?: Stik på netværkskabler -
Fra : _pkc_

Dato : 04-01-04 13:32

Hvordan gøres det nemmest - please

Vi har fået trukket netværk i en del af huset og nu skal der stik på.

Findes der stik der åbnes og så lægges ledninger i eller er der kun den
metode hvor man skal stikke dem ind og se til at de ligger korrekt ? Og så
klemme med en tang.

Hvis dette er den eneste løsning - er der så nogen her på Fyn der kører ud
og laver sådan noget ? (Naturligvis mod ussel mammon)

pkc

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 04-01-04 13:38

"_pkc_" <news@scanboat.com> wrote in message
> [...]
> metode hvor man skal stikke dem ind og se til at de ligger korrekt ? Og så

Det nemmeste og bedste er jo at sætte netværksudtag op på vægen. og LK i
danmark laver noget ala det du siger med at åbne og lukke i

Cubus har lavet en udemærket med side med disse connectere, og viser hvordan
man kunne lave et lille krydsfelt.

http://cubus-adsl.dk/elteknik/netvaerk/netvaerksudtag.php

> Hvis dette er den eneste løsning - er der så nogen her på Fyn der kører ud
> og laver sådan noget ? (Naturligvis mod ussel mammon)

Jeg gider ikke køre til fyn, men ellers er den lokale el-firma sikkert glade
for at lave sådan noget.

Fra : Tommy Oksen

Dato : 05-01-04 06:00

On Sun, 4 Jan 2004 13:32:13 +0100, "_pkc_" <news@scanboat.com>
wrote:

>Hvordan gøres det nemmest - please

Det er sjovest og nemmest, at gøre det selv!
Det er ikke ret svært, og det er dejligt at kunne udbygge
netværket uden at være afhængig af andre.

"cut"

>Hvis dette er den eneste løsning - er der så nogen her på Fyn der kører ud
>og laver sådan noget ? (Naturligvis mod ussel mammon)

Hvis du bor i nærheden af Gudbjerg, så er du velkommen til at
komme forbi og låne min tang. Og jeg vil også gerne vise dig
hvordan det virker.

Ovenstående kan klares for en flaske vin
--
Mvh. Tommy
http://www.hynding.dk/

Fra : Niels Elgaard Larsen

Dato : 06-01-04 01:25

_pkc_ wrote:

> [...]
> metode hvor man skal stikke dem ind og se til at de ligger korrekt ? Og så

Du kan også sætte vægdåser op. Der trykker man ledningerne ned i nogle
klemmer.

--
Niels