Søger en rigtig god kyststang?
Fra : Henrik Jensen

Dato : 04-01-04 12:12

Hej i gruppen

Så starter tilbuddene omkrng i butikkene, og jeg er på udkig efter en ny
stang til kysten.

Stangen, som jeg regner med skal være en 10 fods, skal være virkelig
langtkastende og af god kvalitet. Jeg skal udelukkende bruge den til fiskeri
efter ørred og den skal kaste både blink, woblere og bobleflåd med flue.

Sport-dres har en Berkeley Series One på tilbud til 799,-, nedsat fra 1399
iflg. Sport-dres. Jeg kender hverken Berkley eller modellen, men de skriver
det er en god stang. Kender I den?

Hvis der er andre i gruppen som kender gode mærker og stænger til mit behov,
vil jeg meget gerne høre om det. Evt. også hvor der er gode tilbud i
øjeblikket. Prisklassen må være op til omkring 1500,- kr, måske lidt mere.
Mit hjul er et Shimano X GT3000.

Mvh. Henrik

Fra : Gerdur&Frank

Dato : 04-01-04 19:22

Hej Henrik, series one er en rigtig god stang, med et kastepotientiale der
nok ligger i toppen af klassen jeg har selv haft en 8" i godt et år og er
meget tilfreds, prisen du nævner og også et fint bud.
selve stangen er meget let og med en hurtig aktion, kvaliteten er der ikke
noget at sætte en finger på. det eneste andet alternativ jeg kender i den
klasse er Scierra´s ti+ tror jeg den hedder, men den har halvdelen af alle
de kystfiskere jeg kender, desuden synes jeg håndtaget på denne stang er alt
for billigt i kvaliteten, til at sidde på en stang til 1699kr, men det er jo
en smagssag. scierraen er også en del tykkere i klingen end berkleyen, dog
skal det siges at der er en begrænset (livstidgaranti) på scierras stænger,
der omfatter fabrikationsfejl og intet andet. men hvis du bare fisker et par
dage om året mon så ikke du opdager evt. fabrikationsfejl indenfor de to år
som berkley eller andre giver på deres stænger??

Til den pris får du en RIGTIG god stang, så knæk og bræk med projektet og
lad lige os andre i gruppen høre hvad det bliver til...... 9 og 10 fods
kyststænger er jo meget anvendte stænger så vi andre kunne sikkert godt
bruge de erfaringer du måtte gøre når du skal ud at prøve de forskellige
typer.

Frank T

"Henrik Jensen" <fahmeda_fjerndetteogunderscore@post.tele.dk> skrev i en
meddelelse news:3ff7f4d0$0$27416$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...