ny computer til knægten men hvad ;O)
Fra : Thomas

Dato : 03-01-04 17:16

Jeg er meget i tvivl

For få mdr siden købte jeg zitech modellen herunder til min fader, den
virker perfekt til ham..

nu står sønnen til en ny maskine og jeg fandt denne med samme cpu fra bj
trading.
http://www.bjtrading.dk/dk/info_pc_dis.asp?bilag=1117

Men er kvaliteten af bundkort o.s.v. sammenlignligt med den fra zitech ??
Hvis så hvorfor ofre 25% ekstra

http://www.zitech.dk/product/Details.aspx?ID=146112

Thomas

Fra : Devast8or

Dato : 03-01-04 17:37

Thomas wrote:
> [...]
> http://www.bjtrading.dk/dk/info_pc_dis.asp?bilag=1117
>
> Men er kvaliteten af bundkort o.s.v. sammenlignligt med den fra

Jeg kender ikke motherboardet i Zitech maskinen, men jeg har ikke hørt alt
for gode ting om ECS motherboards. Så vidt jeg har læst skulle nForce2
chipsettet (som er i maskinen fra Zitech) være bedre en SiS chipset (BJ
maskinen).

Derudover er harddisken i BJ's maskine en noname tingest, hvor den i Zitech
maskinen er en Seagate.

> Hvis så hvorfor ofre 25% ekstra

Det er nemt at svare på: Zitech er en dyr forretning :)

> http://www.zitech.dk/product/Details.aspx?ID=146112
>
> Thomas

Hvad skal knægten bruge maskinen til? Skal der spilles på den? Så vær
opmærksom på at grafikkortet på begge maskiner er langt fra imponerende (og
at de begge har shared RAM til grafik).

Hvis det er en spillemaskine ville jeg finde noget helt tredje (evt. bygge
den selv). Som kontormaskine bør de begge være udmærkede.

Devast8or

Fra : Peter T.

Dato : 03-01-04 18:35

Devast8or wrote:

> Det er nemt at svare på: Zitech er en dyr forretning :)

Det er dælme en sandhed med modifikationer! :)

--
muh.
muh.

Fra : Devast8or

Dato : 03-01-04 21:15

Peter T. wrote:

> Det er dælme en sandhed med modifikationer! :)

Hvad mener du med det?

Devast8or

Fra : Peter T.

Dato : 04-01-04 00:55

Devast8or wrote:

> Hvad mener du med det?

De har faktisk mange ting, som er vanvittigt billige i forhold til andre
forretninger, som ellers er discount i forhold til Zitech.

Fra : Devast8or

Dato : 04-01-04 01:04

Peter T. wrote:

> De har faktisk mange ting, som er vanvittigt billige i forhold til
> andre forretninger, som ellers er discount i forhold til Zitech.

Virkelig? Så må de have sænket priserne for nylig, for jeg syntes da
generelt de har været rimelig dyre i forhold til rigtig mange andre steder.

Devast8or

Fra : Peter T.

Dato : 04-01-04 01:32

Devast8or wrote:

> Virkelig? Så må de have sænket priserne for nylig, for jeg syntes da
> generelt de har været rimelig dyre i forhold til rigtig mange andre
> steder.

Nøøøh... Men man skal se sig godt for hvis man mangler en eller anden sær
dims til sin pc. Jeg har oplevet et en stikdåse til sammenkobling af 2
rj45 netkabler kun koster knap 10 kr hos zitech, hvor den i de andre
butikker, som jeg besøgte på falkoner alle, kostede minimum 120 kr på
daværende tidspunkt. Og dem skulle jeg have 5 af dengang, så der var mange
sparede penge. Desværre var det også hos dem jeg skulle have købt min
SATA-strømtyv, da jeg også ville have sparet omkring 100 kr på den dims.
Derudover har de meget andet tilbehør, som, ifølge venner og bekendte, også
er temmeligt billig.

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 03-01-04 18:41

"Thomas" <thomas@4701.dk> wrote:

> [...]
>http://www.bjtrading.dk/dk/info_pc_dis.asp?bilag=1117
>
>Men er kvaliteten af bundkort o.s.v. sammenlignligt med den fra zitech ??

Zitech maskinen's Biostar er helt klart et bedre bundkort end
BJTradings SIS baserede: Det understøtter DDR333 mod SIS'ens DDR266,
har USB 2.0 mod Sis'en USB 1.0. Biostarkortet har en AGPx8 port, på
SIS kortet er der vist slet ingen AGP port

Der klart mere computer i Zitech's maskine, men det er kun dig selv
der kan vurdere om det er pengene værd...

<mlr>

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 03-01-04 19:24

> [...]

Når det er til sønnen, må den også skulle bruges til spil. Så skal I ofre
lidt mere. F.eks. en af de pc.er som bjtrading kører som ugetilbud. P.t. er
det en til 3795, som du kan se på forsiden, og der får du helt klart en
meget bedre pc, når det skal være til sønnike.
Jeg har været med til at sætte en masse af disse pc.er op, og de kører
rigtig godt til prisen.

Kurt

Fra : MH

Dato : 03-01-04 20:42

Hvis du samler en selv får du 400mhz ram 8x agp 120gb (8mb) maxtor hdd
gforce4 mm. for 3500,- Men det kræver selvfølgelig lidt teknisk snilde.

Mvh M. Hansen

Fra : Thomas

Dato : 03-01-04 22:04

> Hvis du samler en selv får du 400mhz ram 8x agp 120gb (8mb) maxtor hdd
> gforce4 mm. for 3500,- Men det kræver selvfølgelig lidt teknisk snilde.

øhm det er jeg åben for, har samlet før, men hvad skal jeg købe, kan du
komme med nogen specifikationer på hvad der vil være kram ??

Thomas

Fra : MH

Dato : 04-01-04 15:41

Du må selv checke priserne efter, men jeg tror stadig dette ligger i den
billige ende. Asus a7n8x-x til 590kr hois shg.dk, spirekøler 75kr, q-tec
kabinet 350W 319,-kr, asus 52x cdrom/brænd 280kr også hos shg.-- 512mb
400mhzpc3200 cas3.0 mærke Kingston(vigtigt)-RAM hos bj-trading, amd
cpu2000+, tast+maxtor 120gb 9+ hdd også hod bj-trading. Så skal den bare
samles. Matrix 8x Gforce4 440mx 499 hos shg eller Radeon 9000pro hos
bj-trading. Har begge men kan varmt tale for Radeon 9000pro til 580,- kortet
koster. Følger næsten med Rad9600. Floppydrevet er droppet da jeg selv ikke
bruger det men kan sikkert fåes billigt ligeledes med mus. Håber du kan
bruge det.

Mvh M. Hansen

Fra : Thomas

Dato : 04-01-04 21:37

Ok jeg har fundet flg, tjek lige for mig om det er kombatibelt )

120 GB maxtor 7200Rmp fluid dm+9----------640,00 kr
Amd Athlon XP 2700--------------------------838,00 kr
Radeon 9000 pro 64 DDR m/TVout-----------579,00 kr
512 md DDR 184 pins pc3200 kingston--------561,00 kr
Asus A7N8x-x n force2 400 fsb400 ddr 3200-569,00 kr
q-tech 6025md2 miditower,350W USB2------439,00 kr
Ialt 3626,00
Uden cd-rom, brænder, tastatur, floppy og mus. (alt dette har vi fra den
gamle)

Derudover er den spire køler til cpuén udgået, hvad vil du anbefale istedet
??
og er der alle de ledninger med som skal bruges ??

thomas

Fra : JK

Dato : 03-01-04 23:09

On Sat, 3 Jan 2004 17:16:23 +0100, "Thomas" <thomas@4701.dk> wrote:

> [...]
>http://www.bjtrading.dk/dk/info_pc_dis.asp?bilag=1117
>
>Men er kvaliteten af bundkort o.s.v. sammenlignligt med den fra zitech ??

Hej

Jeg vil pointere, at det sønnen laver: spil

stiller sparto større krav end det bedstefaderen laver.

Spil kræver faktisk virkelig meget ! og ingen af de foreslåede
løsninger er gode nok, i mine øjne.

Onboard grafik er nemlig lamt til spil.

mvh

John

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 04-01-04 00:26

JK <junk@mailzone.com> wrote:

> [...]
>
>stiller sparto større krav end det bedstefaderen laver.
>
>Spil kræver faktisk virkelig meget ! og ingen af de foreslåede

Nu er børn og spil flere ting - Ingen af mine unger er endnu begyndt
at spille 3-D spil i større stil

Jeg ser ingen problemer i at starte med onboard grafik, når bare
bundkortet har en AGP port så der kan opgraderes når behovet melder
sig...

Som udviklingen er skal man ** KUN ** købe det man har behov for
her-og-nu: Det grafikkort du køber dyrt idag er om seks uger håbløst
forældet og erstattet af et dobbelt så godt kort til den halve pris.
)

<mlr>