skal kigge på strømforbruget ved de enkelte
spændinger. Og du skal kigge på de strømme som PSU'erne kan levere ved
de enkelte spændinger.

> Beklager, men jeg er tilsyndeladende ikke engang blind, for så havde jeg
> sikker fundet alle disse guldkorn, som ville hjælpe mig i valget mellem
> Enermax og Fortron'en...doh doh.

Beregningerne... Du skal beregne dit forbrug først. Derefter vælger du
den PSU der bedst opfylder dine krav.

Jeg er ligeglad med om du vælger den ene eller den anden PSU, men kom
ikke og klag til mig hvis den ikke er stor nok. regn, for pokker,
istedet for at brokke dig. Du kunne ha' regnet det hele ud allerede nu.

> P.s. svar nu kun på det jeg spørger om, ellers lav en anden tråd om "dine"
> strømforsyninger. Tak.

Du forventer det umulige. Det er _kun_ dig der kan fremsætte kravene
for den PSU du skal bruge. Dig og _kun_ dig.

Frem med lommeregneren og begynd at regne sammen. Det står altsammen i
den tråd jeg henviste dig til.

BTW. Hvis du ikke er særlig god til at føre en lommeregner, så sig det
dog... Der er altid hjælp at hente her, hvis man kommer med de
nødvendige oplysninger.


--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

http://www.netmeister.org/news/learn2quote2.html

LCO (06-01-2004)
Kommentar
Fra : LCO


Dato : 06-01-04 18:31


"Jesper G. Poulsen" skrev i en meddelelse >
> BTW. Hvis du ikke er særlig god til at føre en lommeregner, så sig det
> dog... Der er altid hjælp at hente her, hvis man kommer med de
> nødvendige oplysninger.

Don't feed the troll.



Michael Pilgaard (06-01-2004)
Kommentar
Fra : Michael Pilgaard


Dato : 06-01-04 18:58

Den Tue, 6 Jan 2004 18:30:53 +0100, "LCO" <lco@REMOVETHISolsenfam.dk>
skrev:
>
>"Jesper G. Poulsen" skrev i en meddelelse >
>> BTW. Hvis du ikke er særlig god til at føre en lommeregner, så sig det
>> dog... Der er altid hjælp at hente her, hvis man kommer med de
>> nødvendige oplysninger.
>
>Don't feed the troll.

Der er ingen troll her. Kun en der forsøger at give _kvalificeret_
hjælp.

--
Med venlig hilsen, Michael Pilgaard
Det er en muldvarp på motorcykel!
Hvad er det, der er småt, sort og meget hurtigt?
Jeg kan ikke li' bundcitater.

Jesper G. Poulsen (06-01-2004)
Kommentar
Fra : Jesper G. Poulsen


Dato : 06-01-04 21:19

In article <3ffaf0cd$0$169$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>,
lco@REMOVETHISolsenfam.dk says...

> Don't feed the troll.

Det har jeg også overvejet nogle gange, men jeg synes du fortjener
bedre (as in: det er dig der troll'en i denne tråd).


--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

http://www.netmeister.org/news/learn2quote2.html

Brian Lund (06-01-2004)
Kommentar
Fra : Brian Lund


Dato : 06-01-04 01:29

> 1:
> Athlon 64 3200.
> Asus K8V Deluxe.
> 2 x Performance 512MB Dual Channel Kit.
> Power Color Radeon 9700 Pro AiW.
>
> 2:
> Athlon 64 FX 51.
> Gigabyte GA-K8NNXP.
> 2 x Crucial 512MB ECC.
> Sapphire Radeon 9800 Pro AiW.
>
> 3:
> Athlon 64 FX 51.
> Asus SK8V.
> 2 x Crucial 512MB ECC.
> Sapphire Radeon 9800 Pro AiW.

Jeg aner intet om det andet end at det sandsynligvis er spild af penge ;)

> Desuden skal jeg bruge en ny strømforsyning:
> 1: Enermax 350W
> 2: Fortron 350W
> Begge fra webconsult. De koster næsten det samme, så igen er det
erfaringer,
> som søges.

Jeg kan også anbefale denne:

http://www.northq.dk/products/powersupply/nq4001.html
http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1914837892

Den støjer meget lidt, mindre end nogen af dem du har set på, koster kun det
halve og giver omtrent ligesåmeget strøm!

Og så er det et dansk firma der fremstiller den :)


Brian



LCO (06-01-2004)
Kommentar
Fra : LCO


Dato : 06-01-04 18:29

"Brian Lund" skrev:
> > 1:
> > Athlon 64 3200.
> > Asus K8V Deluxe.
> > 2 x Performance 512MB Dual Channel Kit.
> > Power Color Radeon 9700 Pro AiW.
> >
> > 2:
> > Athlon 64 FX 51.
> > Gigabyte GA-K8NNXP.
> > 2 x Crucial 512MB ECC.
> > Sapphire Radeon 9800 Pro AiW.
> >
> > 3:
> > Athlon 64 FX 51.
> > Asus SK8V.
> > 2 x Crucial 512MB ECC.
> > Sapphire Radeon 9800 Pro AiW.
>
> Jeg aner intet om det andet end at det sandsynligvis er spild af penge ;)

Wow, endnu et godt argument

> > Desuden skal jeg bruge en ny strømforsyning:
> > 1: Enermax 350W
> > 2: Fortron 350W
> > Begge fra webconsult. De koster næsten det samme, så igen er det
> erfaringer,
> > som søges.
>
> Jeg kan også anbefale denne:
>
> http://www.northq.dk/products/powersupply/nq4001.html
> http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1914837892
>
> Den støjer meget lidt, mindre end nogen af dem du har set på, koster kun
det
> halve og giver omtrent ligesåmeget strøm!

Har fundet en test af den du anbefaler:
http://www.itzonen.dk/content/anmeldelse.asp?reviewid=685
Men jeg blev ikke overbevist efter at have læst den test.
Slet ikke når samme sted tester Frotron:
http://www.itzonen.dk/content/anmeldelse.asp?reviewid=672&page=1

Og så kan det godt være, at den kun koster det halve, men..se nedenfor...
>
> Og så er det et dansk firma der fremstiller den :)
>
Ja det ville jo være rart at støtte dansk, men det kræver i min verden, at
produkterne er på samme høje niv, så måtte prisen endda godt være højere.
Men kvaliteten vil jeg ikke gå på kompromis med, når vi taler om et produkt
med en forventet MTBF på 100.000 timer, mod NQ's 50.000.
Mvh



Brian Lund (07-01-2004)
Kommentar
Fra : Brian Lund


Dato : 07-01-04 03:31

> Har fundet en test af den du anbefaler:
> http://www.itzonen.dk/content/anmeldelse.asp?reviewid=685
> Men jeg blev ikke overbevist efter at have læst den test.
> Slet ikke når samme sted tester Frotron:
> http://www.itzonen.dk/content/anmeldelse.asp?reviewid=672&page=1

Tak for links til testen :)

Men jeg forstår ikke din pointe med ikke at være overbevist?
NorthQ modellen lå meget tæt på den optimale spænding og varierede med under
2% mend Frotron lå noget længere ved siden af den optimale spænding (Og 3,3V
er især vigtig!) og varierede under 4%, altså det doppelte...

Men hvorfor fa**** de så giver deres hhv. 4 og 5 stjerner som de gør forstår
jeg slet ikke!

De skriver at NorthQ modellen har en svag 12V linie, den kan spytte 15A ud
mod Fortronens 16A, ikke den store forskel her, den yder hele 35A på 5V mod
30A og 2A mindre på 3,3V.... De data er tætte nok på hinanden til at
overbevise mig, at den så holder spændingen bedre end Fortronen gør det kun
bedre!

Nu er støjniveauet selvfølgelig også meget vigtigt for mig, og da 4001
modellen maximalt støjer 17 dB er det vigtigere for mig end +-1A på 12V
f.eks. :)

Men det er jo dig der skal leve med det ;)

> Og så kan det godt være, at den kun koster det halve, men..se nedenfor...
> >
> > Og så er det et dansk firma der fremstiller den :)
> >
> Ja det ville jo være rart at støtte dansk, men det kræver i min verden, at
> produkterne er på samme høje niv, så måtte prisen endda godt være højere.
> Men kvaliteten vil jeg ikke gå på kompromis med, når vi taler om et
produkt
> med en forventet MTBF på 100.000 timer, mod NQ's 50.000.

Jeg har nok smidt den ud inden den har nået at køre 50.000 timer
alligevel...


Brian



LCO (06-01-2004)
Kommentar
Fra : LCO


Dato : 06-01-04 23:16


"LCO" skrev i en meddelelse:
> Har følgende i tanker til en kommende opgradering af stumper:
> 1:
> Athlon 64 3200.
> Asus K8V Deluxe.
> 2 x Performance 512MB Dual Channel Kit.
> Power Color Radeon 9700 Pro AiW.
>
> 2:
> Athlon 64 FX 51.
> Gigabyte GA-K8NNXP.
> 2 x Crucial 512MB ECC.
> Sapphire Radeon 9800 Pro AiW.
>
> 3:
> Athlon 64 FX 51.
> Asus SK8V.
> 2 x Crucial 512MB ECC.
> Sapphire Radeon 9800 Pro AiW.
>
> 1 er meget billigere end både 2 og 3, mens der næsten ikke er forskel på 2
> og 3 (det er kun MB som adskiller disse). Er der nogle der ude, som har
> erfaringer med nogle af disse stumper?
> Der er ikke ret mange MB til 64 FX 51, og der kommer vel også nye med 939
> chipsetet, men er der noget lige om hjørnet som man skal være opmærksom
på.
>
> Desuden skal jeg bruge en ny strømforsyning:
> 1: Enermax 350W
> 2: Fortron 350W
> Begge fra webconsult. De koster næsten det samme, så igen er det
erfaringer,
> som søges.
> Mvh.

Slutter mine indlæg her omkring denne tråd, for der er absolut intet at
hente her, endnu?. Jeg spurgte til 4 valg, men alle svarene har reelt set
ikke være relevante, på nær pointen om chipset 939, som bliver interessant
at følge og derfor vil afvente. Hvilket system jeg har nu og hvad jeg bruger
det til, er fuldstændigt irrelevant, ellers ville jeg jo have givet
oplysninger om dette. Tilsyneladende sidder der ikke én eneste med et Athlon
64 system, som vil dele erfaringerne, hvilket jo er ærgerligt, men
teknologien er måske meget ny endnu, for ny?
Mvh.



Jesper G. Poulsen (07-01-2004)
Kommentar
Fra : Jesper G. Poulsen


Dato : 07-01-04 00:38

In article <3ffb3399$0$133$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>,
lco@REMOVETHISolsenfam.dk says...

> Slutter mine indlæg her omkring denne tråd, for der er absolut intet at
> hente her, endnu?. Jeg spurgte til 4 valg, men alle svarene har reelt set

Vi mangler oplysninger.

> at følge og derfor vil afvente. Hvilket system jeg har nu og hvad jeg bruger
> det til, er fuldstændigt irrelevant, ellers ville jeg jo have givet

Vi kan ikke rådgive dig, hvis vi ikke har noget at rådgive udfra.


--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

http://www.netmeister.org/news/learn2quote2.html

LCO (07-01-2004)
Kommentar
Fra : LCO


Dato : 07-01-04 07:14


"Jesper G. Poulsen" skrev i en meddelelse: >
> > Slutter mine indlæg her omkring denne tråd, for der er absolut intet at
> > hente her, endnu?. Jeg spurgte til 4 valg, men alle svarene har reelt
set
>
> Vi mangler oplysninger.

Jeg prøver at gøre det meget let forståeligt:
Eksempel:
Jeg skal købe:
1) Hund.
eller
2) Kat:

Svar i gruppen:
Køb en kanin, de er meget bedre... doh.

Der mangler INGEN oplysninger. Det jeg bad om var pros and cons ved mine 4
valg muligheder, og ikke foreslag til nogle helt andre alternative produkter
SÅ HAVDE JEG JO SKREVET DET, eller "kæmpe beregninger" af tal så det var
nødvendigt at bruge lommeregner..u-ha, må hellere finde min gamle HP 15C
frem for det kan XP indbyggede lommeregner nok slet ikke finde ud af. Eller
hvis jeg ønskede en stillingstagen til, om det var nødvendigt med et 64
system, så havde jeg nok også listede mine behov og spurgt til det, men det
har jeg heller ikke. Jeg har spurgt i øst og fået svar i vest, og det er
ikke relevant, set i mine øjne.

> > at følge og derfor vil afvente. Hvilket system jeg har nu og hvad jeg
bruger
> > det til, er fuldstændigt irrelevant, ellers ville jeg jo have givet
>
> Vi kan ikke rådgive dig, hvis vi ikke har noget at rådgive udfra.

Rådgivning???....Hvor har jeg bedt om rådgivning i andet end erfaringer om
de listede systemer?
Hvis du ikke ved noget om de systemer som jeg har listet, hvilket jeg ikke
længere er i tvivl om du IKKE gør, så undlad venligst at svare.
Mvh



Jesper G. Poulsen (07-01-2004)
Kommentar
Fra : Jesper G. Poulsen


Dato : 07-01-04 11:47

In article <3ffba3c0$0$136$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>,
lco@REMOVETHISolsenfam.dk says...
> Der mangler INGEN oplysninger. Det jeg bad om var pros and cons ved mine 4
> valg muligheder, og ikke foreslag til nogle helt andre alternative produkter

Hvad skal du bruge maskinen til?

Det er i allehøjeste grad nødvendigt at kende dine behov for at kunne
rådgive.

Havde du spurgt om du skulle købe en VW Lupo eller en VW Transporter,
så ville jeg spørge til hvad du skulle bruge den til.

> hvis jeg ønskede en stillingstagen til, om det var nødvendigt med et 64
> system, så havde jeg nok også listede mine behov og spurgt til det, men det

Nemlig. Vi kan ikke rådgive hvis ikke vi kender behovene.

> har jeg heller ikke. Jeg har spurgt i øst og fået svar i vest, og det er
> ikke relevant, set i mine øjne.

Du har spurgt om noget der ikke kan gives et entydigt svar på, da vi
mangler _OPLYSNINGER_ !

> > Vi kan ikke rådgive dig, hvis vi ikke har noget at rådgive udfra.
> Rådgivning???....Hvor har jeg bedt om rådgivning i andet end erfaringer om
> de listede systemer?

Rådgivning er baseret på erfaringer. Hvis ingen har erfaringer, så kan
de ikke rådgive.

> Hvis du ikke ved noget om de systemer som jeg har listet, hvilket jeg ikke
> længere er i tvivl om du IKKE gør, så undlad venligst at svare.

Jeg har nogle erfaringer, som jeg gerne vil dele med dig - Men du vil
ikke tage dem til dig.

Fri mig venligst fra mere brok fra din side.


--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

http://www.netmeister.org/news/learn2quote2.html

LCO (07-01-2004)
Kommentar
Fra : LCO


Dato : 07-01-04 16:56


"Jesper G. Poulsen" skrev i en meddelelse
> > Der mangler INGEN oplysninger. Det jeg bad om var pros and cons ved mine
4
> > valg muligheder, og ikke foreslag til nogle helt andre alternative
produkter
>
> Hvad skal du bruge maskinen til?

Det kommer ikke dig ved. Om jeg så skal spille Pixeline på den, kommer det
ikke dig ved.

> Det er i allehøjeste grad nødvendigt at kende dine behov for at kunne
> rådgive.

Nej, nej og atter nej. Svar på mit første indlæg.

> Havde du spurgt om du skulle købe en VW Lupo eller en VW Transporter,
> så ville jeg spørge til hvad du skulle bruge den til.

Wow, der er heller ikke ret stor forskel mellem en Lupo og en Transporter,
så jeg kan virkelig godt se sammenligningen...doh! Og jeg er sikker på der
er mange, endda rigtig mange VW forhandlere som møder rigtig mange kunder,
som tænker på at købe endten en Lupo eller en Transporter...doh. Forskellene
mellem de to strømforsyninger er ikke ret store, hvilket vanskeliggør
valget, det var det jeg havde håbet at få afklaret.

> > hvis jeg ønskede en stillingstagen til, om det var nødvendigt med et 64
> > system, så havde jeg nok også listede mine behov og spurgt til det, men
det
>
> Nemlig. Vi kan ikke rådgive hvis ikke vi kender behovene.

Du har på trods af, at jeg har skåret det helt ud i pap ikke forstået noget
som helst. Læs dog jeg har IKKE listet mine behov, fordi det ikke er
relevant. Der skulle tages stilling mellem tre systemer indbrydes og ikke
opremse alle mulige andre ikke relevante systemer, for dem har jeg jo SELV
fjernet. Det er kun det relevante, som er tilbage.

> > har jeg heller ikke. Jeg har spurgt i øst og fået svar i vest, og det er
> > ikke relevant, set i mine øjne.
>
> Du har spurgt om noget der ikke kan gives et entydigt svar på, da vi
> mangler _OPLYSNINGER_ !

Jeg giver op.

> > > Vi kan ikke rådgive dig, hvis vi ikke har noget at rådgive udfra.
> > Rådgivning???....Hvor har jeg bedt om rådgivning i andet end erfaringer
om
> > de listede systemer?
>
> Rådgivning er baseret på erfaringer. Hvis ingen har erfaringer, så kan
> de ikke rådgive.

No shit sherlock. Det er jo også den konklusion jeg er kommet frem til, da
ingen har kunne komme med erfraringer om de tre systemer.

> > Hvis du ikke ved noget om de systemer som jeg har listet, hvilket jeg
ikke
> > længere er i tvivl om du IKKE gør, så undlad venligst at svare.
>
> Jeg har nogle erfaringer, som jeg gerne vil dele med dig - Men du vil
> ikke tage dem til dig.

Pt. har du ikke skrevet et eneste fornuftigt indlæg om et eneste af de
produkter, jeg listede op. Den erfaring jeg har fået er, at der stadig er
nogle, som meget gerne vil dele ud af deres viden, selvom det ikke er den
der bliver spurgt til. Hvis jeg havde spurgt til hvad man skulle gå efter
når man køber strømforsyning, så havde dit første indlæg haft relevans, men
det gør jeg IKKE. Jeg spurgte til to (2) forskellige strømforsyninger, som
jeg VED dækker mine behov, og nej du behøver ikke komme med din sarkasme
omkring brugen af en lommeregner igen. Hvor svært kan det være. Enten ved du
noget om den ene, den anden, dem begge eller ingen af dem. Hvis det sidste
er tilfældet, så unlad at svare og skrive om alt muligt andet. andet ikke
relevant. Hvis du derimod ved noget om én af dem eller begge, så skriv det
dog.

> Fri mig venligst fra mere brok fra din side.

Så svar dog på det jeg spørger om:
-snip-
Desuden skal jeg bruge en ny strømforsyning:
1: Enermax 350W
2: Fortron 350W
Begge fra webconsult. De koster næsten det samme, så igen er det erfaringer,
som søges.
-snip-



Jesper G. Poulsen (07-01-2004)
Kommentar
Fra : Jesper G. Poulsen


Dato : 07-01-04 19:10

In article <3ffc2bf9$0$164$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>,
lco@REMOVETHISolsenfam.dk says...
> det gør jeg IKKE. Jeg spurgte til to (2) forskellige strømforsyninger, som
> jeg VED dækker mine behov, og nej du behøver ikke komme med din sarkasme

Ud fra dine indlæg i den sammenhæng så ved du ingenting. Og du bliver
ikke klogere - Du _nægter_ at blive klogere.

Jeg gider dig ikke mere... Du kan hygge dig i mit kill-filter kan du...

> Begge fra webconsult. De koster næsten det samme, så igen er det erfaringer,
> som søges.

Mine erfaringer siger mig at man får købt en forkert strømforsyning
fordi man ikke tager højde for de krav der stilles til den. Det har jeg
skrevet igen og igen... Men vil du høre...?


--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

http://www.netmeister.org/news/learn2quote2.html

LCO (07-01-2004)
Kommentar
Fra : LCO


Dato : 07-01-04 20:58


"Jesper G. Poulsen"
> > det gør jeg IKKE. Jeg spurgte til to (2) forskellige strømforsyninger,
som
> > jeg VED dækker mine behov, og nej du behøver ikke komme med din sarkasme
>
> Ud fra dine indlæg i den sammenhæng så ved du ingenting. Og du bliver
> ikke klogere - Du _nægter_ at blive klogere.

Wow, den har jeg ikke hørt før: "Jeg nægter at blive klogere." Så har man
også set det.

> Jeg gider dig ikke mere... Du kan hygge dig i mit kill-filter kan du...

Tak skal du have, bare du ikke kommer med flere af dine råd i øst, når der
bliver spurgt i vest.

> > Begge fra webconsult. De koster næsten det samme, så igen er det
erfaringer,
> > som søges.
>
> Mine erfaringer siger mig at man får købt en forkert strømforsyning
> fordi man ikke tager højde for de krav der stilles til den. Det har jeg
> skrevet igen og igen... Men vil du høre...?

Du har tilsyneladende købt (flere/mange?) forkerte strømforsyninger, hvilket
jo er ærgerligt for dig. Det har jeg stadig tilgode, altså købe en forkert
strømforsyning. Måske skulle du læse lidt hvad eksperterne skriver i deres
test, i stedet for at sidde med din lommeregner. Så har jeg vist også givet
dig et godt råd med på vejen, som du helt sikkert kan bruge lige så meget
som jeg kunne bruge dine råd til mig.
Mvh.



Leony (07-01-2004)
Kommentar
Fra : Leony


Dato : 07-01-04 17:39

In news:3ffb3399$0$133$edfadb0f@dread11.news.tele.dk,
LCO <lco@REMOVETHISolsenfam.dk> typed:

> Slutter mine indlæg her omkring denne tråd, for der er absolut intet
> at hente her, endnu?.

Held og lykke med dit nye system.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/
Mit Chieftec røntgen mod + mit nye mod "The MetallicAse".


Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177557
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408880
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste